Peugeot 206 1.4 8V przegrzewa sie, wysoka temperatura

29 Kwi 2018, 21:36

Witam serdecznie wszystkich. Posiadam Peugeota 206 1.4 8v 2002r i problem jest taki ze podczas jazdy temperatura idzie caly czas do góry aż dochodzi do czerwonego i zapala sie napis STOP i silnik sie wyłącza. Dodam że na postoju nie ma tego problemu bo gdy sie grzeje to staje i oczywiscie wentylator chodzi i temperatura spada powoli do 90 stopni a tylko rusze i po chwili temperatura zaczyna sie podnosic. Dodam ze auto dzisiaj kupilem i tyle co moglem sprawdzic to korek oleju jest czysty, na bahniecie rowniez ok, chlodnica ciepła. Jak sadzicie czy to moze byc uszczelka pod glowica czy cos innego??? Z góry dziekuje wszystkim za pomoc.
ciawus658301
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 05 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 206 1.4 8v
Silnik: 1.4 8v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

29 Kwi 2018, 23:02

Oddaj to puki masz czas.
Wąż od chłodnicy jest gorący dolny i górny jak się rozgrzeje?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16751
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Kwi 2018, 00:08

Oddać nie chce bo za dobra cene kupilem a jeszcze facet oddal mi pare groszy i nawet jak bedzie uszczelka to bede chcial zrobic, a co do wezy to tak oby dwa są gorące, wiec co to oznacza ? Bo nie zabardzo jestem kumaty w tych sprawach. Dodam ze silnik oprocz tego chodzi elegancko
ciawus658301
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 10 05 2008
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 206 1.4 8v
Silnik: 1.4 8v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Kwi 2018, 17:20

Może być niewydajna pompa wody, uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica lub poprostu zapowietrzony układ. Warto zrobić test na uszczelkę, testery za parę groszy kupisz na allegrosze
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16751
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Maj 2018, 13:20

Problem może wskazywać na mało wydajną pompę wody. Jeżeli tak jak piszesz węże gorące to termostat otwarty (nie mamy też pewności czy cały).

Zrób ten test na CO2 tak jak pisze @Kao i daj znać co wyszło?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Kwi 2019, 17:20

Witam. Czy rozwiązałeś już problem z przegrzewanym silnikiem? Pytam bo mam dokładnie taki sam problem ze swoim Peugeotem, którego kupiłem jakiś czas temu i już miesiąc stoi u mechanika. Wymieniłem już termostat, chłodnica również wygląda na niedawno wymienioną. Powoli wykluczam możliwość pękniętej głowicy lub uszczelki pod głowicą ponieważ kupiłem już dwa gołe słupki silnika i na obydwu taka sama reakcja. Gdy auto stoi w garażu wszystko jest ok, przejade 5 km i temperatura wskakuje na 130 stopni. Proszę o pomoc.
joszkoo
Obserwowany
 
Posty: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Cascada - efektowny kabriolet na każdą pogodę
    Nowy Opel Cascada to elegancki, czteromiejscowy kabriolet o wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem. Jako jeden z czołowych modeli Opla Cascada wyróżnia się nie tylko gabarytami (długość: prawie 4,7 m), ...