Peugeot 406 2,0 HDI Problem z silniczkiem w zbiorniku

10 Sty 2011, 01:20

Witam
Mam problem z silniczkiem w zbiorniku,a dokładnie z jego zasilaniem.Po zmierzeniu napięcia przy wejściu do silniczka pokazało mi 3.5V.Silniczek oczywiście nie pracował.Podłączyłem go do 12V i zacząl kręcić.Obecnie mam go podlączonego do gniazda zapalniczki i tak jeżdżę.Czy jest to wina przekaźnika,czy komputera?
Drugi problem to nie pracująca dmuchawa nawiewu.Silnik jest sprawny,ale nie działa.Może ktoś wie dlaczego???
Proszę o pomoc.
Ninja72
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Falkirk

10 Sty 2011, 12:27

Oba problemy mogą być spowodowane np. bezpiecznikiem, przekaźnikiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Sty 2011, 10:28

Jak chodzi o pompę paliwa, to obstawiałbym tutaj problem z kablem masowym. Skoro woltomierz pokazuje 3,5V to wynika z tego, że napięcie zasilania dociera. Pomierz dokładnie pod kontem czy jest masa.
Dmuchawa:
Jeżeli w ogóle nie kręci to należy zacząć od sprawdzenia bezpiecznika. Ale nie tylko wzrokowo. Trzeba go wyciągnąć z gniazda zmierzyć czy przewodzi. Wyciągnięcie i włożenie powoduje ruch na stykach- czasami zbawienne.
Jak to jest ok, to trzeba wiedzieć czy wentylator ma włącznik regulowany płynnie, czy skokowo.
Jak skokowo- najczęściej przepalony rezystor dzielący napięcie dla silnika.
Jak jest reg. płynna- najczęściej PWM. Czyli układ elektroniczny sterujący prądem wiatraka. Coś jak w wiertarce akumulatorowej, czy wiatraczku w komputerze.
Bałem się i nadal mam obawy co do aut na "F". Jednak HDI rekompensuje te obawy.
karola44-81
Początkujący
 
Posty: 105
Miejscowość: Połaniec

17 Sty 2011, 05:55

Jeżeli bezpieczniki od 24 do 27 pod maską mają napięcie przy włączonym zapłonie a na przewodzie 1201 (szary w kostce na pompie) dalej jest tylko 3,5V, to zepnij na krótko plus z akumulatora z pinem 4 lub 5 w przekaźniku podwójnym. Jeśli pompa ruszy to znaczy,że masz do wymiany ten właśnie przekaźnik. Pozdrawiam
Surf_Air
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Wrocław
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Brudne szyby w samochodzie to kwestia bezpieczeństwa
    Badania wykazały, że brudna przednia szyba dwukrotnie zwiększa ryzyko kolizji. Kolejnym efektem zaniedbania czystości auta jest większe i szybciej postępujące zmęczenie kierującego pojazdem w porównaniu do sytuacji, ...