Peugeot 508 vs Volkswagen Passat b7

29 Cze 2021, 17:12

Witajcie. Powoli zaczynam rozglądać się za nowym rodzinnym samochodem. Na oku mam dwa modele, Peugeota 508SW 2.0 BlueHDi 180KM oraz Volkswagena Passata b7 Variant 2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM. W obu przypadkach stawiałbym na skrzynie automatyczną. Wiem, że w Passacie znajduje się znana skrzynia DSG (w tym przypadku chyba mokra), która nie ma zbyt dobrych opinii i według różnych stron skrzynie te potrafią paść przy 200tyś przebiegu. Ale czy to nie jest tak, że w teorii mówimy o 200tyś przebiegu, a w praktyce samochód ze względu na skręcony licznik ma grubo ponad 400tyś przebiegu? Wyczytałem, że w przypadku remontu możemy zamknąć się w 10.000zł, czy te ceny są w 2021r. nadal aktualne? Jeśli chodzi o Peugeota to nie mam żadnych informacji na temat montowanych w nim skrzyń. Przejrzałem kilka artykułów, lecz wszędzie był remis. Wybierając samochód głównie patrzę na bezawaryjną jazdę. Jeśli macie coś co może mnie zainteresować, opinie, porady serdecznie zapraszam do dyskusji. Za wszelką pomoc serdecznie dziękuje. Pozdrawiam serdecznie, życzę miłego dnia.
KamilSkalik
Obserwowany
 
Posty: 2

30 Cze 2021, 00:24

Remont DSG za 10 tys? to chyba taniej wyjdzie kupno kolejnej używanej.
Kilka tysięcy owszem ale nie 10.. najważniejsza rzecz to wymiana oleju na bieżąco, o czym 90% ludzi nie wie, stąd takie problemy
Oczywiście jak się boisz to manual albo odpuść passata jak konieczność to automat.
Generalnie dsg poprawia znacznie osiągi, spalanie itd, jest dość wygodna ale Twój wybór.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Cze 2021, 07:32

Nawet nie wiesz ile dsg mialem na tapecie z dosc niskim przebiegiem tylko wczoraj z ASO odebrałem Jettę, jeszcze na lawecie stoi i w sumie nie wiadomo co dalej, przebieg 140 tys. Jakies 2 miesiace temu pośredniczyłem w ogarnięciu dsg dka naszego klienta, tiguan 170 tys przebiegu, remont wyniósł 8500, także tak to są realne ceny za dsg, wszystko tez zależy co tam pękło bo moze byc mechatronika, moze byc coś z konwerterem albo samymi bebechami.
demirbiras napisał(a):to chyba taniej wyjdzie kupno kolejnej używanej.
oczywiście ze wyjdzie taniej tylko gdzie jest sens? Gdy te skrzynie są ograniczonej żywotności kupno używki to strzał w kolano.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Cze 2021, 09:37

Mokre DSG, które było łączone z 2.0 TDI jest dużo trwalsze niż ten badziew co był w silnikach z momentem do 250Nm. Ale przebiegi robią swoje i koniec końców będzie trzeba wsadzić kasę w remont. Ja po prostu szukałbym takiego egzemplarza, który oprócz wymiany oleju ma już udokumentowane naprawy (sprzęgła+dwumasa i/lub naprawę mechatroniki).

Co do wymiany oleju to teoretycznie nie powinno być problemu, bo w ASO wymiany były robione co 60 tys.km (Chyba, że ktoś po gwarancji przestał to robić).

W innych markach aut z automatami (w Volvo, a nawet w Mercedesie przez jakiś czas) był ten problem, że ASO nie zalecało wymiany oleju w automatycznej skrzyni. I sobie te autka robiły przebiegi rzędu 200-300 tys.km aż skrzynia się rozlatywała.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Cze 2021, 09:54

Jeśli chcesz koniecznie automat, to zdecydowanie bezpieczniejsza będzie opcja 508. Skrzynia jest trwała, pamiętać trzeba o zmianie oleju w skrzyni co 50-60 tys. km. Jedyny minus względem DSG to osiągi oraz płynność zmiany biegów. W 508 automat trochę przymula i nie oddaje tak mocy jak w przypadku manualnej skrzyni. Zawsze jednak jest opcja delikatnego strojenia i chiptuningu i powinno być ok :ok:
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Cze 2021, 10:07

Kao napisał(a):Nawet nie wiesz ile dsg mialem na tapecie z dosc niskim przebiegiem tylko wczoraj z ASO odebrałem Jettę, jeszcze na lawecie stoi i w sumie nie wiadomo co dalej, przebieg 140 tys. Jakies 2 miesiace temu pośredniczyłem w ogarnięciu dsg dka naszego klienta, tiguan 170 tys przebiegu, remont wyniósł 8500, także tak to są realne ceny za dsg, wszystko tez zależy co tam pękło bo moze byc mechatronika, moze byc coś z konwerterem albo samymi bebechami.

Tylko jeszcze dodaj o jakim silniku mówimy i skrzyni DSG bo DSG to nie jedna jedyna skrzynia.

skoro to nie ma prawa działać to na jakiej zasadzie funkcjonują takie auta ze zwiększoną mocą o 100 koni i 120 Nm i chyba jakoś działa tak skrzynia, myślę że nie rozpadła się
http://gregor10.pl/w-golf-7-gti-perform ... 0km-464nm/

wszystko zależy o jakich skrzyniach DSG mówimy
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    XIX Moto-Piknik NO LIMIT OLSZTYN 2013 / relacja
    Moto-Piknik na lotnisku w Dajtkach już za nami i śmiało możemy stwierdzić że kolejną edycję zaliczamy do udanych. Jest to wyjątkowa impreza w skali regionu i Polski. Nie często możemy zobaczyć tyle obliczy motoryzacji w jednym ...

30 Cze 2021, 10:30

demirbiras, przestań tabelkować, tylko zastanów się ile tys. km po takich modach auto pojeździ i w jakich warunkach będzie w ogóle jeżdżone.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Cze 2021, 10:55

Widzę że znowu nasze dzieciaczki od teorii uaktywniają się :D

Kao napisał(a):Nawet nie wiesz ile dsg mialem na tapecie z dosc niskim przebiegiem


No nie wie bo w katalogu tego nie piszą.

Tom88T napisał(a): Jedyny minus względem DSG to osiągi oraz płynność zmiany biegów


Tu można polemizować bo osiągi są lepsze o zmianę biegów więc czy to jest tak istotne przy zwykłym dieslu do bicia kilometrów.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Cze 2021, 10:59

Tom88T, a kto tutaj tabelkuje?
Tylko jeżeli straszymy seryjnymi silnikami i skrzyniami które raptem mają uciągnąć 350 Nm to jak to się dzieje że takie DSG ciągnie 500 Nm? czary?

Cały świat vaga w mocnych wersjach to jedno DSG i nic poza tym, bo nie opłaca się brać ręcznej skrzyni, więc wątpie że ktoś codziennie remontuje skrzynie także tego :yes:
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Cze 2021, 11:01

szybki, ale w czym polemizować? Przecież nie od dzisiaj wiadomo, że automaty w 508 są dość mułowate. Oczywiście, że w zwykłej jeździe itp. tego tak się nie odczuje, ale chodziło mi o sam fakt, że DSG jest płynniejsza i dokładniejsza od automatu w 508.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Cze 2021, 12:03

demirbiras napisał(a):Cały świat vaga w mocnych wersjach to jedno DSG i nic poza tym, bo nie opłaca się brać ręcznej skrzyni,
tak oczywiście tylko ze tyczy się to przypadku nówki, wybierając nowe auto masz gdzieś co sie tam w nim psuje i za ile kasy bo 2-3 lata masz spokój a srednio po takim czasie pierwsi właściciele się pozbywają aut. Przestań murem stać za tym vagiem co jeszcze Ci kod skrzyni i silnika podać, byly jakies specjalne konfiguracje czy co?

Ps. To ja Ci dalem okejke ale przypadkowo bo chciałem zacytować a nie trafiłem także żebyś nie myślał ze ktoś mysli tak jak Ty :ok:

Prawda jest taka ze dsg jest super skrzynia i nie ma dla niej konkurenta za bardzo ale jest jeden warunek, musi działać :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Cze 2021, 12:28

No jeżeli rozmawiamy o autach i skrzyniach to warto wiedzieć o jakiej, bo jest różnica 1,6 mpi i DSG a 2,0 tsi/300 koni i DSG
Także były rózne konfiguracje a właściwie różne rodzaje
DQ250
DQ200
DQ500
DQ380

Jedne miały 6 przełożeń, inne 7, jedne mają moment max 250 inne 550, jedne miały sprzegła "mokre", inne "suche"
Także uogólnianie jest kompletnie nie na miejscu.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

30 Cze 2021, 12:40

Co z tego ze sie dzielą na kilka kodów jak to wszystko to to samo jezeli chodzi o koszta napraw czy trwałość.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Cze 2021, 12:59

Kao napisał(a):Co z tego ze sie dzielą na kilka kodów jak to wszystko to to samo jezeli chodzi o koszta napraw czy trwałość.


No widzisz jak pytałem dzieciaczka teoretyka o konkrety to pytania trafia na śmietnik :D

To teraz zapytam naszego fanboja ile miał styczności od strony serwisowej z dsg ?


Ogólnie jest tak jak Kao napisał fajna skrzynia, sprawdza się przy opcjach najmocniejszych piecy ale jej ogólna trwałość na zwykłe zużycie jest taka sobie a naprawy są drogie i mogą przysporzyć problemów.

Kao

A tak z drugiej strony co to jest na dzisiejsze czasy wydać na auto eko-sreko 10k ? Już nie przesadzajmy że to jest taka wielka panika.
Oczywiście ja bym się ostro zdenerwował ale z drugiej strony chcesz mieć nowy dizajn, chcesz używkę bo nie masz kasy (albo szkoda Ci na utratę wartości) to bulisz i tyle w temacie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10947
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

30 Cze 2021, 13:03

Kao! o to to Cię nie podejrzewałem, jeżeli dla Ciebie coś co pracuej na sucho wytrzyma tyle co coś co jest smarowane to sorry ale dalsza dyskusja nie ma sensu.
Suche skrzynie wytrzymują nierzadko raptem tylko 150 tys km, mokre dużo więcej
I tak jak pisał Ossy suche skrzynki do max 250 Nm bardzo słabe i mało wytrzymałe.
U autora w Passacie TDI będzie wyższy moment i inna skrzynia, dlatego kluczem jest ich rozróżnianie :yes:

W rzeczywistości wystarczy zmieniać oliwę co 60-80 tys i skrzynka na mokrym sprzegle pojeździ i będzie ok.

Ale czas skończyć dyskusję wiadomo że wybór jest oczywisty - Peugeot 508SW 2.0 BlueHDi 180KM
niedość że silnik przejedzie więcej od TDI to jeszcze skrzynia dużo trwalsza i bezobsługowa, nic nie trzeba robić.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna