Peugeot 3008 II - najsensowniejsza wersja silnikowa?

11 Lut 2024, 18:32

Dzień dobry.

Przymierzam się do zakupu używanego Peugeot 3008 II i mam dylemat co do wersji silnikowej.

Co do dostępnych jednostek z tego co mi wiadomo istnieją takie wersje:
Roczniki 2016-2020:
Benzyna:
1,2 PureTech 130 KM
1,6 THP 165 KM
1,6 THP 180 KM
Diesel:
1,5 BlueHDI 130 KM
1,6 BlueHDI 120 KM
2.0 BlueHDI 150 KM
2.0 BlueHDI 180 KM

A od 2020 jest 1,2 Pure Tech 130KM i 1,6 PureTech 180 KM w benzynie i 1,5 BlueHDI 130 KM w dieslu.
Do tego kilka hybryd.

Na początku celowałem w benzyniaki zwłaszcza w mocniejsze wersje ale kurczę te silniki są podobno bardzo awaryjne. Z tego co na szybko znalazłem główne zarzuty dotyczą rozrządu i rozpadającego się paska w kąpieli olejowej, nadmierne zbieranie się nagaru i jeszcze parę zarzutów by się znalazło.
Podobno ten silnik 1.6 Pure Tech to poprawiona wersja ale niektórzy twierdzą że poza nazwą nie zmieniło się nic.
Czy ta wersja 1.2 jest solidniejsza? Tylko z kolei 130 KM trochę odstrasza przy takim samochodzie. Obecnie jeżdżę Kia Ceed II z silnikiem 1.6 GDI 135 KM i pod względem osiągów nie narzekam. Przy jeździe po trasie wyprzedza dosyć żwawo, nie mam zacięcia sportowego więc nie musi wgniatać mnie w fotel ale jednak waga mniejsza niż w Peugeot.


Zacząłem rozważać więc diesla które są rzekomo mnie awaryjne ale tu z kolei problematyczny potrafi być AdBlue.
Poza tym ja jednak mało jeżdżę (około 15k rocznie) i do tego głównie krótkie trasy w tygodniu jako dojazd do pracy często w korkach popołudniu i dłuższe wypady w weekendy/urlopy więc diesel chyba nie ma sensu.

Podsumowując jest jakiś silnik w tym modelu który wyróżnia się pozytywnie na tle pozostałych dostępnych czy co bym nie kupił i tak będzie kiepsko?
Kalder
Nowicjusz
 
Posty: 25

11 Lut 2024, 18:39

Kalder napisał(a):jest jakiś silnik w tym modelu który wyróżnia się pozytywnie na tle pozostałych

Nie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11071
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

12 Lut 2024, 07:49

Z całej gamy 2 silniki zasługują na uwagę 1.6 hdi i 2.0 hdi 150 koni, liczyć się z awariami adbleu i nie bawić się w naprawy tego ustrojstwa bo końca nie ma.
Proponuję auta przy przebiegach do max 150 tyś żeby mieć względny spokój.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Lut 2024, 19:55

Przeglądając net znalazłem między innymi tego typu wypowiedzi, pozwolę je sobie w całości zacytować:

THP powstały w 2006 roku i od początku miał łańcuch rozrządu. Tyle że był on wadliwy. W 2010 thp przeszedł pierwszą duża modernizację w ramach przejścia na euro 5. Zmieniono łańcuch wraz z napinaczami. Druga modernizacja THP nastąpiła w 2015 roku wtedy dodatkowo zmieniono trubine, zawory i system chłodzenia. THP III generacji są już całkowicie wolne od wad. Bez żadnych problemów robią 250 -300 tyś km i nie biorą oleju.
Pure tech to zupełnie inna konstrukcja. Powstała w bodajże w 2014 roku. Przy czym wadliwy był tylko motor pure tech 1.2 z paskiem zaniżonym w misce olejowej.
Rok temu zmodernizowano ten silnik dając łańcuch jak w silnikach o większych pojemnościach.


I drugi cytat:

Ja sporo przez zakupem czytałem i sporo rozmawiałem z fachowcami. Wszyscy mówili to samo. THP I to złom i unikać.
THP II kupować ale pod warunkiem że był serwisowany bo zdarzają się zajechane które biorą olej.
THP III w wersji EP6 FDT brać w ciemno.


Bzdury?
Kalder
Nowicjusz
 
Posty: 25

15 Lut 2024, 20:02

Kalder napisał(a):Bzdury?

Tak!
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11071
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Lut 2024, 20:54

Znajomy miał nie wiem jak jest teraz, nie mam z nim kontaktu) 3008 1.6 THP z początkowej serii produkcji - silnik nie trzymał mocy. Potwierdzone na hamowni, nie pamiętam niestety wyników.
Ogólnie nie był zachwycony tym autem jako ogół, a to Peżociaż
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Chcesz zmienić pas? Pamiętaj o pięciu ważnych zasadach!
    Bardzo często przy wzmożonym ruchu na autostradzie czy na innej wielopasmowej drodze kierowcom wydaje się, że warto zjechać na sąsiedni pas, bo samochody poruszają się po nim szybciej. Dlaczego czasami nie warto tego robić? ...

15 Lut 2024, 21:17

Ale chodzi o 3008 1 czy 2 generacji?
Kalder
Nowicjusz
 
Posty: 25

15 Lut 2024, 23:31

Drugiej.
Jedynkę też mieli w rodzinie, ale 1.2 PT, więc się nie wypowiem
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004