Peugeot 307- błąd sondy lambda

04 Lut 2022, 22:48

Witam, wyświetlają mi się dwa błędy, obwód grzałki sondy lambda za katalizatorem a także niesprawność w działaniu elektrozaworu evap (pochłaniacza par paliwa). Sprawdziłem rezystancję na grzałce sondy lambda, wychodzi 10.5 ohma czyli wszystko ok, wyczyściłem złącza, ale błąd po jakimś czasie powraca wraz z błędem elektrozaworu evap, żeby się do niego dostać muszę zdjąć nadkole.
I moje pytanie brzmi, czy popsuty zaworek mógłby wywołać błąd sondy lambda? Nie wiem co robić, czy wymienić sonde, czy zaworek, który jest dosyć schowany... Dodam, że ten zaworek cyka przy przyłożeniu ucha do błotnika go słyszę... a błąd jest.
Peugeot 307 1.4 8v
Dima920
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Lut 2022, 11:52

Dima920 napisał(a): czy popsuty zaworek mógłby wywołać błąd sondy lambda?
Trzeba spojrzeć w schemat połączeń elektrycznych . Zobaczyć czy istnieje jakiś związek zaworu z grzałką sondy . Np dla silnika TU3JP Zasilanie + 12V jest wspólne dla zaworu i grzałki z jednego bezpiecznika . Z tym że zasilane są grzałki obydwóch sond a masz błąd jednej . Podasz dokładne kody błędów ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4917
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lut 2022, 12:27

bonifacy napisał(a):
Dima920 napisał(a): czy popsuty zaworek mógłby wywołać błąd sondy lambda?
Trzeba spojrzeć w schemat połączeń elektrycznych . Zobaczyć czy istnieje jakiś związek zaworu z grzałką sondy . Np dla silnika TU3JP Zasilanie + 12V jest wspólne dla zaworu i grzałki z jednego bezpiecznika . Z tym że zasilane są grzałki obydwóch sond a masz błąd jednej . Podasz dokładne kody błędów ?


Dokładnie, już dowiedziałem się, że zawór jak i sondy są na jednym bezpieczniku, błędy:
-P0141 - obwód grzałki sondy lambda (blok cylindrów nr.1 sonda nr.2) wadliwe działanie,
-P0440 - układ odprowadzania par ze zbiornika paliwa wadliwe działanie.

Obie sondy sprawdziłem, obie grzałki mają ok 10.5 ohm rezystancji czyli jest ok. Sprawdziłem też napięcie idące na grzałkę w tej sondzie za katalizatorem i jest takie sinusoidalne 13,5 - 14,5 v na uruchomionym silniku. Obie sondy reagują błędami na odłączenie, czyli wszystko wydaje się okej, ale ta na kolektorze wydechowym jest sprawna. notorycznie wywala dwa powyższe błędy.
Dima920
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Lut 2022, 12:45

Zdałoby się sprawdzić przewód między grzałką drugiej sondy a złączem na ECU silnika . Zawór sprawdzić czy jest szczelny w pozycji zamkniętej .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4917
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

05 Lut 2022, 16:43

Jeżeli zawór EVAP ma nieszczelność, to jak najbardziej pojawią się te błędy. Jeżeli sam naprawiasz to auto, to moja rada jest taka, żeby zamówić taki zawór przez internet i jak się okaże, że to nie on, to zawsze możesz odesłać w ciągu 14 dni.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Lut 2022, 11:42

Lambda wymieniona a błędy pozostały, czyli to ten zawór. Dzięki za pomoc :)
Dima920
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uważaj na czarny lód na drodze - niewidoczne zagrożenie
    Gdy temperatura powietrza w ciągu dnia wynosi kilka stopni na plusie, a nocą spada poniżej zera, są to sprzyjające warunki do powstawania tzw. czarnego lodu, czyli prawie niewidocznej, cienkiej warstwy zamarzniętej wody pokrywającej ...
    [2018] Hyundai Santa Fe IV
    Hyundai pokazał na targach w Genewie kolejną generację Santa Fe. Paleta silników ma obejmować diesla 2.0 CRDi o mocach 150KM i 182KM, diesla 2.2 CRDi 197KM i benzyniaka 2.4 185KM. źródło: carscoops.com W moim ...