Peugeot 406 2,0 HDI Problem z silniczkiem w zbiorniku

10 Sty 2011, 01:20

Witam
Mam problem z silniczkiem w zbiorniku,a dokładnie z jego zasilaniem.Po zmierzeniu napięcia przy wejściu do silniczka pokazało mi 3.5V.Silniczek oczywiście nie pracował.Podłączyłem go do 12V i zacząl kręcić.Obecnie mam go podlączonego do gniazda zapalniczki i tak jeżdżę.Czy jest to wina przekaźnika,czy komputera?
Drugi problem to nie pracująca dmuchawa nawiewu.Silnik jest sprawny,ale nie działa.Może ktoś wie dlaczego???
Proszę o pomoc.
Ninja72
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Falkirk

10 Sty 2011, 12:27

Oba problemy mogą być spowodowane np. bezpiecznikiem, przekaźnikiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Sty 2011, 10:28

Jak chodzi o pompę paliwa, to obstawiałbym tutaj problem z kablem masowym. Skoro woltomierz pokazuje 3,5V to wynika z tego, że napięcie zasilania dociera. Pomierz dokładnie pod kontem czy jest masa.
Dmuchawa:
Jeżeli w ogóle nie kręci to należy zacząć od sprawdzenia bezpiecznika. Ale nie tylko wzrokowo. Trzeba go wyciągnąć z gniazda zmierzyć czy przewodzi. Wyciągnięcie i włożenie powoduje ruch na stykach- czasami zbawienne.
Jak to jest ok, to trzeba wiedzieć czy wentylator ma włącznik regulowany płynnie, czy skokowo.
Jak skokowo- najczęściej przepalony rezystor dzielący napięcie dla silnika.
Jak jest reg. płynna- najczęściej PWM. Czyli układ elektroniczny sterujący prądem wiatraka. Coś jak w wiertarce akumulatorowej, czy wiatraczku w komputerze.
Bałem się i nadal mam obawy co do aut na "F". Jednak HDI rekompensuje te obawy.
karola44-81
Początkujący
 
Posty: 105
Miejscowość: Połaniec

17 Sty 2011, 05:55

Jeżeli bezpieczniki od 24 do 27 pod maską mają napięcie przy włączonym zapłonie a na przewodzie 1201 (szary w kostce na pompie) dalej jest tylko 3,5V, to zepnij na krótko plus z akumulatora z pinem 4 lub 5 w przekaźniku podwójnym. Jeśli pompa ruszy to znaczy,że masz do wymiany ten właśnie przekaźnik. Pozdrawiam
Surf_Air
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kultowe japońskie silniki
    Kultowe japońskie silniki nie bez powodów zdobyły na świecie rzesze fanów, którzy doceniają nie tylko ich niezawodność, ale również dużą podatność na modyfikacje. Oto kilka świetnych japońskich ...
    Cadillac Eldorado Convertible
    Eldorado w niczym nie przypomina typowych, sportowych kabrioletów rodem z Europy. Trudno nazwać go smukłym, a na dodatek jest ogromny – w zależności od generacji jego długość przekraczała nawet 5,7 m! Równie ...