Inżynierowie PEUGEOT SPORT skupili swoją uwagę na modelu PEUGEOT 308. Dzięki ich wie-dzy powstał 308 GTi by PEUGEOT SPORT - najbardziej ekstremalny model w gamie. Konstruktorzy marki poszli jeszcze dalej i stworzyli wersję wyczynową. Od wersji seryjnej do wyścigowej był tylko jeden krok… Oto PEUGEOT 308 Racing Cup!
Imponujące i aerodynamiczne kształty PEUGEOT 308 Racing Cup pozwalają domyślać się skrytych pod maską wyczynowych technologii, opracowanych dla klientów spragnionych wysokich osiągów i mocnych doznań z jazdy. Wersja 308 Racing Cup wyposażona w silnik 1.6 THP, taki sam jak w 308 GTi by PEUGEOT SPORT, rozwija 308 koni, czyli o 38 koni więcej niż wersja drogowa!
Rasowe kształty Światła, linie nadwozia oraz doskonała aerodynamika pozwalają się domyślać, że mamy do czynienia z rasowym wyczynowym samochodem. Nowa wersja, opracowana na bazie PEUGEOT 308 - przejawiającego i tak już sportowy temperament - otrzymała specjalne nadwozie o muskularnych liniach.
By umożliwić montaż dużych kół poszerzono nadkola samochodu, co zapewniło PEUGEOT 308 Racing Cup atletyczne wymiary. Samochód ma 1910 mm szerokości, czyli o 106 mm więcej niż 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Spojler poprawiający docisk tylnej osi został zainspirowany konstrukcją samochodów wyścigowych klasy WTCC.
Wersja ta posiada również specjalnie zaprojektowane zderzaki oraz przedni spoiler, które oprócz doskonałych parametrów aerodynamicznych zapewniają jej imponujący wygląd. Uzupełnieniem sportowej stylistyki są specjalne obręcze 18’’, dostępne z oponami niskoprofilowymi typu "slick" oraz deszczowymi (27/65).
Technologie Silnik 1,6 L THP pochodzi w prostej linii z modelu 308 GTi by PEUGEOT SPORT. W odpowiedzi na silną konkurencję w wyścigach specjaliści z Vélizy zwiększyli jego osiągi. Dzięki turbosprężarce z 208T16, PEUGEOT 308 Racing Cup już teraz rozwija moc powyżej 308 koni. W efekcie dalszych prac rozwojowych może osiągnąć jeszcze bardziej ekstremalne wartości.
PEUGEOT 308 Racing Cup posiada również elementy zawieszenia przejęte z wersji seryjnej, jak np. sworznie czy tylną belkę. W celu dostosowania go do warunków wyczynowych konstruktorzy wyposażyli go w sportowe części, m.in. hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami. Sześciobiegowa skrzynia biegów jest wyposażona w sterowanie sekwencyjne z łopatkami przy kierownicy. Dużą uwagę poświęcono również obniżeniu masy samochodu: PEUGEOT 308 Racing Cup będzie ważył od 1000 do 1050 kg.
Z przeznaczeniem do międzynarodowych wyścigów PEUGEOT 308 Racing Cup będzie dostępny dla klientów na całym świecie pod koniec 2016 roku. Model ten ma zastąpić RCZ Racing Cup w ramach pucharów, a także w wyścigach samochodów turystycznych: VLN (Niemcy), CER (Hiszpania), CITE (Włochy), BGDC (Belgia), a także w mistrzo-stwach wytrzymałościowych, takich jak serie 24H.
Dobry początek we Frankfurcie PEUGEOT 308 Racing Cup zostanie przedstawiony na salonie samochodowym we Frankfurcie w dniach od 17 do 27 września. Swoje możliwości będzie prezentował nie tylko w świetle reflektorów na targowym stoisku, ale i na torze im. Paula Ricarda we Francji w dn. 24-25 października podczas pokazu z okazji finałów GT Tour.
Zobacz PEUGEOT 308 RACING CUP w akcji na filmie:
[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Dane techniczne Peugeot 308 Racing Cup Silnik: Typ 1.6 THP przejęty z 208 GTi by PEUGEOT SPORT / turbosprężarka przejęta z modelu 208 T16 Moc 308 KM Pojemność skokowa - 1600 cm3 Maksymalna moc - 308 KM Wydech: Ø70 mm Zbiornik paliwa: standardowy Układ bezpośredniego wtrysku benzyny
Skrzynia biegów Sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy
Nadwozie Wzmocniona konstrukcja ze spawaną klatką bezpieczeństwa (zgodnie z normami FIA) Specjalne zderzaki przednie i tylne oraz nadkola Szyby boczne i tylna z poliwęglanu
Masa minimalna 1000 kg, maksymalna - 1050 kg Rozkład masy (przód/tył): 63% / 37% Ustawienia: kąt pochylenia kół / zbieżność kół / wysokość nadwozia / kąt pochylenia spojlera / kompresja i odbicie amortyzatorów Podnośnik: 3 siłowniki pneumatyczne
Wymiary Długość: 4288 mm (bez spojlera, zgodnie z regulaminem WTCC) Szerokość: 1910 mm Rozstaw osi: 2620 mm Zderzaki przednie i tylne + specjalne błotniki
Elementy aerodynamiczne Przedni spoiler Tylny spojler zgodny z regulaminem WTCC
Obręcze kół Specjalne obręcze kół 10’’x18’’ Opony "slick" i deszczowe 27/65
Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla? Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
Która firma króluje na rynku kabrioletów? Co wspólnego mają ze sobą Mercedes 170 S z 1937 roku, 540-konne Audi R8 Spyder czy ekstremalnie luksusowy i niebotycznie drogi Rolls-Royce Down oraz Mercedes-AMG GT? Każdy z tych samochodów został wyposażony ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.