Peugeot 306 1,8 - Dziwne wahania silnik ( na luzie 2000-3000 orb )

03 Sty 2016, 18:22

Hej,

Tak jak w temacie :-)
Odpalając dzisiaj samochód ( nie odpalałem go 4 dni ) silnik pracował na 3 tyś obr aż do nagrzania, potem po przeskoczeniu na gaz i nagrzaniu się do 60*C miał od 2000 do 2500.
Podczas jazdy na biegu jest ok, tylko gdy puszczę gaz zwolni do 2000 obr i szarpnie raz ( tak jakby hamował przez sec ) a potem dalej normalnie.

Co ciekawego zauważyłem to że 5 dni temu nie mogłem przerzucić się ponownie po zaparkowaniu przy galerii na instalację gazową gdy już miałem rozgrzany silnik ( tankowałem na jakiejś podmiejskiej stacji ponieważ do najbliższej w mam ok 6 km i korki ) a gdy na następny dzień odpalałem go to było już ok.
Dzisiaj podczas jazdy rano wywaliło mi check engine ale akurat zjeżdżałem aby zatankować na statoilu - potem wszystko wróciło do normy oprócz tych obrotów.

Nie wiem czy to normalne przy takim mrozie ponieważ w tamtym roku jak i jeszcze wcześniejszym nie przypominam sobie takich sytuacji.

Ogólnie wygląda to trochę jak niestabilna praca silnika, pytanie czym to może być spowodowane ( jestem już umówiony do mechanika na weekend, ale jeszcze w tym tyg muszę dojeżdżać czymś do pracy :( ) ew. czy to normalne zachowanie przy mrozie i nieodpalonym samochodzie przez kilka dni?

Serdecznie dzięki za odpowiedzi i z góry zaznaczam że jeżeli chodzi o mechanikę pojazdów to się na tym nie znam, dlatego oddaje go na sprawdzenie do mechanika w sobote + naprawę 2 innych rzeczy :-)
Jozek10
Początkujący
 
Posty: 79
Auto: peugeot 306
  • 03 Sty 2016, 21:27

    Dlaczego nie czytasz do czego służy dział, w kórym napisałeś temat? Zapoznaj się z tematyką działów na forum i pisz swoje tematy we właściwych tematycznie działach...Przenoszę.
    Jozek10 napisał(a):Odpalając dzisiaj samochód ( nie odpalałem go 4 dni ) silnik pracował na 3 tyś obr aż do nagrzania, potem po przeskoczeniu na gaz i nagrzaniu się do 60*C miał od 2000 do 2500.

    Wygląda mi to na to, że świruje czujnik temperatury płynu chłodzącego. 3 tyś na zimnym silniku i 2 tyś na nagrzanym to o wiele za dużo.
    Problemem może też być zacinający się silniczek krokowy, albo niedomykająca się przepustnica. Sprawdz też poziom płynu chłodzącego.
    No i skoro zapaliła się kontrolka silnika, to warto odczytać jakiż to bład wyskoczył. Podejrzewam, że bład sondy lambda i oby to było to.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Sty 2016, 10:47

    Dzięki wielkie za odpowiedź :-)
    Z góry przepraszam za pomylenie działów, już to się więcej nie powtórzy

    Jeżeli chodzi o samochód, to wczoraj wszystko elegancko jechało grało i śpiewało. Nie było żadnych dolegliwości na początku 2 tys obrotów potem 1200-1300 jak już się nagrzał. Ogólnie w niedziele w nocy jeszcze jechałem na zakupy i też wszystko było ok, wyłączyłem auto ok 21 a rano o 8:25 było odpalone ponownie.

    Natomiast dzisiaj po odpaleniu miałem podobne dolegliwości co w niedzielę, wczoraj o 19 już auto nie pracowało dzisiaj o 8:30 odpalone. Nie wiem czy godziny tutaj mają jakiś wpływ na to, ale mimo wszystko dzisiaj już było coś nie tak. Check zapalił się podczas rozgrzewania auta, potem zgasł po przekroczeniu 40*C. Gdy miałem 75*C i stanąłem w korku to auto gazowało na luzie od 2800 do 3000 obrotów, podczas gdy jechałem wszystko było ok.

    Sprawdzałem płyn i wyglądało na to że jest ok według miarki. Poproszę jeszcze mechanika w sobotę aby sprawdził to dokładnie ponieważ tak jak wspomniałem jeżeli chodzi o mechanikę samochodową to za wiele nie potrafię ( mimo że jestem informatykiem :p ) dlatego wolę iść do zaufanego mechanika i oddać go w dobre ręce, no i oczywiście spytać ludzi z forum którzy się na prawdę na tym znają :-)

    Sonde wymieniałem 2 lata temu, a silniczek krokowy z półtora roku temu, ale wiadomo jak wszystko może się zepsuć w każdej chwili.

    W sobotę po wizycie u mechanika dam znać co wykazuje ten błąd checka i co on mówi na temat tych dolegliwości.

    Jeszcze raz z góry dzięki za pomoc :-)!
    Jozek10
    Początkujący
     
    Posty: 79
    Auto: peugeot 306

    14 Sty 2016, 20:42

    Ok,

    Tak jak obiecałem wracam z informacją :-)
    Check engine wyświetlała sonda lambda,
    Drugim powodem są świece ( zapomniałem sprawdzać je od ostatnich kilku miesięcy ) okazało się że mają już przejechane 45 tyś a przy gazie to o 5 za dużo ( co 40 tyś wymieniam ),
    Kolejnym winowajcą przy tych mrozach jest gaz, jest ustawiony na 20*C, mechanik doradził mi abym pojechał do ludzi którzy zakładali mi gaz ( jak będę miał przegląd w przyszłym w miesiącu ) i ustawił go na 50*C ponieważ elementy silnika się dużo szybciej przez to eksploatują.

    Dodatkowo wymieniłem 2 drążki stabilizatora ( jeden i drugi był w średnim stanie, już się delikatnie ruszały więc powiedziałem mu aby wymienił to od razu na nowe starczą na kilka tyś km :-) ) oraz przełącznik kierunkowskazów który sam w sobie w moim modelu kosztował 370 zł :O

    Pytanie czy podczas wymiany świec ( wyczytałem w internecie ) warto od razu wymieniać kable ?? Oczywiście świece wymieniam od razu wszystkie aby nie jeździć kilka razy :-)
    I jeszcze małe 2 pytania, sondę lambda wymieniamy co 60 tyś km??
    Oraz znacie może jakiś serwis w którym możemy prowadzić notatnik co gdzie i kiedy się wymieniało :-) ?

    Zastanawiam się czy faktycznie warto jeździć na gazie jak eksploatacja samochodu jest 2x szybsza...
    Jozek10
    Początkujący
     
    Posty: 79
    Auto: peugeot 306

    21 Sty 2016, 09:37

    Taki serwis czy też całą książkę wraz z naprawami i przy jakim przebiegu,możesz prowadzić samodzielnie,nie trzeba osobnego notatnika czy warsztatu,możesz jedynie prosić zawsze o pieczątkę danego serwisu,który wykonuje te naprawy. Same części również proponuję kupować taniej w sklepach internetowych które się w tym specjalizują,np u nas znajdziesz części właśnie do Peugeota :)
    Salko
    Aktywny
     
    Posty: 278
    Auto: Seat Leon
    Silnik: 1.8
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Rok produkcji: 2001