12 Sty 2012, 21:41
Odgrzeje kotleta , bo mam dość
LPG jest lepszym paliwem od PB
uzywa się LPG nawet do zwiększenia mocy auta poprzez podanie podcisnieniowo czyli np 2 gen gazu ubogą mieszanke lpg razem z powietrzem a do tego normalnie chodzi pompa PB , ten ori wyłącznik który gasi pompe po przełączeniu jest zastępowany pstryczkiem ...
LPG ma lepszy oktan i nietylko , auto spala go mniej ale ludzie mówią ze więcej
spalanie mierzymy w KG a nie w litrach ,,, 1l LPG waży ponad 0,5KG natomiast 1,2 L benzyny to 1KG
aby auto jezdziło szybko na LPG czyli np zamiast 100 koni robisz 130 to musisz obniżyć głowice , splanować ją ostro i przyspieszyć zapłon , niestety wtedy jazda na PB będzie wiązać się ze spalaniem detonacyjnym/stukowym ,,, dlatego u nas się tego nie praktykuje , ale np w australi auta jezdzące na samym LPG to norma ,,,
u nas robi się np autobusy lub stare diesle na CNG , dlaczego ???
bo maja mniejszy stopien sprezania , coś około 16 bar to ich cisnienie ,,,
w aucie osobowym jest ono wyższe więc znowy było by spalanie stukowe , ale w autobusach mpk w krakowie moc wzrosła o ponad 30% i robią autobusy na CNG , ale jest tego niewiele ...
w tirach równiez montuje się gaz , aby zmniejszyc spalanie , podanie 20% gazu i 80% ropy , moc wzrasta bardzo jesli mowa o kucykach , natomiast moment obrotowy nieznacznie ,,,
proponuje się douczyć zanim nazwie się LPG profanacją , osobiscie sam jezdzę dieslem ,,,
ale do LPG nic nie mam , wkoncu nie rozwadnia oleju i nie spłukuje go z gładzi cylindra , jesli mieszanka nie jest uboga to i temp spalin jest w normie wiec nie rujnuje gniazd zaworowych ,,, TYLE