Peugeot 306 1.4 94r. / wysokie spalanie i brak mocy na LPG

11 Lut 2011, 19:48

Witam serdecznie :)

Jak w temacie, taki oto problem w moim starym Peugeocie.
Postaram się w miarę opisać mój problem, który zaczął się w momencie kupna tego auta jakiś rok temu. Od początku wyczuwalny brak mocy, na benzynie też, ale na gazie bardziej. Świece nie najgorsze, przewody też, iskra jest, ale wymieniłem - i świece i przewody, co niestety nie rozwiązało problemu. Następnie wizyta u gaźnika, regulacja LPG, nadal ten sam problem. Spalanie Peugeota z silnikiem 1.4 powinno być w granicach 8l/na trasie. Tutaj zaczyna się od 10l, na mieście tragedia bo z 14l/100km, wszystko przy ekonomicznej jeździe.
Przy wyższej cenie polskiego LPG taka jazda jest nie na mój portfel, dlatego szukam jakiegoś rozwiązania. Myślę nad przeczyszczeniem reduktora LPG, albo całkowitej jego regeneracji, wymianie filtra gazu i ponownej regulacji - choć nie wiem czy to konieczne, gdyż instalacja ma 1,5 roku a regulacja była w tym czasie w 5 razy - bezskutecznie.

Co poradzicie?
DamieN
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Z tamtąd
  • 11 Lut 2011, 21:46

    a chodzi na wszystkie gary???? ja bym sprawdzil najpierw cisnienie w cylindrach
    Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
    kamilszczak00
    Początkujący
     
    Posty: 162
    Miejscowość: Biała Podlaska

    11 Lut 2011, 22:24

    Hmm, myślałem o tym, ale po tylu kombinacjach szkoda mi było kasy marnować na kolejne zabiegi, jak można spytać na forum. Poza tym oleju nie bierze, nie kopci, gdyby patrzeć bardziej pod kątem LPG co może być przyczyną?
    DamieN
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Z tamtąd

    11 Lut 2011, 22:32

    jeżeli masz słabsze ciśnienie na jednym cylindrze to nie zależnie czy na benzynie czy na gazie spalanie będzie większe i moc będzie mniejsza a tak nawiasem sprawdzenie ciśnienia kosztuje ok 20 zł
    Kochaj i szanuj swoje auto a wzamian sie odwdzieczy:)
    kamilszczak00
    Początkujący
     
    Posty: 162
    Miejscowość: Biała Podlaska

    18 Lut 2011, 00:25

    A więc tak, kontynuuję wątek.
    Byłem w końcu na tym nieszczęsnym, albo szczęsnym w tym wypadku
    mierzeniu ciśnienia. Bo wszystko w normie, w miarę.

    Wszystkie po 9,5. Pierwszy nieznacznie słabszy 8 - ale minimum jest.
    Gaźnik proponuje wymianę reduktora? Słusznie?
    Co jeszcze może być przyczyną?
    DamieN
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Z tamtąd

    18 Lut 2011, 11:08

    DamieN napisał(a):A więc tak, kontynuuję wątek.
    Byłem w końcu na tym nieszczęsnym, albo szczęsnym w tym wypadku
    mierzeniu ciśnienia. Bo wszystko w normie, w miarę.

    Wszystkie po 9,5. Pierwszy nieznacznie słabszy 8 - ale minimum jest.
    Gaźnik proponuje wymianę reduktora? Słusznie?
    Co jeszcze może być przyczyną?



    jeśli odczuwasz spadek mocy na PB i LPG to szukał bym problemu gdzie indziej ponieważ reduktor odpowiada za pracę silnika na LPG.

    Gdyby spadek mocy był widoczny tylko na LPG to wtedy można byłoby brać pod uwagę reduktor, filtry powietrza.

    Druga sprawa nie wiem czy w Twoim samochodzie jest katalizator ale jeśli jest sprawdź jego stan ponieważ miałem kiedyś tak, że w moim Lanosie chyba po 5-6 latach eksploatacji katalizator się zapchał i samochód w ogóle nie miał mocy po wymianie nie to auto miałem wrażenie że silnik ma więcej koni ;-)
    Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
    adam-and1
    Aktywny
     
    Posty: 479
    Miejscowość: Katowice
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: szukam igły ;-)
    Paliwo: Benzyna
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
      Nowoczesny i pełen charakteru - Citroen SpaceTourer
      Nowoczesny i pełen charakteru – taki jest nowy CITROËN SpaceTourer. Z nadwoziem dostępnym w trzech wariantach i różnymi konfiguracjami wnętrza doskonale wpisuje się w nowoczesny styl życia – dla rodziny, ...

    19 Lut 2011, 13:53

    Katalizator w porządku

    CO %VOL. 0.014
    CO2 %VOL. 13.4
    HC ppn vol. 200
    O2 % VOL. 1.60
    LAMBDA 1.074
    COcorr. %vol. 0.02
    OBROTY RPM 1730

    Na PB jest większa moc. Co robić, wymiana reduktora LPG?
    DamieN
    Nowicjusz
     
    Posty: 4
    Miejscowość: Z tamtąd

    19 Maj 2012, 17:06

    Sprawdz czy zapłon jest dobrze ustawiony.Mój peugeot306 też dużo palił.Przy wymianie paska rozrządu okazało się że jest przesunięcie o dwa ząbki.Ustawiono w/g książki i teraz nie to auto.
    niki77
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 02 09 1975
    Auto: peugeot 306

    19 Maj 2012, 19:17

    Nie sądzę by to auto aż tak tragicznie dużo tobie paliło,skoro fabryka podaje spalanie benzyny w mieście ok.10 litrów(w nowym samochodzie),na trasie powinien palić LPG ok.8-9 l .Jeśli jednak czujesz ,iż auto słabawe to pierwsze co uczyń,to wyreguluj sobie luzy zaworowe,gdyż w tym silniku o ile się nie mylę są regulowane,od tego zacznij.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8572
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    11 Gru 2014, 20:23

    Ja mam ten sam problem, peugeot 306 1.4 z LPG pali ok 14,5 l gazu na 100km, benzyny ok 12l, strasznie muli auto szczególnie na gazie jest brak mocy, nie wiem co to może być
    chaplin
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Przebieg/rok: 4tys. km
    Auto: PUG 306
    Silnik: 1.4
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1996