Peugeot 607 2.2 benzyna. Silnik nierówno pracuje i dymi na czarno

15 Lut 2020, 15:04

Witam wszystkich.
Mam problem z Peugotem 607 2.2 benzyna. Zaczeło się od nierównej pracy i kopcenia na czarno. Po podpieciu komputer wszło wypadanie zapłonu. Wymieniłem świece cewke ale nic nie dało efektu. Następnego dnia już nie odpalił. Ponowne podinanie kom. pokazało uszkodzenie komputera. Założyłem drugi komputer (tesame numery SW i HW tosamo) Auto odpaliło równo pracował bez dymu wszystko działało super ale po przejechaniu około 25km problem
wrócił. Mechanik stwierdził że wszystko działa czujniki są ok. że problem jest po stronie sterowania silnikiem. Może ktoś ma jakiś pomysł i coś doradzi!!! Pozdrawiam.
Grzesiekania
Nowicjusz
 
Posty: 5

15 Lut 2020, 19:52

To są ciekawe auta,np.spalenie się silniczka poziomowania xenonów potrafi unieruchomić auto:) Najczęściej siadają czujniki wszelakiej maści,zacząłbym od czujnika położenia wału.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8593
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

15 Lut 2020, 20:07

Teoretycznie sprawny. Mechanik mówił że wszystkie czujniki sprawdzał. Przy uszkodzonym czujniku połorzenia wału byłby problem z odpalaniem A on pali praktycznie od strzała. Przez pierwsze parę sekund chodzi równo bez kopcenia a za chwilę zaczyna dymić i nierówno chodzić.
Grzesiekania
Nowicjusz
 
Posty: 5

15 Lut 2020, 20:26

W przypadku takiego auta to ciężko coś sugerować bo może to bym zupełnie nie trafne, najlepiej dać auto dla kogoś kto te auta dobrze zna.

Mówisz że pali od strzała a potem kopci, no wygląda to na dawkowanie paliwa i tu masz dużo możliwości, czujnik temp zawnetrzenej czujnik temperatury powietrza zasysanego, nieszczelność układu dolotowego, sonda lambda, katalizator, czujnik położenia przepustnicy..... No dużo tego
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Lut 2020, 20:33

Na kompie wyszedł czas wtrysku po odpaleniu 12ms a po chwili 17ms i zaczyna kopcić . Nie mogę znalaść ile powinno być nominalnie.
Grzesiekania
Nowicjusz
 
Posty: 5

17 Lut 2020, 02:11

Popiołem go pod car skaner i czujnik tlenu nr.1 ma napięcie 0,04 spada do zera lub pokazuje 0,02. Wnioskuje że to będzie pierwsza sąda lambda i chyba prąd jest trochę za mały?!
Grzesiekania
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Kierowco, pilnuj ciśnienia w oponach
    Choć wiele osób planuje wakacyjny urlop z dużym wyprzedzeniem, to często w swoich przygotowaniach do podróży nie uwzględnia kontroli stanu technicznego pojazdu. Szczególnie ważna jest kontrola ciśnienia ...

17 Lut 2020, 09:21

Grzesiekania napisał(a):Nie mogę znalaść ile powinno być nominalnie.
ja też nie wiem ale według mnie prawidłowa wartość coś ok 10-11, oczywiście tylko głośno myślę więc nie sugeruj się tym ale napewno nie może być to ani 15 ani 17.

Wartości sondy mogą się zmieniać między 0.1 a 0.9 na rozgrzanym silniku, sprawdź też oporność grzałki, powinna być ok 4 omh (może być 3 może być 5)
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Lut 2020, 10:27

Dziękuję. Zaraz spróbuje jeszcze raz sonde sprawdzić. Jak sprawdzałem jej odporność jak dobrze pamiętam pokazywała 10,3.
Grzesiekania
Nowicjusz
 
Posty: 5

17 Lut 2020, 11:41

Grzesiekania napisał(a):jak dobrze pamiętam pokazywała 10,3.
Jeżeli tak jest to sonda nie działa prawidłowo i nadaje się do wymiany
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16698
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4