Pierwsze Auto do 20 tys

28 Kwi 2016, 19:50

Witam.
Jestem nowy na tym forum, wiem ze takich tematow jest duzo ale wiadomo ze kazdy ma jakis inne preferencje. Moje pytanie brzmi: jakie pierwsze auto?
Prawko (mam nadzieję) bede mial w listopadzie 2016 ale juz teraz mysle o samochodzie. konkretnie najbardziej podoba mi sie audi a3 I gen i audi a3 II gen jednak nie wiem ile bede mial pieniedzy. Prosze o rade zalezna od kwoty czyli jakie auto do 15 tys a jakie do 20 (widelki oczywiscie przykladowe) generalnie wiecej niz 20 i mniej niz 10 nie bedzie. Jak napisalem audi a3 mi sie podobaja tylko nie wiem czy np za te pieniadze to lepiej kupic za 18 000 jakas 2 generacje (1.9Tdi lub 1.6 benzynke ) czy a3 1 gen ?? Najbardzej podooba mi sie a3 II gen po 2005 czyli z tym grilem ale to nie jest konieczne i chyba nawet w 20 tys sie nie zmiesci. A3 II gen w tym 1.9 tdi ma 105 koni. Nie znam sie na samochodach ale wydaje mi sie że to nie dużo (ale tez nie jakos bardzo malo) a I gen ma chyba 130. Czy I jest szybsza od II? Poza tym moz lepsza jest s3 I gen za okolo 16-18 tys?? czy taka s3 duzo wiecej pali i jest bardziej awaryjne? (jaki silik?) Jakie macie inne propozycje? (francuskie nie podobaja mi sie, seat leon zachwalany ale jakos wyglad tez mi nie pasuje)
Wiem ze zadalem duzo pytań. Dziekuje za kazda odpowiedz
jakieauto
 

28 Kwi 2016, 20:24

Pierwsza najważniejsza kwestia, ile będziesz robił km i czy w trasie czy po mieście.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

28 Kwi 2016, 20:39

Po mieście, raczej niewiele (jak to uczen) tzn czasem do szkoly w patek sobote gdzies no czyli pewnie kolo 20-40km /dzien i tak 2-3 razy w tygodniue wiec około 90 km tygodniowo no plus jakies dalsze wyjazdy wiec miesiecznie moze 500km. Ale nie mam prawkja wiec nie jezdze i trudno mi tak powiedziec. (Liczyłem tak bo do szkoly mam okolo 10 km (tam i z powrotem 20))
jakieauto
 

28 Kwi 2016, 20:47

Pierwsza kwestia to zdaj najpierw prawko. Ja wiem po sobie, że przed otrzymaniem plastiku pomysły były różne, a życie wszystko zweryfikowało, czyli prawie 3 lata po zdaniu nadal pożyczam auto bo nie mam własnego :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14183
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Kwi 2016, 20:53

Czyli przy tych przebiegach nawet nie patrz na diesla i skup się na benzynie , ewentualnie benzyna + gaz.
Ale to raczej jakbyś kupił od razu z gazem, choć lepiej jest samemu założyć ale wtedy instalacja długo by Ci się zwracała.

Z A3jek to jedynie I generacja z silnikami 1.8 lub 1.8 T
II generacja nie ma dobrych silników benzynowych z wyjątkiem 1.6 102 km który jest strasznie mułowaty i dużo pali.

Musi być koniecznie Audi ?

Jeśli nie to do 15 k możesz popatrzeć na Corolla e12 1.6
Civic VII 1.6
Focus 1.6 lub 2.0 choć 2.0 lepszy
Astra G 1.8 125km
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

28 Kwi 2016, 21:14

Dzieki za odp.
No wlasnie te przebiegi ja podaje tak na wyczucie tzn obliczam ale nie mam pojecia ile to moze realnie byc. a jak to jest z diesellami bo sporo osob w moim wieku ma te tdiki 1.9 i niby wiem ze diesel to jak sie w trasy ale zastanawiam sie po co kupuja w takim razie? Dzieki za propozycje na pewno ogarne civica i focusa. A 1.8 T tez jest dieselem, tzn jaka tu jest roznica?
Podsumowujac
-czy a3 wgl warto brac pod uwage (podoba mi sie :) )
-czy II gen z 1.9tdi jest ok i zmiesci sie w 20 tys?
-s3 sobie darowac?
-sprowadzane czy krajowe?
jakie Ty bys kupil (z tych) majac 12, 14, 16, 18, 20 tys?
Spalanie nie musi byc bardzo niskie (wystarczy przecietne) bardziej zalezy mi na tym aby sie nie psuł a ewentualne naprawy byly nie drogie.
Pozdrawiam
jakieauto
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna podróż na ferie zimowe
    Ferie są dla kierowców okresem wyjazdów rodzinnych w góry, na narty czy na wypoczynek. Wypadające w okresie zimowym podróże oznaczają trudne warunki na drogach, a co za tym idzie wymagają dobrego ...

28 Kwi 2016, 21:34

Poszukaj A3 8L 1,8T po lifcie 4x4, ładne auto i jak będzie z końca produkcji to z 16-17 tys będziesz zmuszony wyłożyć.
A3 8P ma 1,9 tdi, ale to diesel wiadomo, 1,6 albo 3,2 V6 pozostałe to TFSI TSI itp..FSI..
Są jeszcze Audi TT na płycie golfa też ma 1,8T

1,8T to jest 4 cylindrowa benzyna z turbiną, nie jest problematyczna o ile nie kupuje się śmieci za grosze, trzeba sprawdzić stan, ale auto sprawia frajdę, problemem może być napęd przód, znosi dobrze lpg itd...
Możesz pójść segment wyżej i szukać A4 B6 1,8T ale tutaj koszty utrzymania będą wyższe bo to inna półka.

Najpierw zdecyduj jaki segment, jakie przebiegi roczne no i otrzymaj dokument bo do jesieni się jeszcze wszystko może zdarzyć :yes:
Ceny się mogą zmienić itd..
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

28 Kwi 2016, 21:48

Kolega Lovato34 dobrze gada zdaj prawko , wtedy będziesz wiedział jaki masz realny budżet i wtedy coś poszukamy/doradzimy.

A młodzi kupują tedeika bo myślą że to diesel i mało pali.
A tak naprawdę jak jeżdżą nim na krótkich odcinkach to pali tyle samo co benzyna bo się znacznie dłużej nagrzewa. A w dodatku osprzęt jest droższy i wychodzi na to że płacą więcej za utrzymanie niż myślą.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

28 Kwi 2016, 22:12

jakieauto napisał(a):generalnie wiecej niz 20 i mniej niz 10 nie bedzie.
czyli generalnie to nie masz jeszcze kasy na auto, nie masz prawka...jak chcesz nakutac choćby 15 tyś. zł prze pół roku? Może rozglądnij się za autem do 5 tyś bo i tak będziesz go na początku katował, palił gumę, uprawiał drift, sprawdzał czy z twojego auta nie da się zrobić autobusu i Bóg sam wie co jeszcze. Poza tym piszesz że nie znasz się na autach i to jest kolejny powód dla którego powinieneś kupić auto proste w naprawie (bo i tak cały hajs przeznaczysz na zakup więc na mechanika nie będzie już kasiorki) żebyś się mógł nauczyć co to jest mechanika i motoryzacja. Polecam zejść na ziemię
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Kwi 2016, 23:07

No tak ale w starszych autach te zmiany chyba nie sa takie duze a chcialem wiedziec ike mniej wiecej $ bede potrzebowal. A co powiecie o e46? Koszty sa takie duze jak mowia? (I czy wgl jest sens brac naped na tyl na pierwsze?)
jakieauto
 

28 Kwi 2016, 23:13

Pieniadze mam. A pisze 10 - 20 bo j8e chce szrotu ale tez nie chce wydawac za duzo bo wiadomo ze moge stuknac itp. Poza tym jak mniej wiecej bede wiedzial ile mi potrzeba to bede robil tak zeby na jesien na pewno miec (nie wydac) a co do katowania auta to nie mam zamiaru driftowac w zimie pod tesco, ani tym podobnych akcji ( dlatego tez nie chce mocnego samochodu)
jakieauto
 

28 Kwi 2016, 23:21

Tdi wpisalem bo rzeczywiscie duzo mlodych osob go posiada (nie tlyko mlodych) i ma dobre opinie. Jak juz pisalem spalanue nie jest duzym problemem. Chodzi mi glownie o to aby nie bylo awari. A mechanuka jest dokladnie odwrotnie tym czego chce tzn po potencjalnym zakupie auta bede mial pol roku do matury i mnostwo rzeczy wiec poznac mechanike nie ksztalcac sie w tym kierunku czy wgl nie majac zadnych znajomych mechanukow jest (podejzetwam ) trudno. Chce auto dp dojazdow do szkoly, bez driftowania swirowania, pasy mam zamiar zapinac itd. Spalanie nie jest najwazniejsze. Najswazniejsze jest aby nie bylobz nim problemow
jakieauto
 

28 Kwi 2016, 23:24

sanven juz Ci napisał jakie auta na początek są dobre...wiem że na początku chce się jak najbardziej wypasionego auta ale zrozum...kupić auto to jedno a utrzymać to drugie. musisz ogarnąć kapcie do niego jeśli nie dostaniesz razem z autem...tzn któryś komplet będziesz musiał kupić albo zimę albo lato. kolejna rzecz to starter czyli wymiana płynów rozrządu i innych pierdół to pochłonie ci ze 3tyś. Ubezpieczenie...jeśli auto będzie na ciebie szykuj się na niezłe ssanie na oc. Wacha...wątpię że będziesz jeździł raz w tygodniu. Dodaj to tego wszystkiego nieprzewidziane naprawy. Jak patrzysz na ogłoszenia to nie bierz danego modelu z najniższej ceny tylko rozpatrz sie w jakich widełkach dany model oscyluje...chyba nie muszę pisać że prędzej znajdziesz coś sensownego przy górnej granicy. kiedyś liczyłem ile mnie kosztuje miesięczne utrzymanie mój passat 1.9tdi z '95 roku...wyszło mi 350zł...to mało
Na koniec powiedz po co rozglądasz się za tylnonapędowym skoro nie chcesz se trochę polatać bokiem?
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Kwi 2016, 23:25

jakieauto napisał(a):Chce auto dp dojazdow do szkoly
czyli astra II powinna wystarczyc. problemów z nią bedziesz miał bardzo mało
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Kwi 2016, 23:31

Tak zdaje sobie sprawe z utrzymania, przgladanalem juz sporo tekstowych i video poradnikow i widze ze w kazdym jest o tym mowione. Od 10 tys napisalem tez dlatego bo wiem ze mozna kupic a3 za 7 czy nawet 5 ale rozumiem ze wiecej w nia poten wpakuje. A jesli o tylni naped chodzi to wlasnie zapytalem sie czy ma to sens i rozumiem ze nie ma?
jakieauto