REKLAMA
Cześć!
Od niedawna jestem posiadaczem Peugeota 308 FL z silnikiem 1.6 e-HDi, 92 KM, rok prod. 2012, przebieg 217 000 km.
Póki co auto spisuje się bardzo dobrze, z małym wyjątkiem.
Zauważyłem (a raczej usłyszałem), że drążek zmiany biegów wpada w rezonans na 5 biegu. Dzieje się tak tylko przy dodawaniu gazu i głównie przy prędkościach powyżej 100 km/h. W zasadzie drgania są bardziej słyszalne niż wyczuwalne.
Dodatkowo czasem drążek pracuje w przód i tył (ok 1 cm).
Byłem dziś w serwisie.
Na podstawie krótkiej przejażdżki mechanik postawił diagnozę: uszkodzenie zębów sworznia zespołu piątego biegu.
Koszt naprawy w granicach 3 000-3 500 zł.
Zanim zainwestuję tak dużą kwotę w naprawę, chciałbym mieć pewność, że nie da się tego problemu rozwiązać w inny, tańszy sposób.
Nagrałem filmik na którym słuchać drgania,
Może ktoś jednak spotkał się z tańszym rozwiązaniem tego problemu?