Audi AG świętuje szczególny jubileusz – wyprodukowanie pięciu milionów samochodów z napędem quattro. Pięciomilionowy egzemplarz, to białe Audi A6 allroad 3.0 TDI, które zjechało z taśmy w Neckarsulm. Rekord potwierdza wiodącą rolę Audi jako pioniera w dziedzinie napędu na cztery koła. Żaden inny producent samochodów segmentu premium nie sprzedał podobnej ilości pojazdów z takim rozwiązaniem i nie ma w palecie modelowej ponad 140 różnych konfiguracji z napędem quattro.
Technika quattro zadebiutowała w 1984 roku w legendarnym samochodzie Audi quattro. Jeśli obecnie uwzględnić dostępne typy karoserii, silniki i skrzynie biegów, to otrzymamy ofertę ponad 140 różnych konfiguracji wyposażonych w taki napęd. Audi oferuje zdecydowanie najszerszą w segmencie premium paletę modeli z napędem na cztery koła. Audi Q7, R8, A4 allroad, A6 allroad oraz wszystkie modele S i RS, dostępne są wyłącznie z napędem quattro. W innych, Audi oferuje go opcjonalnie.
"Quattro to jeden z najważniejszych filarów marki i decydujący czynnik naszego sukcesu" mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. "Stały napęd na cztery koła quattro, pozwala w pełni odczuć przewagę dzięki technice. Rola pioniera nas zobowiązuje i będziemy nadal zwiększać przewagę, proponując coraz nowsze rozwiązania."
Quattro to więcej niż samochodowa technika – to już ikona. Oznacza bezpieczeństwo i sportową jazdę, wysokie kompetencje techniczne i dynamiczny styl życia, którego nie są w stanie spowolnić nieprzyjazne warunki drogowe. Szereg pamiętnych reklam telewizyjnych, począwszy od zrealizowanej na skoczni narciarskiej w fińskiej miejscowości Kaipola, pod którą bez jakiejkolwiek pomocy Audi 100 CS quattro wjechało w 1986, przyczyniło się do sukcesu tego rozwiązania w równym stopniu co tryumfy w sportach motorowych i zadowolenie kierowców.
Mówiąc quattro, mamy na myśli Audi, a mówiąc Audi, myślimy quattro. W roku 2012, rekordowa ilość ponad 43 procent wszystkich klientów Audi wybrało model quattro. Na czele stawki znalazło się Q5, z blisko 205 600 sprzedanymi egzemplarzami. Miłośnikami napędu na cztery koła są nie tylko użytkownicy SUV-ów. Przyglądając się innym seriom zauważyć można, że w roku 2012 na zakup modelu z napędem quattro zdecydował się prawie co czwarty klient. Quattro szczególnie dobrze sprzedają się w USA, Kanadzie, Rosji i na rynkach Bliskiego Wschodu. Także w Niemczech, wg danych statystycznych z 2012 roku, blisko 99 800 nowo zarejestrowanych samochodów marki Audi posiadało napęd na cztery koła. Znacznie więcej niż w przypadku marek konkurencyjnych.
Dla zakładów w Neckarsulm, gdzie z taśmy zjechało jubileuszowe Audi, quattro odgrywa szczególnie ważną rolę. Co drugie produkowane tam auto wyposażane jest w napęd na cztery koła.
Wyjątkowej ekskluzywności samochody marki Audi nabierają w ofercie quattro GmbH, spółki córki Audi AG, która odpowiada za konstrukcję i wdrożenia modeli Audi RS i R8. Quattro GmbH oferuje swoim klientom wysoce zindywidualizowane pojazdy, wyposażone w unikalne dodatki i akcesoria. Popyt rośnie: 800 pracowników quattro GmbH, w trzydziestym roku istnienia firmy symbolizuje jej dynamiczny rozwój.
Podatek od kupna samochodu – co musisz wiedzieć przed zakupem auta Kiedy kupujesz auto, umowa sprzedaży może zostać objęta podatkiem od czynności cywilnoprawnych, czyli PCC. Nie zawsze jednak będzie trzeba go płacić. Sprawdź, czy obowiązuje Cię podatek od kupna samochodu, ile wynosi, jak ...
Przełomowe innowacje Toyoty, o których nie wiedzieliście Pierwszy elektryczny SUV na świecie, pierwsze auto wyścigowe z turbo czy też pierwsze sprzęgło bez toksycznego azbestu to tylko kilka z licznych innowacji Toyoty, które zmieniły i nadal pozytywnie zmieniają świat motoryzacji. ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki AUDI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne AUDI
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.