Peugeot 406 Coupe LPG 2.0 czy 3.0?

03 Sie 2011, 23:52

Witam. Zastanawiam się nad kupnem tego samochodu, kwota jaką mogę przeznaczyć do 12 tys, czytałem, że wszędzie polecany jest motor 3.0 194km podobno bezawaryjny i lubi gaz, natomiast z 3.0 207km już mniej znosi gaz, lecz nic nie wiem nic o 2.0. Ogólnie podoba mi się bardzo to auto, więc tak naprawdę obojętni mi jaki tam będzie silnik, pewnie wiadomo 3.0 v6 ładnie mruczy i przyspiesza, ale spalanie większe, opłaty i części zapewne, a do 2.0 pewnie dużo taniej?? jak uważacie?
Manfredo
Nowicjusz
 
Posty: 6

05 Sie 2011, 13:59

a koniecznie musi byc na pb czy dieselka tez bierzesz pod uwage? jesli tak to bierz 2.2 hdi jako takie osiagi bedziesz mial a spalanie cie nie zerzre
Nanek
Początkujący
 
Posty: 230
Miejscowość: z kątowni ;)
Auto: Audi 100 C4 2.8 V6

05 Sie 2011, 14:08

Jeśli marzysz o 3l V6, odpuść sobie gaz. Pewnych rzeczy po prostu nie wypada gazować, a jak nie stać Cię na utrzymanie auta ze sportowym zacięciem, to zdecyduj się na mniejszą pojemność. Inaczej trafisz do tej samej szufladki co ludzie w Imprezach i Lancerach EVO pod stacjami LPG...
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
"Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Atreyu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 126

06 Sie 2011, 10:20

Trzeba być kretynem, aby myśleć w ten sposób. Ma płacić 2x tyle, aby móc sobie pojeździć?
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

06 Sie 2011, 15:30

Ja Cię kolego nie obrażam i proszę o to samo.

Sportowy samochód w gazie... swego czasu krążyło zdjęcie po necie, Subaru Imprezy. Ot takie pośmiewisko. Młody chłystek w nowym wozie za ileśdziesiąt tysięcy pod stacją LPG, tankujący gaz wzmacniający wrażania idące ze sportowej jazdy. ;)

Gazować sobie można prawie każde autko które to toleruje, ale sportowe coupe... po prostu nie wypada. Dobrze że to tylko pug 3.0, a nie Skyline, albo coś dalej, może Porshe, też do gazu? ;)
Swoje napisałem. Jak ktoś kupuje, drogie sportowe auto, nie nastawione na oszczędność, gdzie liczy się zabawa, prestiż, osiągi, to nie wypada takiego samochodu gazować. Są różne priorytety, niektórzy stawiają na oszczędność, oni kupują golfy w dieslu, inni chcą mieć fun z jazdy i kupują drogie sportowe fury. Każdy jednak robi co dla niego jest słuszne, ja auta z zacięciem sportowym nie zagazowałbym za nic w świecie, Ty byś włożył pewnie gaz nawet do Porhsaka - bo można jeździć za pół darmo. Należy sobie jednak zadać pytanie, czy oszczędność jest zawsze najważniejszym priorytetem? Zresztą, proponuje przejrzeć fora poświęcone - właśnie sportowym samochodom, a nie ogólne. Myślę że opinie tam zawarte trochę zmienią twoje pojmowanie potrzeb innych. Jak widać mamy różne zdania na ten temat. ;)

Pozdrawiam.
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
"Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Atreyu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 126

06 Sie 2011, 16:13

polecam przyjrzec sie specyfikacjom obecnych generacji gazu. jako ze sam tego nie toleruje, bo gaz to babie do kuchni, warto zauwazyc ze na nowych generacjach i wiecej koni i lepsza elastycznosc silnika przez wiekszy moment, niy mala roznica, ale i spalanie wychodzi podobne do benzynowego + nowe generacje nie zabijaja silnikow. jedyny minus ich to cena oraz jezeli sie chce zeby to smigalo jak ma smigac nalezy udac sie do profesjonalnego warsztatu i to zrobic a nie u henka w stodole. tyle o lpg. osobiscie tego nie uzywam co zdaje sie byc glupie patrzac na ceny benzyny...
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Prius Plug-in Hybrid kontra Chevrolet Volt
    Amerykańskie media motoryzacyjne pilnie śledziły pod koniec roku walkę o pierwsze miejsce w segmencie hybryd plug-in. Od 2010 roku najpopularniejszą hybrydą ładowaną z gniazdka w USA był Chevrolet Volt, ale to się zmieniło ...

06 Sie 2011, 16:52

Wszystko ok, oprócz jednego.

W nowych generacjach "i więcej koni i lepsza elastyczność", ale nigdy nie jest to więcej niż na benzynie. Może co najwyżej dorównywać. A dlaczego mało jest informacji o zmianie osiągów sportowych samochodów, a 90% info ogranicza się do aut "cywilnych", lub osiągi są określane "a nie widzę różnicy"? Bo widok zagazowanego samochodu, na hamowni, to tak rzadki widok jak zagazowane porshe. ;)

Niech mi ktoś znajdzie wykres przed i po zagazowaniu prawdziwie sportowego samochodu, najlepiej V6 > 200KM z turbo/kompresorem. Postawię za to piwo. ;)
Wykres zagazowanej skody itd mnie nie obchodzi, chce zobaczyć coś rasowo sportowego, jak gaz nowej generacji wpływa na osiągi. Jak ktoś krzyknie "nie wpływa wcale", to niech dorzuci wykres... tylko auta sportowego. To ma znacznie. ;)
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
"Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Atreyu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 126

06 Sie 2011, 22:17

Dobra ale to nie jest " drogie sportowe auto" takiego Peugeota można mieć nawet za kilkanaście tysięcy złotych a sportowym autem nigdy nie był był typowym gran turismo.
Jeśli zależy mu na taniej eksploatacji to zdecydowanie lepszym wyborem jest silnik 2.0 i to nie tylko ze względu na spalanie.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sie 2011, 22:45

Jasiek90 napisał(a): lepszym wyborem jest silnik 2.0 i to nie tylko ze względu na spalanie.

I ponad 10s do setki. :D
Jak na coupe, z silnikiem 2.0 - słabo.
Jasiek90 napisał(a):Jeśli zależy mu na taniej eksploatacji

To niech kupi coś lżejszego, z mniejszym silnikiem, a przy okazji dynamiczniejszego.
Pug waży 1500-1600kg. 2.0-3.0 160-200KM.
Śmieszny Civic Coupe za połowę tej kwoty waży 1000kg i przy silniku 1.6 ma 125KM.
Przy czym osiągi zbliżone do V6 200KM, a spalanie - nieporównywalnie mniejsze. ;)
Już o CRXie, który ma 150KM i 800kg wagi nie wspomnę... ;)

Oczywiście to ostatnie to nie alternatywa, ze względu na spartański środek i ilość miejsca które jest jeszcze mniejszą niż coupe, ale chciałem tylko wypunktować kobylastą wagę 406 która jest jej największą wadą.
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
"Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Atreyu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 126

07 Sie 2011, 03:29

Jasiek90 napisał(a):Jeśli zależy mu na taniej eksploatacji

Już o CRXie, który ma 150KM i 800kg wagi nie wspomnę... ;)
[/quote]

I generacja wazy ponad 800, to o jakim ty rexie mowisz? wybebeszonym do golej blachy?
co do wykresow z hamowni, ludzie jak zakladaja gaz zazwyczaj nie maja zamiaru robic bestie po 10km wiecej z wydechu i leca na hamownie, zazwyczaj ludziom takim gaz przydaje sie ze wzgledu na to ze lepiej placic 2.50 a nie 5.40 za litr. zreszta co ma hamownia do tematu? i jak wspominalem takimi instalacjami powinni zajmowac sie fachowcy ktorzy kosza spora kaske za to ze wzgledu na to iz Ci sami ludzi dostrajaja silnik przez ECU ktory lata na gazie i wtedy osiagi bywaja i lepsze. gaz to gowno ale jak typ chce oszczedzac to mu tego nie odradzaj, bo jestes fanatykiem benki.
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8

07 Sie 2011, 13:34

Ludzie, jak kupują usportowione auto, zwykle nie lecą zakładać gazu do silnika 3.0...
Gdy ktoś mówi, o coupe V6 3.0, to mam skojarzenia: sport, osiągi [a te sprawdza się na hamowni, odejmowanie mocy/momentu sportowemu auto to...wstyd], a nie z oszczędnościami czy "podtlenkiem" LPG.

Że osiągi po dostrojeniu ECU lepsze na gazie? A gdyby to zrobić na benzynie to nie? :lol:
Nie myślisz że gdyby gaz zwiększał moc, to wszyscy wkładający w swoje auta dużą kasę, na przeróbki silnika, swapy [a takich na dedykowanych forach, nie "ogólnotematycznych" jest masa] - zakładaliby go? ;)

Kolega zrobi co uważa. Ale skoro oszczędności są ponad osiągi, to 3.0 odpada. Niech weźmie najsłabszy silnik w modelu. Tutaj to chyba 2.0, albo niech zdecyduje się na autko słabsze, bez aspiracji. Sam nie mogę na razie pozwolić sobie na >1.8 i kupie coś mniejszego, ale żwawego. Ze stabilniejszą sytuacją finansową na pewno kupię przynajmniej 2.0 i gazu nie założę, ale to tylko moja opinia i moje plany. ;)
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
"Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Atreyu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 126

07 Sie 2011, 17:09

tak po dostrojeniu ECU masz czasami wiecej mocy z lpg niz z beny. i tu juz pokreciles tak ze masakra. typ chce zalozyc lpg do auta. wylozy kase - ma lpg i takie samoe osiagi jak z benzyny. o to chodzi w tym temacie a nie o to co ma zrobic zeby peżocik latal jak glupi.

co do gazu i powaznych przerobek... jestes laikiem, dowodzisz tego wlasnymi slowami... :)
pokaz mi motor ktory wytrzyma porzadne zmiany mechaniczne + ecu i zeby jeszcze jezdzil na lpg... :) wiesz przy mocnych zmianach uzywa sie e98 bo nawet e95 moze poniszczyc silnik :) tu chodzi o oszczednosc typo chce miec auto do ktorego ma polowe tansze paliwo przy czym ma takie same osiagi prosze bardzo. zakladam ze w modyfikacje silnika pchac kasy nie bedzie :)
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8

08 Sie 2011, 00:35

diabl0001 napisał(a):tak po dostrojeniu ECU masz czasami wiecej mocy z lpg niz z beny.

Jeszcze raz i tu na poważnie proszę o wytłumaczenie mnie, jako temu głupiemu. ;)
Skoro gaz, daje nawet więcej mocy niż benzyna, dlaczego nie jest to standard w samochodach? Tylko jest to zwykle domontowywane, a tutaj polacy [w skali światowej!] wiodą prym.
Dlaczego nowe EVO, jeździ na benzynie, a nie ma fabrycznie montowanego gazu? Toż to i oszczędniej i może mocy przybyć! ;)
No właśnie - bodajże skoda coś takiego wykombinowała w oszczędnych autkach z małymi silnikami. Ciekawe dlaczego nikt na to nie wpadł przy silnych samochodach? ;)

Tylko bez ściemy o światowych koncernach i "szejkach w turbanach". ;)
Teza "gaz w 200konnych samochodach", czemu nie - bo o takim mowa.
I jeszcze raz proszę o jakiś dowód, wykres z hamowni sportowego +150 konnego auta przed i po zamontowaniu gazu. Jakieś dowody. ;)
diabl0001 napisał(a): a nie o to co ma zrobic zeby peżocik latal jak glupi.

No oczywiście! Przecież tylko głupcy kupują coupe 3l V6 do spokojnej powolnej jazdy w niedziele do kościoła! ;)
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz"
"Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Atreyu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 126

08 Sie 2011, 16:18

nie mam skrinow i nie wytlumacze, poniewaz temat gazu mnie nie interesuje :) na gazie nie jezdze i nie mam zamiaru, widzialem kiedsy taki wykresik lecz nie wiem czego wiec... :) jakas stronka byla ogolnie o pracach takich i takich no i wykresiki byly :)

jezeli typior chce miec 3l w gazie, to pisze ze sie da, tyle ze jak nie chce miec mula po roku to musi na instalacje ponad 3k wylozyc pewnie :) profonacja jak profanacja, kazdy ma co chce :)
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8

09 Sie 2011, 00:09

kosior898 napisał(a):http://www.autogen.pl/news-1739-g-power-m5-hurricane-gs-lpg-power.html


a jednak... :) da sie? :D
objechani na 1/4 by ja+felka
Scorpio2.9i24V 207KM
A3 1.8 125KM
Vectra a/b1.8 90/125KM
Felka1.3+90KM
diabl0001
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Miejscowość: mrozy i okolice
Auto: Celica VI 1.8