Peugeot 106 - przy mocnym hamowaniu palą się kontrolki

23 Sty 2014, 23:33

Witam,

Nadeszła zima wobec czego auto często przy hamowaniu wpada w poślizg przy zablokowanych kołach. Robiłem to dziś 'dla testu' i zauważyłem że przy takiej sytuacji (prędkość 20-30kmh) przy mocnym hamowaniu 'do dechy' i wpadnięciu w poślizg palą się kontrolki oleju i temperatury. Po odpuszczeniu hamulca gasną. Ponadto po takich kilku przyhamowaniach pojawił się słyszalny dodatkowy, obcy dźwięk, jakby wibracje z okolicy przedniej szyby przed kierowcą (pewnie to bzdura ale od razu zapytam :) )

Czy te kontrolki świadczą o jakimś problemie?
rafffixx
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Peugeot 106
Silnik: 1.0 44km
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992
  • 24 Sty 2014, 00:38

    A jak wdepniesz "hamulec do deski" z odpalonym silnikiem ale na postoju to też się tak dzieje??? Masz ABS???

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    24 Sty 2014, 10:02

    ABSu nie ma jako najbiedniejsza wersja puga XN, przy dosikaniu hamulca na postoju nic dziwnego się nie dzieje, dopiero podczas jazdy. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z poślizgiem? Dotychczas hamując, nawet mocno na suchym asfalcie nic takiego nie było. Czy może to kwestia tego że opisywana wyżej sytuacja działa się na zimnym silniku i po nocy olej jeszcze był 'nierozgrzany' i czujnik zwariował przy przeciążeniu od hamowania?
    rafffixx
    Nowicjusz
     
    Posty: 10
    Auto: Peugeot 106
    Silnik: 1.0 44km
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1992

    24 Sty 2014, 15:55

    rafffixx napisał(a):ABSu nie ma jako najbiedniejsza wersja puga XN, przy dosikaniu hamulca na postoju nic dziwnego się nie dzieje, dopiero podczas jazdy. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z poślizgiem? Dotychczas hamując, nawet mocno na suchym asfalcie nic takiego nie było. Czy może to kwestia tego że opisywana wyżej sytuacja działa się na zimnym silniku i po nocy olej jeszcze był 'nierozgrzany' i czujnik zwariował przy przeciążeniu od hamowania?


    W takim razie raczej jest gdzieś zwarcie... Ale to dziwne w sumie, przy odpalonym silniku i na postoju też powinno się tak dziać w takim wypadku (w końcu nie masz czujników ABS). To że był zimny silnik nie ma tu znaczenia... I tak nie powinno się tak zdarzyć. Czy ten objaw nadal występuje???

    Pozbierajmy fakty:

    Jedziesz po śnieżku -> wciskasz hamulec ze sprzęgłem do oporu -> dopóki trzymasz hamulec świecą się obie kontrolki???

    Totalnie dziwna sprawa, zacząłbym od wizyty u DOBREGO elektryka żeby przejrzał całą instalację (powiedz mu o tym problemie) ale lepiej nie uciekaj z forum bo przy takich "dziwnych" akcjach lubią ludzi naciągać.

    No ale mam jeszcze jeden pomysł:

    Jaki masz stan głównych płynów w samochodzie (głównie chodzi mi o stan: hamulcowego, chłodniczego, oleju w silniku)?

    Ile masz oleju na bagnecie - najważniejsze???

    Jaki to olej?

    Proponowałbym jeszcze pomiar:

    1. Kompresji silnika.

    2. Ciśnienia oleju.

    A czy po odpaleniu silnika świecą Ci się jakieś kontrolki???

    Np. Odpalasz silnik i przez pierwsze 2 sekundy świeci się kontrolka ciśnienia oleju albo cuś???

    Pozdrawiam :).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    06 Lut 2014, 13:43

    Przyczyn może być naprawde kilka,wiec też radze sprawdzić powyższe elementy albo udać się na diagnostykę i podłączyć pod komputer aby wyświetlić czy nie ma żadnych błędów. Daj znać jak będzie wiadomo coś więcej.
    MotoAutko
    Początkujący
     
    Posty: 181
    Prawo jazdy: 14 03 2002
    Auto: Seat Leon 1.6
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
      Jak dzięki oponom zmniejszyć hałas w samochodzie?
      Hałas w przypadku ogumienia spowodowany jest przez tarcie oraz częstotliwość drgania opony i powietrza w niej. Zewnętrzny hałas toczenia jest parametrem szczególnym, ponieważ decybel (dB) jest jednostką logarytmiczną ...