REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Olej olejem a płynu z układu chłodzenia Ci nie ubywa? Sprawdzałeś to? Przy przepalaniu oleju raczej dym z rury nie jest biały.Gość101576 napisał(a):światłach samochód puszcza chmurkę białego dymu. Objaw ten występuje tylko na rozgrzanym silniku. Silnik spala około 400 ml oleju na 1000 km
Cichy77 napisał(a):Na jakim oleju jeździsz jeżeli w silniku są zapieczone pierścienie być może pomogła by płukanka silnika i dobry olej. Mechanik mógł cos w tym temacie podpowiedzieć, a nie od razu sprzedać jak jest jakiś problem bo to nie jest wyjście tym bardziej że już trochę zainwestowałeś w to auto.
Samochód kupiłem niespełna rok temu. Po zakupie wymieniłem olej na dedykowany przez producenta Total Quartz Ineo ECS 5W30, następna wymiana miała miejsce po ok 10-11 tys. km. Pierwszą wymianę oleju poprzedziłem płukanką silnika Liqui Moly.Olej olejem a płynu z układu chłodzenia Ci nie ubywa? Sprawdzałeś to? Przy przepalaniu oleju raczej dym z rury nie jest biały.Gość101576 napisał(a):światłach samochód puszcza chmurkę białego dymu. Objaw ten występuje tylko na rozgrzanym silniku. Silnik spala około 400 ml oleju na 1000 km
Płynu chłodzącego nie ubywa mi wcale. Jak po zakupie dolałem troszkę tak taka sama wartość się utrzymuje.
Przed decyzją wymiany warto zajrzeć np. przez gniazda od świec kamerą endoskopową i zobaczyć jak wygląda tłok i komora spalania ile tam jest nagaru. Jak okaże się że sporo to są środki przez które można próbować odblokować zapieczone pierścienie. Pewne rzeczy można wykonać przed podjęciem takiej decyzji mniejszym kosztem i może się okazać, że pomogą i taki zabieg nie będzie potrzebny.
Ja używałem w dwóch samochodach Xado Antykoks nie zaobserwowałem skutków negatywnych i jedynie pozytywne. W jednym pobór oleju z 600ml/1000km spadł po trzech takich zabiegach do niecałych 300ml. W drugim trochę mniej bo tam tez mniej pobierał ale różnicę można było zaobserwować.Gość101576 napisał(a):Jakimi środkami mogę próbować odblokować pierścienie (może ktoś coś poleca)?
Jak jest zapieczony i puszcza więcej oleju do komory spalania to będzie skutkowało to większym dymieniem z racji przepalania oleju.Gość101576 napisał(a):Przyczyną pojawiania się dymu może być zablokowany przez nagar pierścień zgarniający?
Zalałeś taki sam olej jak był wcześniej? Ile oleju spala w ml na 1000km?Adamut81 napisał(a):Spalanie oleju większe po wymianie na świeży.
Powiedziałbym, że to już dużo.Adamut81 napisał(a):Czyli spalanie skończyło mi do prawie 0,9l/kkm - sporo
Tu wystarczy do paliwa dodać odpowiedni dodatek nie koniecznie musi on być tej firmy. Jak świece będą wyglądały dobrze i wszystkie podobnie to problemem raczej nie będą wtryski.RobertoN napisał(a):A co z płukanką do wtryskiwaczy? O tej z tec2000 słyszałeś?