Peugeot 306 1,9 D - duże spalanie i brak mocy

22 Maj 2012, 00:14

Witam.
Od 3 miesiecy posiadam 306. Jest to wersja z 2000 roku, z silnikiem 1,9D DW8 68KM.
Niestety do pełni szczęścia brakuję mi trochę. A to za sprawą małej mocy i dużego spalania.
Wymieniłem filtr powietrza i termostat (do tego dojdę zaraz).
Jadąc trasą ekspresową prędkość maksymalna mojego samochodu to 135-140 km/h z 3 osobami. Czy to nie trochę za mało?
Normalnie nie jeżdżę tak szybko ale chciałem zobaczyć ile "poleci". Po mieście moje spalanie wynosi 8,7 L, a jak wyjechałem na trasę 160 km to spalanie wyniosło 8l a leciałem tak do 120, by odmulić silnik.
Tankuję ropę po 5,66 i za 50 zł zazwyczaj przejeżdżam 100 km (ale czasami mniej).
Co dziwne jak staram się jeździć ekonomicznie (zmiana biegów do 2000 - 2500 obrotów/ min) to spalanie jest wyższe lub równe gdy jeżdże bardzo dynamicznie (przeciąganie 2 i 3 do 4000 obr/min). Wiem, że diesla się nie ciśnie ale ja myślałem, że poprzednia właścicielka zamuliła ten silnik.
Właśnie robiąć tą trasę 160 km mój samochód przy prędkości 120 - 130 wciąż miał temperaturę 72-75 stopni. Nie jest to za mało ? Wymieniłem termostat ale temperatura ta sama. WIatrak potrafi chodzić po takiej trasie pare minut po wyłączeniu silnika.

W sobotę zatankowałem za 100 zł (1l ropy - 5,66) i przejechałem 220 km i rezerwa (miałem jeszcze na 10-15 km rope wczesniej). Z czego 50 km to trasa, reszta miasto. I tak wydaje mi się, że za dużo pali.
Auto nie dymi i oprócz słabej mocy chyba nic mu zauważalnego nie dolega.

Co może być przyczyną takiego spalania'? Myślałem o wtryskach i o pompie.
Proszę was bardzo o pomoc ! Przepraszam ale nie wiedziałem gdzie napisać tego posta.
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

22 Maj 2012, 09:41

Na początek sprawdź pompe.... coś nie trzyma temperatury ten silnik, coś z głowicą? spalanie powinno być 5-6 i takie musisz uzyskać :D
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

22 Maj 2012, 23:28

byłem dzisiaj u 2 mechaników żeby wrzucić mój samochód na komputer.
Mieli na prawdę profesjonalne sprzęty ale i tak nie mogli się połączyć z moim samochodem. Nie wiem czy ktoś nie zepsuł mi wejśćia albo czegoś... :<

W każdym razie znalazłem chyba winowajce temperatury.
Dziś po przejechaniu 100-300 metrów pomyślałem, że jeszcze coś sprawdzę. Ku mojemu zaskoczeniu wiatrak się włączył, a samochód dopiero co przed chwilą odpaliłem.
U mechanika to samo, podpina ten komputer (10 min po wyłączeniu silnika) coś probuję zdziałać ale nie łączy się i za chwilę włączą się wiatrak...
Czujnik temperatury chyba do wymiany co nie? Przy ilu stopniach wam się włącza wiatrak?
Warto zmienić czujnik ten co pokazuję w kabinie jaka jest temperatura? czy tylko ten od wiatraka?

Pompiarz powiedział, żeby wpierw wymienić czujnik, zobaczyć na spalanie i wrzucić na komputer w aso w peugeocie i dopiero martwić się pompą. Miał rację czy jechać do innego?
Dużo kosztuję wyregulowanie pompy?
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

23 Maj 2012, 09:14

Sprawdź... miałem kiedyś diesla i żeby włączyć wiatrak naprawdę musiało być gorąco :D wiaodmo najpierw wyklucz inne usterki a potem pompa, zależy to od jej zużycia ja miałem też te objawy, 300zł i po kłopocie
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

23 Maj 2012, 10:50

A co jeszcze może być winowajcą?
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

25 Maj 2012, 09:30

A sonde sprawdzał kolega? Jeśli wentylator sie nie włącza to czujnik wentylatora trza sprawdzić.
sokol
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Sosnowiec
Auto: Punto 1.2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Rekordowy rok w czeskich fabrykach Skody
    W 2019 roku ŠKODA po raz pierwszy w historii wyprodukowała ponad 900 tys. pojazdów w swoich fabrykach w Mladá Boleslav i Kvasinach. Wysoki wynik jest zasługą wzrostu produkcji o 2,25 proc. w porównaniu ...

30 Maj 2012, 10:01

No właśnie wiatrak się włączał od razu. Teraz powypinałęm wszystkie kable i włącza się przy 75 stopniach co i tak wydaję mi się że za mało. Jechałem teraz w trase 300 km i temperatura przy Vmax = 150 KM/h było 75 stopni. Nie za mało?
Termostat wymieniony i wiatrak chyba też. Co jeszcze można wymienić?

Chodzi o sonde lambda? podobno jest w benzyniakach tylko a ja mam rope
Skoczek135
Początkujący
 
Posty: 211
Auto: brak

30 Maj 2012, 11:33

Skoczek135 napisał(a):Od 3 miesiecy posiadam 306. Jest to wersja z 2000 roku, z silnikiem 1,9D DW8 68KM.


Z tego co wiem jest to bardzo prosta konstrukcja pochodząca jeszcze z dawnych czasów . W zasadzie tam chyba nie ma zbytnio elektroniki . Co do problemu , to jestem ciekaw jak Twój silnik odpala w niskich temperaturach. Wprawdzie masz pojazd dopiero od 3 miesięcy i możesz nie mieć na ten temat wiedzy. Coś mi się kojarzy że w tych silnikach nie ma hydraulicznej regulacji zaworów. Jest regulacja płytkami i tutaj nie zaszkodzi dokonać sprawdzenia poprawności luzów , co ma również wpływ na moc silnika , oraz spalanie
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4968
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna