Peugeot RCZ jaki silnik polecacie, jakie koszty utrzymania?

19 Gru 2018, 23:42

W grę wchodzi tylko rocznik 2010-11-12, były tam takie silniki:

1. 1.6L THP 16v 156KM 115kW
2. 1.6L THP 16v 200KM 147kW
3. 2.0L HDI FAP 163KM 120kW

Mocy nie potrzebuję, chciałbym tylko nie zostać zrujnowany finansowo w serwisie :mrgreen: Czy większość mechaników będzie to naprawiać?

PS będę jeździł 100% po mieście.
mijax
Nowicjusz
 
Posty: 7

20 Gru 2018, 07:17

Szczerze to sama lipa.
Do miasta i takiego coupe diesel w ogóle się nie nadaje. THP to jedna wielka olejżłopna niedoróbka z gumnianym rozrządem, do którego trzeba jakiś tam specjalny klucz i mechanicy albo rzeźbią albo rozkładają ręce mówiąc "tylko ASO"
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Gru 2018, 09:59

Z benzyn to chyba tylko R-ka, choć mimo zmian, które wprowadzono rozrząd raczej zostawili..
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Gru 2018, 14:23

Wszystkie THP jakoś trzymają się do tych 100-150 tyś, później cyrki i cudawianki, mam tutaj kilku klientów którzy posiadają takie auta i złego słowa nie mówią no ale tu inny kraj, przebiegi o połowę mniejsze i nie ma druciarstwa na mechanice
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Gru 2018, 15:05

2.0 HDI to jeszcze jest znośny silnik chociaż nijak pasuje do tego "sportowego" samochodu.
Jak chcesz sportowe coupe wyróżniające się na drodze w Twoim budżecie to popatrz na Hyundaia Genesis Coupe.
Vogue
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 177
Prawo jazdy: 14 04 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus GS 300
Silnik: 3.0 V6 249KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

20 Gru 2018, 17:19

Kao napisał(a):Wszystkie THP jakoś trzymają się do tych 100-150 tyś, później cyrki i cudawianki, mam tutaj kilku klientów którzy posiadają takie auta i złego słowa nie mówią no ale tu inny kraj, przebiegi o połowę mniejsze i nie ma druciarstwa na mechanice


Muszę Cię zmartwić bo akurat przy tym silniku Polskie realia nie mają nic do tego ... zresztą gwarancja np: w Miniaczku 1,6t miała specjalne obostrzenia.
Przy tym czymś zwanym silnikiem nie jest problem z użytkownikami tylko z cewkami, rozrządem, braniem oleju. Podobno wersje pugowe nawet da się uruchomić przy 120-130k.km. wersje z miniaczków rzadko dojeżdżają o własnych siłach do 80-90k.km.

Ciekawostką jest to że miłośnicy BMW mówią że to pugowa zaraza a miłośnicy puga mówią że to bmkowa zaraza... a mi się wydaje że to tak trochę jak przepychanki ślepego i garbatego :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Kodiaq 4x4 dojechała na metę Rajdu Dakar
    W stawce samochodów, które wyruszyły na trasę tegorocznej, 40. edycji kultowego Rajdu Dakar pojawiła się ŠKODA KODIAQ. SUV pokonał liczącą prawie 10 000 km trasę wiodącą po pustyniach i bezdrożach Ameryki ...

20 Gru 2018, 18:18

Może ten diesel 2.0 HDI do miasta nie byłby taki zły?
mijax
Nowicjusz
 
Posty: 7

20 Gru 2018, 18:30

Poczytaj sobie dlaczego diesle nie powinny być użytkowane w mieście z technologicznego punktu widzenia + komfort kierowcy

Jak już się napaliłeś to kup z jakim silnikiem chcesz, finansowo na jedno wyjdzie czyli drogo jak na taką pierdziawkę
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Gru 2018, 22:25

No widzisz szybki a ja bardzo często mam coś do działania z Miniusami jak i RCZ i często sporo więcej mają tego przebiegu niż opisujesz ale oczywiście jest w tym też prawda, znajomego córa ma te 1.6 i przebieg coś koło 80 tysi i rozrząd do wymiany, w zasadzie to sam nie wiem od czego to zależy, jeden lata 150 tysi i nic nie dotykane z grubych rzeczy a innemy rozrząd się posypie po 80 tys, tu już nawet nie działa zasada ''jak zbasz tak masz''. Stoi teraz u mnie na warsztacie mini 1.6t no i turbawka się wycyckała i jeszcze miało być UPG a wyszła główka i jak glowica to i rozrząd ano i się robi ciepła sumka
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Gru 2018, 10:53

Miałem pkazje obcowania z nowym mini one 1,6t przez którego dotarłem do firmy która serwisuje tylko miniaki więc trudno powiedzieć żeby się mylili jak walą do nichj ludzie z całej Polski. Koleżanka popłynęla na ponad 20k.już przy 90k.km. Kolega wcisnął im bmw 1,6t dokładnie to samo... a do tego moi koledzy sprowadzają tą wersje silnkową pugów bo specjalizują się w ich naprawach...dlatego napisałem że często wymiana silnika pomaga na jakiś czas. Ci sami panowie też zajmują się bmw :ok:
To tak jak wytworzył się rynek ma silniki tojki diesel ad ja uważam to za syf a inni w tym się specjalizują mówią że to syf ale da się go uzdatnić do jazdy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11054
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Sty 2019, 19:01

Posiadam aktualnie rcz po lifcie 2013 rok od nowości w jednych rękach . Generalnie odradzam zakupu rcz 1.6 thp 200 przez ostatnie pół roku był 7 razy w serwisie . Zaczynając od wtrysków przy przebiegu zaledwie 40 000 km !! . następnie zawiszenie .. Potem padło radio .. , następnie rozrząd przy przebiegu 58 000 , uszczelka pod głowicą po 65 000 . Bierze prawie litr oleju na 1000km ... aktualnie problem z zapłonem oraz wentylator do wymiany a auto posiada zaledwie 68 tyś przebiegu ... Odradzam ! . Gdyż naprawdę u mnie to nie jest kwestia błędniej eksploatacji bo wszystko jest wymieniane z dużym wyprzedzeniem . Realne spalanie granice 10l/100km ...
men3000
Nowicjusz
 
Posty: 22
Prawo jazdy: 02 03 2000
Przebieg/rok: 43tys. km
Auto: Audi rs6
Silnik: 5.0 V10 580km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

15 Lut 2019, 01:09

Szkoda, że te silniki niezbyt udane w RCZ bo wygląda po prostu fantastycznie. Nic ciekawszego wizualnie nie ma w przedziale do 40k.
mijax
Nowicjusz
 
Posty: 7