Peugeot 407 2.0 HDI - cięzko odpala

03 Gru 2014, 21:11

Witam wszystkich.

Kupiłem niedawno Peugeota 407 SW 2.0 HDI 136KM . Rok produkcji 2005 przebieg 215 tys.

Samochód kupiłem na wakacjach i jak dotąd spisywał się bardzo dobrze, do teraz.
Juz pod koniec lata zauwazylem ze po dluzszym postoju w garazu (3,4,5 dni) mial od czasu do czasu problem z zapaleniem za pierwszym razem, tak jakby się zakrztuszał ale nie bylo to czesto wiec nie jechalem do mechanika.
Teraz kiedy nadeszły przymrozki auto stojąc w garazu np przez 2 3 dni ma problem z zapaleniem ostatnio za trzecim razem zapalil, albo stojąc na polu przy temp. -3 tez zapalil za drugim/trzecim razem.
Oddałem peugeota do mechanika i ten mial wymienic swiece lecz stwierdzil ze sa w dobrym stanie, dodam ze wymienialem rozrząd wraz z olejem i filtrami także z filtrem paliwa.
Mechanik obstawia ze trzeba sprawdzic wtryski.
I stąd pytanie do was czy mieliscie podobny problem ?
Prosze o pomoc boje sie ze bedzie coraz gorzej przy wiekszych mrozach
ernesto25
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 02 2008
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Audi A4 B5
Silnik: 1.9 TDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Gru 2014, 11:21

Może układ paliwowy jest nieszczelny i przy dłuższym postoju tak jak piszesz gdzieś się zapowietrza?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Gru 2014, 22:57

Witamy. Problem faktycznie może leżeć po stronie układu paliwowego czyli między innymi w uszkodzonych wtryskiwaczach. Przede wszystkim trzeba wykonać test komputerowy. Jak pisze poprzednik przed demontażem wtryskiwaczy warto sprawdzić czy układ nie ulega zapowietrzaniu np. po wymianie filtra paliwa. Po wykluczeniu nieszczelności przy pomocy urządzenia diagnostycznego należy sprawdzić ciśnienie paliwa przy rozruchu jak również wykonać tzw. test przelewów, który może potwierdzić uszkodzenie wtryskiwaczy.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

19 Sty 2015, 14:53

Zgadza się-zapowietrzony układ,wadliwe wtryskiwacze lub moim zdaniem świece żarowe mogą stanowić o przyczynie problemu,tym bardziej jeżeli ciężko odpala przy nieco niższej temperaturze czy postoju przez kilka dni.
Eperfekt
Początkujący
 
Posty: 132
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Seat
Silnik: Ibiza 1.9
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne