Peugeot 206 - kilka pytań

19 Lis 2020, 12:51

Witam. mam kilka pytań odnosnie mojego auta peugeot 206 1.1 60KM 2002r.

1. Jakiś czas temu zaświciła mi się kontrolka check,w warsztacie wyszło że to katalizator, że już nie czyści spalin w wystarczający sposób.Mechanik powiedział że kontrolka zapali się znów gdy będę jechał dłuzej jednym tempem bez zmiany biegów i za kilka dni tak było. I ostatnio gdy już miałem się umawiać na wymianę katalizatora kontrolka przy zapalaniu zgasła i do tej pory się nie zapaliła chociaż często jeżdzę dłuższe odcinki gdzie jade jednym tempem. Czy to znaczy że katalizator znów odpowiednio czyści spaliny?

2. Czy gdy przyjdzie zima i mróz to mam nie zaciągać ręczego? Mam nowe linki i pancerzyki na nich więc nadal mogą one zamarznąć?

3. Dlaczego gdy auto jest na luzie, bądź też jedynce ze wciśnietnym sprzęgłem przy ruchach kierownicy delikatnie zmieniają się obroty? ( delikatnie wzrastają)

4. Czy tak powinno być że gdy włącze światła awaryjne to tylny lewy kierunkowskaz mruga na przemian ze światłem stopu?

5. Czasem gdy włączam lewy kierunkowskaz to chodzi on normalnie, potem na chwilkę przyspiesza (tak 3 mrugnięcia są szybsze) i znów działa normalnie?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1011
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

19 Lis 2020, 13:26

1. Ciężko stwierdzić przez internet, takie rzeczy trzeba naocznie.
2. Ja nie preferuje zaciągania ręcznego ale jeżeli auto jest parkowane na wzniesieniu to zalecane jest zaciągnięcie.
3. Większe obciążenie dla silnika jest wywołane pompa wspomagania więc obroty wzrastają. Normalne
4 i 5. Masz problem z masą na wiązce od świateł, jeżeli to rozwiążesz to problemy ustąpią.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Lis 2020, 13:53

ineedl napisał(a):1. Jakiś czas temu zaświciła mi się kontrolka check,w warsztacie wyszło że to katalizator, że już nie czyści spalin w wystarczający sposób.Mechanik powiedział że kontrolka zapali się znów gdy będę jechał dłuzej jednym tempem bez zmiany biegów i za kilka dni tak było.

Nie wiem, co to ma wspólnego z katalizatorem. Mechanikowi chyba pomylił się katalizator z filtrem DPF.... Jak się zaświeciła kontrolka, to należało podłączyć się pod kompa i odczytać błąd. Jakbyśmy znali numer błędu, to moglibyśmy dyskutować. Bez tego numeru nie ma o czym dyskutować niestety.
ineedl napisał(a):2. Czy gdy przyjdzie zima i mróz to mam nie zaciągać ręczego? Mam nowe linki i pancerzyki na nich więc nadal mogą one zamarznąć?

W zimie to dość częste przypadki, że linka przymarznie do pancerza. Zmiana temperatur, wilgoć i tyle w temacie. Najlepiej ręcznego nie zaciągać. Wystarczy podczas parkowania skręcić koła w odpowiednim kierunku ( w zależności czy samochód stoi pod górkę czy z górki ) i zostawić go na 1 biegu.
ineedl napisał(a):3. Dlaczego gdy auto jest na luzie, bądź też jedynce ze wciśnietnym sprzęgłem przy ruchach kierownicy delikatnie zmieniają się obroty? ( delikatnie wzrastają)

Pompa wspomagania jest elektryczna, więc każdy ruch kierownicy zwiększa obciążenie elektryki, a co za tym idzie alternatora, a co za tym idzie silnik musi na chwilę zwiększyć obroty.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Gru 2020, 18:28

Czy to znaczy że już powinienem dolać oleju ?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1011
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Gru 2020, 15:23

Absolutnie. Olej wg wskaźnika jest nieco poniżej max.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Gru 2020, 21:31

Chciałbym usunąć kontrolkę check bo mi się zaświeciła, na internecie jest napisane że trzeba odłączyć ujemną klemę od akumulatora na 30 minut żeby system się zrestartował i chciałem się zapytać czy to jest bezpieczne dla auta i jego elektroniki? Czy lepiej przy okazji wizyty w warsztacie usunąć tą kontrolkę?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1011
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak działa układ chłodzenia w samochodzie?
    Układ chłodzenia w samochodzie ma za zadanie utrzymać silnik przy optymalnej temperaturze pracy tak aby zapobiec jego przegrzaniu. Z czego składa się układ chłodzenia w samochodzie? - pompa wody, - termostat - czujnik temperatury ...

11 Gru 2020, 11:30

Mało prawdopodobne, że w ten sposób uda ci się wykasować tą kontrolkę. Raczej będziesz musiał się podłączyć pod komputer. Wcześniej oczywiście trzeba zdiagnozować co to za błąd się pojawił i usunąć przyczynę. W przeciwnym razie, po samym skasowaniu błędu, kontrolka powróci.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Gru 2020, 15:23

ineedl napisał(a):na internecie jest napisane że trzeba odłączyć ujemną klemę od akumulatora na 30 minut żeby system się zrestartował

W ten sposób nie usuniesz chcecka w 206. Nie zniknie, choćbyś odpiął aku na cały tydzień :wink:
Chceck może zniknąć tylko w dwóch przypadkach, jeśli skasujemy go podpiętym komputerem, lub samoczynnie, jeśli błąd miał charakter chwilowy i przejedziemy ileś tam km (nie pamiętam ile dokładnie) oraz zaliczymy w tym czasie przynajmniej trzy pełne cykle gaszenia i uruchamiania silnika. W tym drugim przypadku, po czwartym uruchomieniu od ustania przyczyny wywołującej błąd, chceck już się nie zapali.
solti
Początkujący
 
Posty: 76
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Fiesta, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2020, 16:33

Co to znaczy trzy pełne cykle gaszenia i uruchamiania?
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1011
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Gru 2020, 10:02

ineedl napisał(a):Co to znaczy trzy pełne cykle gaszenia i uruchamiania?

Dokładnie to, co napisałem :wink: Samochód musi przejachać pewną, określoną ilość km (niestety nie wiem ile to jest dokładnie), w tym czasie musi być co najmniej trzy razy uruchomiony silnik, oraz 3 razy zgaszony (jeśli przejedziesz ten dystans, ale za jednym podejściem, to check będzie się palił dalej, aż do zakończenia trzech cyklów uruchamiania i gaszenia silnika).
Jeszcze raz podkreślam - check w takiej sytuacji zgaśnie tylko wtedy, gdy błąd miał charakter chwilowy. To, że błąd zgaśnie nie znaczy również, że wkrótce nie pojawi się ponownie. W każdym przypadku wskazana diagnoza komputerowa.
solti
Początkujący
 
Posty: 76
Prawo jazdy: 17 12 1997
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Fiesta, BMW E46
Silnik: diesel + benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

19 Sty 2021, 17:40

Zbiera mi się śnieg w nadkolach tak jak na zdjęciach. czy to normalne? Czy muszę to przed jazdą czyścić czy nie muszę bo policja przy ewentualnej kontroli się nie czepia tego ? Zbiera mi się też na progach , od spodu przy kołach.
ineedl
Stały forumowicz
 
Posty: 1011
Zdjęcia: 88
Prawo jazdy: 01 02 2019
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2 DTI 125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

19 Sty 2021, 20:24

To normalne że się zbiera. Najlepiej sobie to obczyścić po jeździe bo jak zamarznie to jest nie do ruszenia i będzie potem obcierać a nawet mogą być problemy ze skręcaniem.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16542
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4