Peugeot 406 co sadzicie?

05 Maj 2007, 12:38

Co sadzicie o perzocie 406 Produkowanym po 96 roku
czerybka24
Nowicjusz
 
Posty: 6

06 Maj 2007, 09:30

Witam.
Ponieważ rozmawiamy o aucie używanym, nie produkowanym w chwili obecnej, a konkretnie zastąpionym przez nowszy model koncernu Peugeot, wypadało by zapytać o specyfikację omawianego auta.
Znaczący poziom na ocenę, będzie bowiem miało zarówno wyposażenia jak też wersja silnikowa do której należało by się odnieść.

Co prawda nigdy nie byłem użytkownikiem tego auta, jednak z racji wykonywanego zawodu zdarzało mi się mieć z nim styczność, przede wszystkim od strony mechanicznej, więc moja odpowiedź będzie zawierała elementy co do których mogę się odnieść z uwagi na własne doświadczenia.

Nadwozie:
Uważam, że jak duża część samochodów francuskich, nadwozie ma na prawdę ładną linię. Oczywiście to subiektywne wrażenie, jednak autko na prawdę może się podobać. Stylistyka jest zwarta, jednak ogólne wrażenie często zależy od takich detali jak kolor nadwozia.
Warto wspomnieć również o tym, co wg mnie jest bardzo istotne a mianowicie o braku podatności nadwozia na korozję. Rzadko zdarzyło mi się spotykać bezwypadkowe auta, nawet kilkuletnie z widocznymi oznakami korozji nadwozia.
Na podstawie krótkich jazd testowych muszę także przyznać, że nigdy nie miałem problemów z widocznością z wnętrza pojazdu w żadnym kierunku.

Wnętrze:
Przede wszystkim stosunkowo obszerne. Miałem okazję podróżować autem klienta na dystansie kilkudziesięciu kilometrów, zarówno na przednim siedzeniu jak też na tylnej kanapie i uważam, że ilość miejsca jest wystarczająca dla czworga dorosłych pasażerów. Być może moja opinia jest spowodowania faktem, iż nie jestem osobą wyjątkowo "rosłą" gdyż mam jedynie 176 cm. wzrostu. Mimo to zarówno miejsca na nogi jak też nad głową miałem wystarczająco dużo.
Dość wysoko muszę także ocenić jakość wykończenia wnętrza.
Wersja którą miałem okazję przejechać największy dystans, to auto z silnikiem 2.0 16V, i zaznaczam że była to wersja wyposażeniowa całkowicie "normalna". Nie posiadała m.in. skórzanej tapicerki jak też elektronicznej klimatyzacji (auto wyposażone było w klimatyzację manualną). Isotnym jest, że auto opisywane posiadało stosunkowo niewielki przebieg, jednak wnętrze wykończone jasnym welurem prezentowało się doskonale a tapicerka nie zdradzała oznak zużycia.
Dodatkowo bardzo sympatycznie prezentowała się deska rozdzielacza, która nie dość, że w moim mniemaniu była ergonomicznie wykończona to na dodatek ładnie kontrastowała z jasnym obiciem foteli, gdyż wykonana była z miękkiego, czarnego tworzywa.
Bardzo czytelne zegary i zestaw wskaźników. Jedyne co nie odpowiadało mi w pełni to czerwone podświetlenie, które choć wygląda elegancko, potrafiło mnie razić w momencie dłuższej jazdy nocą.

Silnik:
Jak wspomniałem wcześniej, odniosę się do wersji 2.0 16V.

Auto z tą jednostką zdecydowanie nie jest "sportowcem", jednak zapewnia wystarczające osiągi w przypadku jazdy miejskiej jak też na dłuższych trasach. Oczywiście znacznie lepsza elastyczność występuje w chwili, gdy autem podróżujemy w najwyżej dwie osoby, gdyż masa samochodu obciążonego kompletem pasażerów jest już wyzwaniem dla silnika przy wyprzedzaniu.
Mimo wszystko auto z tym silnikiem bardzo "sympatycznie" sprawdza się w codziennym użytkowaniu. To taki kompromis między dość słabą jednostką 1,8 a mocną ale jednocześnie paliwożerną wersją 3.0 V6.
Niestety nie poruszałem się nigdy autem z silnikiem diesla, więc na jego temat nie mogę się wypowiedzieć.

Naprawy i serwisowanie:
Cóż... to akurat moja branża, więc mam nadzieję, że napiszę coś wartościowego :)

Przede wszystkim auto jest bardzo "specyficzne" pod względem napraw.
Ma wiele rozwiązań charakterystycznych dla samochodów francuskich, z którymi warto się zaznajomić aby nie popełnić błędu przy naprawie bądź serwisowaniu.
Mimo to serwis wcale nie musi być drogi. Poza specyfiką samego samochodu, rozwiązania konstrukcyjne są jak najbardziej zbliżone do innych jednostek produkowanych w tym okresie. Dotyczy to nie tylko samego silnika, ale też układu hamulcowego czy zawieszenia (w szczególności przedniego, wykorzystującego popularne kolumny McPherson'a).
Są natomiast drobiazgi, które jak w każdym samochodzie potrafią się zepsuć a ich wymiana, choć prosta wiąże się z dużym wydatkiem, gdyż nie posiadają zamienników a to z kolei zmusza nas do nabywania elementów oryginalnych w sieci sklepów markowych. Takim elementem jest np. czujnik położenia wału korbowego.
Można sie także "nachodzić" szukając części wydawać by się mogło całkiem popularnych, jak choćby łożysko wyciskowe sprzęgła. Koszt nie przeraża (ok. 50 zł.) jednak mogą wystąpić kłopoty ze znalezieniem odpowiedniej części.

Reasumując, uważam auto za godne zainteresowania. W szczególności gdy zależy nam na stosunkowo dużym i wygodnym aucie w którym komfortowo można przewieźć rodzinę czy znajomych.
Zadowolenie z zakupu zależy jednak od stanu technicznego, więc warto dobrze poszukać egzemplarza z rynku wtórnego.

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.

Pozdrawiam :)
Serdecznie pozdrawiam
Łukasz /SpeedR/ Bielakowski
SpeedR
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: Warszawa

06 Maj 2007, 15:27

Samochod jak dla mnie bardzo fajny miałem w rodzinie dwie sztuki i bylismy bardzo zadowoleni.
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

08 Maj 2007, 10:50

a o eskorcie 1,4 bo jest taki do kupienia za 800 euro tyko ma zarysowane drzwi i pekniety zdezak
czerybka24
Nowicjusz
 
Posty: 6

08 Maj 2007, 16:28

Wolałbym ta 406 ale jak juz musi byc Escort to bierz. Chociaż ja nawet za darmo bym nie wzioł Forda Escorta.
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

08 Maj 2007, 17:27

:wink: Łukasz789: o tym niebraniu forda escorta nawet za darmo - mógłbyś rozwinąć...???
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lakiernia powłok zewnętrznych
    Audi uruchomiło w swojej fabryce w Ingolstadt nową lakiernię powłok zewnętrznych. Prof. dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji, razem z dyrektorem fabryki Albertem Mayerem i przewodniczącym Rady Zakładowej ...
    Lexus Landau - kompaktowy hatchback z silnikiem V8
    W połowie lat 90. Lexus zaprezentował koncepcyjny model Landau, którego konstrukcja została osadzona na płycie podłogowej pierwszej generacji modelu GS 300. Cechą charakterystyczną prototypu było nie tylko pięciodrzwiowe ...

09 Maj 2007, 08:59

Z klientów ojca kilku mialo EScorty i nażekało niby teraz nie sa takie drogie części ale często sie psują i z tego co mowi ojciec to bardzo łatwio zmienic geometrię kół przez mocniejszy wiazd na chodnik prze zkrawęznik.Ogółnie nie lubie Fordów a w szczegółności Escortów i Sierr.Pozatym samochód ten dość mocno koroduje oczywiście mozna konserwowac ale to tez na wiele i na dlugo nie pomoże.
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

09 Maj 2007, 18:51

Witam
Od 4 miesięcy jeżdżę peugeotem 405, wprawdzie nie jest to 406 ale od tamtego czasu bardzo spodobały mi się francuskie auta. Wydaje mi się że będziesz zadowolony.
Szerokiej drogi
Janusz
janek4087
Początkujący
 
Posty: 82
Miejscowość: Świętochłowice

10 Maj 2007, 18:09

Łukasz789: moja dociekliwość bywa niekiedy nieznośna, ale: czy mógłbyś - korzystając z opinii klientów Ojca - napisać, na jakie auta ludzie narzekają najmniej lub wręcz wcale? Przecież z autami, jak z babami - marudne to i gderliwe, a dlaczego rozbieramy je wzrokiem? :lol:
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Miejscowość: Poznań

10 Maj 2007, 20:42

he he
Alfa Romeo 159 kombi
Kuba
Nowicjusz
 
Posty: 26

11 Maj 2007, 07:28

Nie wiem czy uda mi sie wypisac wszystkie:
Alfa Romeo 33
Alfa Romeo 75
Alfa Romeo 145
Alfa Romeo 146
Alfa Romeo 147
Alfa Romeo 155
Alfa Romeo 156
Alfa Romeo 159
Alfa Romeo 164
Alfa Romeo 166
Alfa Romeo GT
Alfa Romeo GTV
Chevrolet Aveo
Chevrolet Spark
Chevrolet Lacetti
Chevrolet Captiva
Daewoo Espero
Daewoo Matiz
Daewoo Nubira
Daewoo Tacuma
Daewoo Tico
Daihatsu Feroza
Daihatsu Applause
Daihatsu Charade
Daihatsu Cuore
Fiat Brava
Fiat Bravo
Fiat Marea Weekend
Fiat Marea
Fiat Stilo
Fiat Croma
Fiat Panda
Fiat Ducato
Fiat Uno
Fiat Ulysse
Fiat Tipo
Fiat Tempra
Fiat Siena
Ford Transit
Ford Mondeo
Ford Focus
Ford Fiesta
Renult Laguna (od 2001)
Peugot 206
Peugot 307
Narazie tyle dopisze jeszcze kilak później.
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

11 Maj 2007, 13:14

Łukasz789: Toś się wysilił, Brachu! :D Kto niby tym wszystkim miałby jeździć? Klienci Ojca? Bardzo śmieszne, ale fajne :lol: :wink:
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Miejscowość: Poznań

11 Maj 2007, 13:55

A czemu nie.
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

11 Maj 2007, 14:12

Łukasz789: Ale na końcu listy są FORDY - sam pisałeś, że gorszych, jeśli chodzi o psucie się nie ma...? To jak to w końcu jest? :shock: :D
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Miejscowość: Poznań

13 Maj 2007, 16:28

Kto niby tym wszystkim miałby jeździć? Klienci Ojca? Bardzo śmieszne, ale fajne


A nie pomyślałeś o tym, że np. jego ojciec ma stację kontroli pojazdów,albo service?? To ma stycznośc z masakryczną ilością klientów i ich samochodów.
lasty
Początkujący
 
Posty: 204
Miejscowość: z laptopka :D