Pierwsze auto , długie trasy 7000zł GAZ

15 Lip 2015, 17:54

Witam chciałbym zakupić swoje pierwsze auto musi być ono w gazie .Budżet jaki mam to 7000zł jest to kasa na samo auto . Jestem studentem będę jeździł tym autem na uczelnie 80km w dwie strony autostradą . Oprócz tego wiadomo auto ma służyć jako środek poruszania się do pracy , jakieś wakacje , na ryby . Szacuję przebieg miesięczny koło 1500km . Chciałbym aby auto :
-Było ekonomiczne ( najlepiej 8L trasa)
-Tanie części teoretycznie mam mechanika który porobi przy aucie więc koszty samej robocizny nie będą duże .
-Nie chcę aby było duże ale też nie może być za małe żeby jakoś się spakować na ryby .

Mam dylemat bo najlepiej wybrać coś pokroju fiata punto ale korci żeby wziąć coś fajniejszego (bez urazy dla użytkowników tych aut) . Nie mam pojęcia też jak wygląda sprawa utrzymania auta moje dochody miesięczne szacuje na około 400zł na paliwo na uczelnię dostanę większość trochę od siebie muszę dołożyć . Ubezpieczenie wyjdzie taniej bo będę współwłaścicielem. Jestem ze śląska okolice Katowic. Mam możliwość podjechania do znajomego i sprawdzenia auta . Zastanawiałem się nad możliwością sprowadzenia bo mam znajomego co tym się zajmuje .

Z tego co oglądałem najbardziej mi podchodzą :
Seat Ibiza 2fl ( najbardziej ale ciężko dostać go z gazem )
Fiat punto 2
Honda Civic 6
Golf 4
Opel Astra 2
Renault Clio 2
Seat cordoba 1 FL(różnic się czymś od Ibizy oprócz tego że jest większy ? )

Z góry dziękuje za odpowiedzi .
imation
Obserwowany

Auto: Nie mam

15 Lip 2015, 18:05

Będziesz jeździł autostradą więc nie bierz żadnego Punta 1.2 bo to auto się tam zupełnie nie nadaje. Najbardziej optymalny będzie kompakt 1.8 z LPG. Przykładowo Astra G 1.8 z LPG. Długa nie jest ale szersza, bezpieczniejsza, dużo wygodniejsza. Silnik spali tyle samo co Punto a lepiej się jedzie.. Będzie klima a w Puncie ciężko o elektryke szyb
Civic, Golf też okej. W Civicu będą mniejsze silniki ale inna charakterystyka pracy, fajna, mało palą bez LPG.