15 Sty 2011, 09:28
Jak chodzi o pompę paliwa, to obstawiałbym tutaj problem z kablem masowym. Skoro woltomierz pokazuje 3,5V to wynika z tego, że napięcie zasilania dociera. Pomierz dokładnie pod kontem czy jest masa.
Dmuchawa:
Jeżeli w ogóle nie kręci to należy zacząć od sprawdzenia bezpiecznika. Ale nie tylko wzrokowo. Trzeba go wyciągnąć z gniazda zmierzyć czy przewodzi. Wyciągnięcie i włożenie powoduje ruch na stykach- czasami zbawienne.
Jak to jest ok, to trzeba wiedzieć czy wentylator ma włącznik regulowany płynnie, czy skokowo.
Jak skokowo- najczęściej przepalony rezystor dzielący napięcie dla silnika.
Jak jest reg. płynna- najczęściej PWM. Czyli układ elektroniczny sterujący prądem wiatraka. Coś jak w wiertarce akumulatorowej, czy wiatraczku w komputerze.
Bałem się i nadal mam obawy co do aut na "F". Jednak HDI rekompensuje te obawy.