Peugeot 308 SWII z 2015 - jak zdjąć osłonę akumulatora

06 Lut 2021, 17:47

Cześć,
mam słaby akumulator w samochodzie Peugeot 308 SWII z 2015 roku. Jeżdżę na krótkie dystane i pokazał mi się komunikat o słabym akumulatorze. Chcę więc podpiąć prostownik, najepiej jeszcze dzisiaj. Nie mogę jednak dostać się do 'minusa', bo jest założona osłona. Jak mogę ją zdjąć i co potrzebuję? Z prawej strony jest jakiś torx którego nie mogę odrkęcić śrubokrętem, zaś z lewej śruby, które po odkręceniu nic nie nie pomogły. Czy mam odkręcać te śruby oznaczone numerami 1, 2, 3 czy jest jakaś prosta metoda?
Proszę o podpowiedź, sprawa pilna
kazuya997
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 23 07 1981
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 308 SWII - 120Km
Silnik: 1.6 HDi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

06 Lut 2021, 19:01

Odkręciłem śrubę torx z prawej strony szczypcami, ale trzyma lewa strona (2 elementy plastikowe). Nie mogę zdjąć obudowy żeby odpiąć kabel minus.
kazuya997
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 23 07 1981
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 308 SWII - 120Km
Silnik: 1.6 HDi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

06 Lut 2021, 21:36

Jeśli będziesz ładował akumulator bez jego wymontowania to nie musisz odpinać klemy minusowej. Odłączasz tylko klemę dodatnią. Podlączasz prostownik- plus do akumulatora , minus na masę pojazdu. Uwaga taka że odłączenie akumulatora od pojazdu może wymagać znajomości pinu do radia.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4982
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lut 2021, 12:14

Brzmi sensownie, dzięki za pomoc. Dzisiaj wypróbuję czy tak naładuje mi prostownik z mikroprocesorem.
kazuya997
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 23 07 1981
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 308 SWII - 120Km
Silnik: 1.6 HDi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015

07 Lut 2021, 12:40

kazuya997 napisał(a):Dzisiaj wypróbuję czy tak naładuje mi prostownik z mikroprocesorem.
naładuje naładuje :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16751
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lut 2021, 18:18

Dzięki za podpowiedzi, ale muszę raczej odpiąć minus. Udało mi się zdjąć tą osłonę przez odkręcenie śruby z prawej i podważenie śrubokrętem tego plastiku z lewej. Łatwo nie było, mało tego nie połamałem, ale udało się zdjąć. Nie odpinałem minusa bo dostęp do śrub jest ograniczony a nie mam takiego klucza. Podpiąłem więc klemy (minus do śruby i plus do aku) i okazało się, że nie ładuje, bo trzeba całkiem odpiąć akumulator. Ładowarka chwilę przetwarzała, coś niby ładowała, ale po jakichś 20-30 sekundach przestawała ładować. Odepnę całkiem akumulator na tygodniu i sprawdzę czy ładuje. Kupiłem tą ładowarkę w UK i ładowałem tam akumulator w domu, więc wiem że działa.
Pozdro
kazuya997
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 23 07 1981
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Peugeot 308 SWII - 120Km
Silnik: 1.6 HDi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2015
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koniec kręcenia liczników?
    Z dniem 1 stycznia 2014 r. weszła w życie nowelizacja rozporządzenia Ministra Transportu w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów. Jedną ze zmian jest zobowiązanie stacji kontroli pojazdów do ...
    Elektryfikacja według Toyoty
    Toyota pracuje nad zelektryfikowanymi samochodami od 25 lat. Pierwszym efektem tych prac była hybrydowa Toyota Prius, która trafiła do seryjnej produkcji 22 lata temu. Japończycy zajmowali się samochodami elektrycznymi, ...