Pierwsze auto - 17-20k

18 Sie 2015, 09:13

Jako, że to mój pierwszy post tutaj to: WITAM!
Poszukuję pierwszego auta dla mnie. Do tej pory jeździłem Skodą Fabią Sedan (80km) - i jak dla mnie silnik mocno za słaby, ale wielkość jak najbardziej ok.
Ile? - od 17 do 20 tys
Rejon - Warmińsko-Mazurskie (do 200km mogę się przejechać)
Użytkowanie - pewnie niewielkie przebiegi, trasa mieszana - tutaj wybrałem już benzynę + gaz
Własne potrzeby - wydaje mi się, że niewielkie, gdyż w autach toleruję tylko to, co jest faktycznie potrzebne. Klimatyzacja, elektryczne szyby (przód mnie najbardziej interesuje), jakieś podstawowe systemy bezpieczeństwa. Jeśli chodzi o silnik to chciałbym, by auto było dynamiczne (około 150 km) i jak najtańsze w eksploatacji (gaz, części, częstotliwość napraw).
Dotychczasowe poszukiwania - Zamknąłem się na Maździe 3 (mój faworyt - 6 jest dla mnie zbyt duża) i Astrze H (ale ta wydaje mi się być zbyt mało dynamiczna - jeździłem silnikiem 1.6 115km).

Z zakupem auta chciałbym zmieścić się maksymalnie do 20 tysięcy złotych (z włączeniem w to instalacji gazowej). Na jakie jeszcze samochody zwrócić uwagę? Czy powyższe wybory są trafne?
robotics
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 03 2010
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam.
Silnik: Bez silnika.

18 Sie 2015, 09:26

Jak patrzysz na Astrę H to tam silnik 1.8 125KM lub 2.0T, Mazda 3 2.0 dobry wybór. Spójrz jeszcze na Leona 1.8T, Octavię 1.8T, Lagunę II FL 2.0T, Hondę Civic VII 2.0.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Sie 2015, 09:57

Bliżej mi zdecydowanie w stronę 150 KM niż nawet 125, jak w Astrze. Nie wiem też, czy te 10 km różnicy da się odczuć - jak mówię, jeździłem już 115 km i ten nawet jak byłem sam w samochodzie to nie radził sobie rewelacyjnie.

1.8 T w Vagach to tak mocno udany silnik, że można mu zaufać? Honda Civic też wydaje się udaną propozycją, tym bardziej, że nie brałem jej nawet pod uwagę.

Mazda 3/Civic VII/Laguna II - który z nich przysporzy najmniej problemów i będzie najtańszy w eksploatacji?
robotics
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 03 2010
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam.
Silnik: Bez silnika.

18 Sie 2015, 10:23

W tej cenie można się pokusić o Leona FR czy jak go tam zwali (180+ KM) :naughty:
Można też poszukać Mitsu Colta CZT, a3 1.8t +Q
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Sie 2015, 11:02

robotics napisał(a):1.8 T w Vagach to tak mocno udany silnik, że można mu zaufać?


Jak najbardziej. Wklejałem swego czasu link do artykułu o Volkswagenie Bora 1.8T, który zrobił w USA bez remontu 830 tys. km. Oczywiście jeśli trafisz na auto po wiejskim głupku, który zajmował się tylko upalaniem i nie pamiętał o choćby podstawowym serwisie (albo też nie było go na niego stać) to będziesz miał z nim problemy, ale dotyczy to KAŻDEGO auta, niezależnie od marki.
VAG sprzed ery downsizingu to tani serwis, prosta budowa, świetna dostępność części zamiennych, mała usterkowość, oszczędne i pancerne diesle, trwałe, ale niestety paliwożerne benzyniaki (lubiące za to LPG), czyli jak sama nazwa wskazuje "samochody dla ludu" :) Teraz polityka tego producenta "trochę" się zmieniła :/
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

18 Sie 2015, 12:33

VAGi mnie jakoś nie przekonują do siebie, nawet pomimo trwałego silnika. Octavia za duża, Leon mi się zwyczajnie nie podoba :/

Na placu zostaje Mazda 3/Astra H (tylko z 1.8)/Civic VII

Czy wszystkie tak samo dobrze przyjmują ingerencję instalacji gazowej? Która z nich będzie najtańsza w utrzymaniu? Jeśli chodzi o zniżki to mam już jakieś (współwłaściciel) także kwestią OC się nie przejmujemy.
robotics
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 03 2010
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam.
Silnik: Bez silnika.
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LX - terenowy krążownik
    Najczęściej kupowanymi autami Lexusa są obecnie SUV-y. W Polsce klienci mogą wybrać popularnego Lexusa NX lub większego Lexusa RX, tymczasem za oceanem oferta obejmuje też dwa jeszcze większe modele – GX oraz prekursora ...

21 Sie 2015, 19:57

[link do mobile.de wygasł]

A takie cuś?
robotics
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 12 03 2010
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam.
Silnik: Bez silnika.

22 Sie 2015, 19:47

Odpowiedziałem Ci w innym wątku, gdzie wrzuciłeś to autko.
zelka
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Mazda 6 GH 3.7 V6
Paliwo: Benzyna