gelenda jest fajna ale ma 2 wady
![Wink ;)]()
cena i masa
jeśli auto ma być tylko do zabawy w tej kwocie można rozglądnąć się za samochodami dobrze przygotowanymi do terenu
![Wink :wink:]()
nawet za jakąś rajdówką z prawdziwego zdarzenia
aczkolwiek zawsze będę za tym aby kupić seryjne auto i przygotować je pod siebie, wszystko zależy od tego jaką jazde preferujesz, jakim jesteś kierowcą, wolisz diesla czy benzyne, ja bym kupił samochód w granicach (do) 20kpln i za reszte zrobić z niego potworka
![Wink ;)]()
to o czym piszesz nie wymaga wielkich przeróbek i zakładanym budżecie zmieścisz się spokojnie
to co mówił "facet, z którym jeździłeś" to prawda im mniej elektroniki a nawet elektryki, w terenie tym lepiej, diesla łatwiej przystosować do brodzenia, benzyna zawsze będzie lepiej jeździć
do tego założył bym sobie kilka podstawowych wymogów jakie auto powinno spełniać:
-2 sztywne mosty (najlepiej żeby przynajmniej tylny miał seryjną blokadę mechaniczną)
- silnik, do topienia i mało stresowego upalania najlepiej duży diesel, nie musi mieć dużej mocy (od tego jest reduktor i przełożenia w mostach)
-reduktor z ewentualną możliwością założenia PTO (lub skrzynia) -apetyt rośnie w miare jedzenia
-duża ilość zestawów do "tuningu" auta
i teraz masz do wyboru
wspomnianego Merca G, Nissan Patrol (najlepiej GR), wszelkiego rodzaju TLC, Jeep Wrangler, LR Defender
jeśli chcesz benzyne zostaje jeszcze Samurai i Jimni a jeśli jesteś w stanie zaakceptować niezależne przednie zawieszenie to Mitsubishi Pajero
i na koniec chyba najważniejsze
nigdy nie oczekuj odpowiedzi typu
-kup gelende będziesz wniebowzięty
tak odpowiedzą tylko fanatycy marki (danej tyczy się to i patrola i całej reszty) wybieranie auta jest pod siebie, nie wiem jak jeździsz więc trudno coś poradzić konkretnie, każde auto z wymienionych ma inne wady i zalety
ale jeśli chcesz jeździć wyróżniającym się autem (które po przygotowaniu robi fajnie) to G lub Wrangler Rubicon
jeśli takim które robi i jest tanie w modyfikacjach a szpeju w polszy jest na tony to Nissan Patrol GR
jeśli ma to być lekki zapierdalacz ro suzuki
a jeśli to ma być jeżdżąca legenda to TLC HDJ80
![Mr. Green :mrgreen:]()
ale o dobrze przygotowanym egzemplarzu w stanie dobrym to jedynie słyszałem w tych pieniążkach
![Mr. Green :mrgreen:]()