Piechocinski i jego wypowiedzi...

05 Maj 2007, 11:37

Stary, co ty tak o tej Warszawie, a to co, ona jedna ma problemy z komunikacja, tu na forum nie ma samych warszawiakow, wiesz jakie sa drogi w tomaszowie, lubochni, smardzewicach? czlowieku, wyluzuj troche...
BMW M Roadster, może kiedyś...
maniokin2
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 302
Miejscowość: tomaszów mazowiecki

05 Maj 2007, 12:24

Może to jakiś radny z tych okolic ale koleś nie tędy droga...
Pozdro. Kacper
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Maj 2007, 14:05

Kacper napisał(a):Może to jakiś radny z tych okolic ale koleś nie tędy droga...

Dokładnie to samo pomyślałam,nawet mnie korciło posklejać wszystkie tematy do jednego,bo wszystko na jedno kopyto pisane,ale nie wiem,co Admin na to. :roll:
Kasik
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 840
Zdjęcia: 99
Miejscowość: Opolskie

05 Maj 2007, 19:51

wlasnie.przylazl jakis warszawiak, i caly czas pisze o tej warszawie, ja rozumiem...ale tyle :shock:
BMW M Roadster, może kiedyś...
maniokin2
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 302
Miejscowość: tomaszów mazowiecki

11 Maj 2007, 13:01

DROGA S2 (POŁUDNIOWA OBWODNICA WARSZAWY)

– odcinek węzeł KONOTOPA – węzeł PUŁAWSKA WRAZ Z ŁĄCZNIKIEM Z WĘZŁEM MPL OKĘCIE I WĘZŁEM MARYNARSKA (S 79)

– odcinek węzeł PUŁAWSKA-węzeł LUBELSKA

BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-2 w WARSZAWIE
ODCINEK węzeł KONOTOPA – węzeł PUŁAWSKA WRAZ Z
ODCINKIEM węzeł LOTNISKO – węzłem MARYNARSKA (S 79)


GŁÓWNE PARAMETRY TECHNICZNE

Klasa drogi - S (droga ekspresowa)
Przekrój poprzeczny - 2 x 3 (z wyjątkami), szerokość pasa ruchu 3,5 m.

Trasa na odcinku węzeł Konotopa – węzeł Puławska z podstawowym układem drogowym powiązana będzie poprzez następujące węzły:
– w. KONOTOPA z autostradą A2 oraz Trasą Armii Krajowej S8 Konotopa-Piłsudskiego (Marki),
– w. AL. JEROZOLIMSKIE z istniejącą ulicą Al. Jerozolimskie (droga wojewódzka nr 719 Warszawa-Żyrardów),
– w. OPACZ z projektowaną drogą ekspresową S7 i S8 Salomea – Wolica (przełożenie drogi krajowej nr 7 Warszawa-Kraków-Chyżne i drogi krajowej nr 8 Wrocław-Warszawa) – projekt węzła ujęty w opracowaniu trasy Salomea - Wolica
– w. AL.KRAKOWSKA z istniejącą ulicą Al. Krakowska (droga krajowa nr 7 Warszawa-Kraków-Chyżne),
– w. LOTNISKO z projektowaną drogą ekspresową S79,
– w. PUŁAWSKA z istniejącą ulicą Puławską (droga krajowa nr 79 Warszawa-Kozienice).

Natomiast na odcinku węzeł Lotnisko-węzeł Marynarska trasa powiązana będzie z podstawowym układem drogowym poprzez następujące węzły:
- w. LOTNISKO zlokalizowany w ciągu S2 (POW)
- w. MPL OKĘCIE - powiązanie z Międzynarodowym Portem Lotniczym
- w. MARYNARSKA z istniejącą ulicą Marynarską (droga krajowa Nr 7)


HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN

dla Części I (Etap I) dokumentacji obejmującej odcinki:
a. odcinek ul. Poleczki od ul. Osmańskiej do ul. Wirażowej (z wiaduktem nad linią kolejową i drogą ekspresową ) -1b
b. odcinek ul. Wirażowej od Poleczki do powiązania z układem drogowym lotniska w rejonie węzła „M P L Okęcie” -1c

- Oddział w Warszawie uzyskał pozwolenie na budowę etapu I/1 w dniu 26.10.2006r. (decyzja stała się ostateczna 20.11.2006 r.), etapu I/2 w dniu 22.01.2007r. (decyzja stała się ostateczna 15.02.2007 r.), w oparciu o które realizowane są roboty przez konsorcjum firm DTP Terrassement, Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe MOSTY S.A. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Mińsk Mazowiecki. Przekazanie placu budowy nastąpiło 19 grudnia 2006r. Polecenie rozpoczęcia robót wydano 26 stycznia 2007r.
- Realizacja robót budowlanych - 12.2006 r. - 09.2007 r.

dla Części II (Etap II) dokumentacji obejmującej odcinki:
a. droga ekspresowa w korytarzu rezerwowanym dla trasy N-S (S79) na odc. od węzła „MPL Okęcie” do ul. Poleczki – 1a
b. droga ekspresowa w korytarzu rezerwowanym dla trasy N-S(S79) na odcinku od ulicy Poleczki do węzła „Lotnisko” -2b
c. droga ekspresowa w korytarzu rezerwowanym dla trasy N-S (S79) na odcinku od węzła
„M P L Okęcie” do węzła „Marynarska” -2a
d. droga ekspresowa w korytarzu rezerwowanym dla Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) na odcinku węzeł „Lotnisko” – węzeł „Puławska” -2c/3
- W oparciu o złożony w dniu 26.10.2006 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - maj 2007 r.
- Decyzję o ustaleniu lokalizacji drogi (z rygorem) uzyskano w dniu 29.12.2005 r. dla odcinków 1a,2a,2b (decyzja stała się ostateczna z dniem 21.04.2006 r.) oraz w dniu 25.04.2006 r. dla odcinka -2c/3 (decyzja stała się ostateczna z dniem 15.12.2006 r.)
Przewidywany termin uzyskania prawa do dysponowania terenem - 30.09.2007 r.
- W trakcie opracowania jest projekt budowlany. Zakończenie prac projektowych – wrzesień 2007 r.
- Uzyskanie pozwolenia na budowę – 30.11.2007 r.
- Realizacja robót budowlanych - 01.2008 r. - 07.2009 r.

dla Części III (Etap III) dokumentacji obejmującej odcinek:
a.1. droga ekspresowa w korytarzu rezerwowanym dla Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku węzeł „Konotopa” – węzeł „Opacz”-2c/1
a.2. droga ekspresowa w korytarzu rezerwowanym dla Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku węzeł „Opacz” – węzeł „Lotnisko”- 2c/2
- Obecnie w przygotowaniu są materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Planowany termin złożenia wniosku do Wojewody Mazowieckiego o wydanie decyzji środowiskowej - maj 2007 r. Zakładany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – listopad 2007 r.
- Decyzje o ustaleniu lokalizacji drogi (z rygorem) odrębnie dla w/w odcinków uzyskano w dniu 11.08.2006 r. (obie decyzje nie są ostateczne z uwagi na protesty, aktualnie trwa postępowanie odwoławcze w Ministerstwie Budownictwa – przewidywany termin uzyskania klauzuli ostateczności – 15.05.2007 r.)
Przewidywany termin uzyskania prawa do dysponowania terenem - 31.12.2007 r.
- W trakcie opracowania jest projekt budowlany (z wyłączeniem odcinka od węzła Krakowska do węzła Lotnisko, kolizyjnego o dług. ok. 4km, na którym prace projektowe zostały wstrzymane do czasu podjęcia decyzji w sprawie sposobu rozwiązania kolizji planowanej rozbudowy lotniska Okęcie z drogą S2). Zakończenie prac projektowych – grudzień 2007 r.
- Uzyskanie pozwolenia na budowę - 31.03.2008 r.
- Realizacja robót budowlanych - 04.2008 r. – 09.2010 r.
lubie naszą okolicę
piechocinski
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: iwiczna

12 Maj 2007, 22:20

to napisz o tych smardzewicach chetnie poczytam o wynikach badania ruchu wtwojej okolicy czy o realizacji inwestycji na drogach wojewodzkich zcy powiatowych w twojej okolicy ,trudno specjalizować się w kazdej drodze ,ze względu na zrobiony audyt drog mazowieckich pisze o tym co przeanalizowałem i tyle ,pozdrowienia
lubie naszą okolicę
piechocinski
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: iwiczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Muzeum SKODY - 117 lat historii Producenta
    W piątek 23 listopada 2012 roku odbyła się przedpremierowa prezentacja nowego Muzeum SKODY dla mediów, a trzy dni później (26 listopada) obiekt został uroczyście otwarty dla publiczności. Położone w Mladá ...

14 Maj 2007, 10:27

BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-2
ODCINEK węzeł PUŁAWSKA-węzeł LUBELSKA


GŁÓWNE PARAMETRY

Długość odcinka – ok. 19,50 km.
Klasa drogi – S.
Przekrój dwujezdniowy – 2 x 3 pasy ruchu.
Trasa z podstawowym układem drogowym powiązana będzie poprzez następujące węzły:
- w. Puławska,
- tzw. węzeł Ursynów podzielony na dwie części Zachód i Wschód (zapewnia możliwość wjazdu i wyjazdu z obszaru Ursynowa w kierunku wschodnim i zachodnim),
- w. Przyczółkowa,
- w. Wał Miedzeszyński,
- w. Patriotów,
- węzeł Lubelska z drogą krajową nr 17 (docelowo ekspresową S-17).
W ciągu trasy pozostawione będą rezerwy pozwalające w przyszłości na realizację węzłów z trasą Czerniakowska-bis i z trasą Olszynki Grochowskiej.
Obsługa terenów przyległych odbywać się będzie wyłącznie poprzez układ ulic powiązanych z Trasą w węzłach.
Cechą charakterystyczną rozwiązań POW na przedmiotowym odcinku są długie odcinki trasy prowadzone na obiektach:
- tunel pod Ursynowem – długości ok. 2650m, prowadzony pod linią metra,
- most przez Wisłę – długości ok. 1000m,
- estakada – długości min. 1600m, prowadzona przez Mazowiecki Park Krajobrazowy.

HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN

- W oparciu o złożony w dniu 27.12.2006 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - lipiec 2007 r.
Ponadto wstępnie przyjęty harmonogram prac dla tego zadania przewiduje:
- Złożenie wniosku o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 03.2008r.
- Uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 05.2008r.
- Projekt budowlany – 05.2009r.
- Pozwolenie na budowę - 07.2009r.
- Realizacja 08.2009r. – 05.2012r.


INFORMACJA O MOŻLIWYCH ZAGROŻENIACH
• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie (decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja lokalizacyjna, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),
• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,
• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu (nieruchomości zabudowane, nieruchomości będące zakładami pracy).

SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI

Szacunkowy koszt realizacji trasy – 3.250,0 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi.
lubie naszą okolicę
piechocinski
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: iwiczna

14 Maj 2007, 16:02

wiesz co, ty jestes naprawde dziwny koles, wez zaloz jakies forum drogowe warszawy i tam wypisuj te swoje postanowienia, prosze
BMW M Roadster, może kiedyś...
maniokin2
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 302
Miejscowość: tomaszów mazowiecki

15 Maj 2007, 00:20

piechocinski napisał(a):to napisz o tych smardzewicach chetnie poczytam o wynikach badania ruchu wtwojej okolicy czy o realizacji inwestycji na drogach wojewodzkich zcy powiatowych w twojej okolicy ,trudno specjalizować się w kazdej drodze ,ze względu na zrobiony audyt drog mazowieckich pisze o tym co przeanalizowałem i tyle ,pozdrowienia


Oto podejście typowego przemądrzałego cwaniaczka, aż mnie korci żeby powiedzieć jak Warszawski taksówkarz, ale widzę że podejście jest bardziej Warszawskiego taksówkarza, który chciałby być radnym... Ciekawi mnie statystycznie ilu forumowiczów przeczytało te wypociny? I w jakim stopniu ich to zainteresowało? I do tego ile z tego zapamiętali? Może zróbmy ankietę? :P
DFireCrow
 

22 Maj 2007, 07:59

DROGA S17

– odcinek WARSZAWA (węzeł ZAKRĘT) - GARWOLIN
• pododcinek węzeł MARKI (ul. PIŁSUDSKIEGO) – węzeł ZAKRĘT – węzeł LUBELSKA
• BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-17
ODCINEK WARSZAWA (węzeł ZAKRĘT) - GARWOLIN
PODODCINEK węzeł MARKI (ul. PIŁSUDSKIEGO) – węzeł ZAKRĘT – węzeł
LUBELSKA (WSCHODNIA OBWODOWA WARSZAWY)

OPIS ZADANIA

– Wariant IIIA podstawowy – przebieg wg “Studium funkcjonalno-przestrzennego przebiegu Wschodniej Obwodnicy Warszawy”. Korytarz rezerwowany w większości planów zagospodarowania przestrzennego. Przebiega przez tereny miast: Marki, Ząbki, Zielonka, Warszawa: dz. Rembertów i Wesoła, Sulejówek oraz przez gm. Wiązowna, istniejącym odcinkiem drogi krajowej nr 17;
– Warianty 1 i 2 – różnią się od Wariantu IIIA przebiegiem po terenie Dzielnicy Wesoła;
– Wariant 3 tzw. „samorządowy” – początkowy odcinek trasy tj. od węzła „Piłsudskiego” w Markach do ul. Mokry Ług w rejonie granicy Warszawy w Remebrtowie pokrywa się z przebiegiem wg Wariantów III A, 1, 2. Dalej przebiega wzdłuż poligonu wojskowego w Zielonce, przez tereny gminy: Halinów i Wiązowna do projektowanej autostrady A2 i dalej w kierunku zachodnim autostradą do węzła „Lubelska” gdzie łączy się z drogą S-17.

GŁÓWNE PARAMETRY

Długość odcinka wg wariantu:
 W III A – 19,240 km
 W 1 – 19,590 km
 W 2 – 18,920 km
 W 3 – 28,180 km,
Klasa drogi – S,
Przekrój dwujezdniowy – liczba pasów ruchu stosowna do prognozowanego ruchu – zasadniczo 2 x 3 pasy ruchu.

Dostępność ograniczona do węzłów:
w wariancie W IIIa i W1:
-„ Piłsudskiego”
-„Drewnica”,
-„Zielonka”,
-„Poligon”
-„Rembertów”
-„Wesoła”
-„Zakręt”
- „Lubelska”
w wariancie W 2: j.w. bez węzła „Wesoła”
w wariancie W 3:
-jak w WIIIA I W1 od węzła „ Piłsudskiego” do węzła „Poligon”, dalej
-„Okuniew”
-„Halinów”
- „Konik Nowy”
-„Michałówek”
- „Lubelska”
HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN
- W oparciu o złożony w dniu 25.11.2005 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W czerwcu 2006 r. Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny wydał postanowienie, w którym uzgadnia warianty W1 i WIIIA, zgłaszając jednocześnie dodatkowe uwarunkowania środowiskowe dla przyszłej realizacji trasy. Oddział nie wnosił zastrzeżeń do tego uzgodnienia, gdyż oba warianty są w zasadzie równorzędne z wariantem W2, głównie w zakresie powiązań komunikacyjnych dróg ekspresowych w ramach Warszawskiego Węzła Transportowego.
Natomiast w dniu 6.02.2007r. Minister Środowiska w drodze postanowienia uzgodnił realizację przedmiotowego przedsięwzięcia według wariantu W3 – samorządowego.
Z uwagi na przeprowadzone analizy i uzyskane oceny wszystkich wariantów oraz w aspekcie uzgodnienia PWIS, w dniu 13 lutego 2007r. Oddział w Warszawie zwrócił się do Ministra Środowiska o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - czerwiec 2007r.
Ponadto wstępnie przyjęty harmonogram prac dla tego zadania przewiduje:
- Złożenie wniosku o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 04.2008r.
- Uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 07.2008r.
- Projekt budowlany - 05.2009r.
- Pozwolenie na budowę - 07.2009r.
- Realizacja 10.2009r. – 11.2011r.




INFORMACJA O MOŻLIWYCH ZAGROŻENIACH
• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie
(decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja lokalizacyjna, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),
• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,
• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu ( nieruchomości zabudowane, nieruchomości będące zakładami pracy, długi okres wydawania przez służby Wojewody decyzji o odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości).

SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI

Szacunkowy koszt realizacji trasy – 1.240,0 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi.
lubie naszą okolicę
piechocinski
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: iwiczna

23 Maj 2007, 17:24

DROGA S7

– odcinek PŁOŃSK (S 10) – WARSZAWA (S 8)
• węzeł CZOSNÓW – węzeł KIEŁPIN – węzeł z TRASĄ ARMII
KRAJOWEJ
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S-7
ODC. węzeł „CZOSNÓW” – węzeł „KIEŁPIN” – węzeł z TRASĄ ARMII
KRAJOWEJ (północny wylot z WARSZAWY w kierunku GDAŃSKA)

 Wariant I – długość 21,44 km; jest wariantem wykorzystującym istniejącą infrastrukturę drogową i jego realizacja polegałaby na dostosowaniu parametrów istniejącego wylotu drogi krajowej nr 7 z Warszawy w kierunku Gdańska oraz odcinka Wisłostrady między projektowaną Trasą Mostu Północnego, a Trasą Armii Krajowej do parametrów drogi ekspresowej.

 Wariant II – długość 22,21 km (z odcinkowymi wariantami przebiegu na terenie dzielnicy Warszawa Bielany: IIA - długości 22,84 km i IIC - długości 22,21 km) jest wariantem zapisanym od wielu lat w różnych dokumentach planistycznych, w tym w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego i studiach uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Wariant IIB (długość 22,82 km) do wejścia w teren Lotniska Bemowo jest wariantem prowadzonym zgodnie z wariantem II, przy czym w rejonie przejścia przez teren Lotniska Bemowo odchodzi od wariantu II w kierunku zachodnim i w Lesie Bemowskim włącza się do wariantu III. Jest to wariant nowy, który nie był analizowany we wcześniejszych opracowaniach.
Ocena wariantu:
IIB – rozwiązanie jest alternatywą w stosunku do istniejącego rozwiązania wylotu drogi nr 7 z Warszawy w kierunku Gdańska; bardzo dobrze, wręcz „modelowo” wpisuje się w układ drogowy Warszawy, bezpośrednio powiązany z Trasą Mostu Północnego i ul. Nowolazurową; spełnia wszystkie warunki techniczne dla dróg ekspresowych i zapewnia najlepsze warunki ruchu; wydaje się być możliwy do zaakceptowania przez zarządzającego lotniskiem Babice (Bemowo) przy zachowaniu obecnych standardów użytkowych lotniska; zapewnia dogodne połączenia z obsługiwanym zagospodarowaniem przestrzennym; wg opinii przyrodników wariant „nie powinien być wybrany” (co jednak nie oznacza nie należy go wyeliminować). Jest to wariant, który w analizie wielokryterialnej został oceniony jako najlepszy i z tego względu we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, złożonym do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, został wskazany jako wariant preferowany przez GDDKiA. Wariant ten uzyskał również pozytywną opinię Urzędu Miasta St. Warszawy.
 Wariant III – długość 21,87 km, jest wariantem rozważanym we wcześniejszych opracowaniach studialnych.
 Wariant IV – (z odcinkowymi wariantami IVA, IVB i IVC, o długości odpowiednio - 26,15 km, 27,04 km, 26,95 km) jest wariantem wykorzystującym koncepcję poprowadzenia projektowanej drogi ekspresowej wzdłuż wału przeciwpowodziowego rzeki Wisły na terenie miasta i gminy Łomianki, natomiast na terenie Radiowa i Chomiczówki (dzielnica Warszawa Bielany) oraz dzielnicy Warszawa Bemowo warianty prowadzone są śladem wariantu II.

 Wariant V – długość 28,05 km, w tym odcinek po istniejącej Wisłostradzie 3,6km - jest wariantem przeniesionym z opracowania „Samorządowa Trasa Nadwiślańska – studium przebiegu drogi S-7 na odcinku Kazuń – węzeł Trasy Mostu Północnego z Trasą NS w Warszawie” wykonanym z inicjatywy Miasta i Gminy Łomianki.

Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (Protokół nr 36/2006 z dnia 13.12.2006r.) rekomendowała do przedłożenia Wojewodzie Mazowieckiemu w materiałach do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - wariant IIB, II i III, ze wskazaniem na wariant IIB, jako budzący najmniejsze kontrowersje.

GŁÓWNE PARAMETRY

Klasa drogi – S.
Przekrój dwujezdniowy – przekrój - 2 jezdnie po 3 pasy ruchu + pas awaryjny
Dostępność całkowicie ograniczona (tylko poprzez węzły).

HARMONOGRAM PRAC PRZYGOTOWAWCZYCH I REALIZACJI - AKTUALNY STAN

- W oparciu o złożony w dniu 18.01.2007 r. wniosek do Wojewody Mazowieckiego, toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Przewidywany termin uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - lipiec 2007 r.
Ponadto wstępnie przyjęty harmonogram prac dla tego zadania przewiduje:
- Złożenie wniosku o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 08.2008r.
- Uzyskanie decyzji lokalizacyjnej - 11.2008r.
- Projekt budowlany - 08.2009r.
- Pozwolenie na budowę - 10.2009r.
- Realizacja 11. 2009r. – 05.2012r.

INFORMACJA O MOŻLIWYCH ZAGROŻENIACH
• nie uzyskanie decyzji administracyjnych w terminach przewidzianych w harmonogramie
(decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzja lokalizacyjna, decyzje dające prawo do terenu na cele budowlane, decyzja o pozwoleniu na budowę),
• możliwe odwołania od decyzji administracyjnych na każdym etapie postępowania oraz konieczność rozpatrzenia odwołania przez organ odwoławczy,
• nie ujawnione w pełni problemy z pozyskiwaniem gruntu ( nieruchomości zabudowane, nieruchomości będące zakładami pracy, długi okres wydawania przez służby Wojewody decyzji o odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości).


SZACUNKOWY KOSZT REALIZACJI

Szacunkowy koszt realizacji trasy – 2.250,0 mln zł łącznie z pracami przygotowawczymi (dla wariantu IIB - preferowanego na etapie ubiegania się o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach).
lubie naszą okolicę
piechocinski
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: iwiczna

30 Maj 2007, 23:32

EURO 2012 Co zrobić by nie było transportowej kompromitacji

( na przykładzie warszawskiego węzła komunikacyjnego – z Audytu warszawskiego węzła transportowego-Wyzwania –EURO 2012 ,Raport sporządzony przez ZDG TOR pod kierownictwem Janusza Piechocińskiego ).

Celem stworzenia warunków dla realizacji do końca 2011 roku deklarowanych przez GDDKiA, PLK, Województwo Mazowieckie i Samorząd Warszawy inwestycji kolejowych i drogowych, niezbędnych dla zabezpieczenia sprawnej komunikacji w obrębie województwa mazowieckiego, a zwłaszcza w aglomeracji warszawskiej i tym samym sprawnego obsłużenia EURO 2012, konieczne jest spowodowanie:

I. Powołanie Mazowieckiej Stałej Grupy Roboczej w składzie :

Wiceprezydent Warszawy ds. inwestycji ,Wicewojewoda Mazowiecki, Wicemarszałek Województwa Mazowieckiego ds. transportu ,pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. Euro2012,pełnomocnik Marszałka ds. Euro 2012,reprezentant Ministerstwa Transportu, Przedstawiciel Ministerstwa Finansów, Przedstawiciel Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.


II. Wspólna weryfikacja planowanych zadań przez agendy państwowe ,samorządu wojewódzkiego i miasta stołecznego Warszawy. Podział zadań ,harmonizacja poszczególnych inwestycji. Rozpisanie zadań dla uczestników procesu i okresowa analiza ich wykonania.

III. Do końca czerwca weryfikacja tegorocznych budżetów i dokonanie zmian w wieloletnich planach inwestycyjnych w związku z organizacją EURO


IV. Decyzje Rządu w sprawie przesunięć w podziale środków unijnych.

V. Maksymalna indywidualizacja odpowiedzialności i kompetencji poprzez powołanie Menedżerów poszczególnych projektów inwestycyjnych.



VI Zmiany w ustawodawstwie

Niezwłocznego ustanowienia nadzwyczajnych regulacji prawnych w zakresie:
 nabywania nieruchomości za słusznym i natychmiastowym odszkodowaniem,
 finansowania prac przygotowawczych, w szczególności nabywania gruntów,
uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji, w szczególności określenia terminu wydawania decyzji maksymalnie w ciągu 2-3 miesięcy od złożenia stosownego wniosku,
uzyskiwania uzgodnień, opinii, odpowiedzi na wnioski i korespondencję kierowaną przez GDDKiA (przez PLK dla linii kolejowych ) w sprawie budowy i rozbudowy dróg krajowych niezwłocznie po otrzymaniu odpowiedniego wystąpienia, w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie,
rozpatrywania odwołań związanych z lokalizacją i budową dróg krajowych i kolejowych przez odpowiednie organy administracyjne w terminie 2 tygodni, a przez sądy w terminie 1 miesiąca,
zobowiązania właściwych instytucji do ścisłego współdziałania na rzecz stworzenia warunków dla szybkiego uzyskiwania lokali i nieruchomości zamiennych,
przeprowadzania egzekucji decyzji administracyjnych w terminie przyspieszonym, nie dłuższym niż 2 tygodnie od daty odpowiedniego wystąpienia,
 nadawania wszystkim decyzjom rygoru natychmiastowej wykonalności (bez możliwości jego uchylania),
wprowadzenia wymagań dotyczących odwołań takich jak konieczność przedstawienia konkretnych zarzutów przeciw decyzji, określenia istoty i zakresu żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywania mocnych dowodów uzasadniających składane żądanie, ustanowienia kaucji związanych z wnoszonymi odwołaniami.

VII . Zmiany organizacyjne i kadrowe w administracji drogowej GDDKiA, MZDW ,ZDM i ZTM

Zreorganizowania powyższych jednostek w Warszawie poprzez:
 utworzenie dodatkowego pionu przygotowania i realizacji zadań priorytetowych, a w nim nowego:
Wydziału Nieruchomości
Wydziału Dokumentacji
Wydziału Realizacji
oraz zwiększenie zatrudnienia w istniejących wydziałach: Planowania, Zamówień, Środowiska i Zespole Technologii oraz Inżynierii Ruchu, powołanie Menedżerów poszczególnych inwestycji
 zapewnienie odpowiedniej liczby wysokopłatnych etatów z pensją w wysokości ok. ……./osobę dla ok. 300 osób,
 zapewnienie odpowiedniego zaplecza dla zwiększonej załogi (pomieszczenia, samochody, komputery).

Rozbudowa istniejących komórek nie przyniesie oczekiwanych efektów, gdyż zakres zadań i ich specyfika przekraczają ich zdolności koordynacyjne . Pamiętać należy o przeprowadzeniu w zakładanym okresie szerokiego frontu odnów i modernizacji już istniejącej infrastruktury.

1. Zapewnienia dostępności na rynku odpowiednich ilości:
 materiałów budowlanych,
 wykonawców robót,
 biur projektowych,
 biur konsultingowych,
 doświadczonych kadr.

2. Zapewnienia odpowiedniego do potrzeb poziomu finansowania w/w inwestycji zarówno na etapie przygotowania jak i realizacji. W przypadku finansowania inwestycji z tzw. rezerwy integracyjnej, niezbędne byłoby uproszczenie procedur uruchamiania tych środków oraz skrócenie czasu, w jakim te środki były dostępne.
lubie naszą okolicę
piechocinski
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: iwiczna

03 Cze 2007, 14:07

Koleś mogę ci zadać jedno pytanie??? Po co ty to wszystko wypisujesz??? I tak nikt tego nie czyta!
Szerokości, przyczepności
miko
Początkujący
 
Posty: 82
Miejscowość: południe polski

10 Cze 2007, 16:23

Zainteresowanych informacją o pracach na drogach województwa mazowieckiego ( ponad 1,5 mega ) proszę o nadesłanie maila pod adres [email widoczny po zalogowaniu] ,prośba podawanie miasta ,gminy czy powiatu to może dorzucę trochę bardziej szczegółowych informacji pozdrawiam Janusz Piechocinski
lubie naszą okolicę
piechocinski
Nowicjusz
 
Posty: 28
Miejscowość: iwiczna