Pierwsze auto do 7000 zł

19 Sty 2021, 17:43

Cześć! Totalnie i zupełnie nie znam się na autach. Poszukuję pierwszego auta do 7000 zł. Jeżeli warto jestem w stanie jeszcze dołożyć 1000 zł. Prawdopodobnie w czwartek jadę zobaczyć dwa auta: a) ford fiesta 2006 rok, trzydrzwiowy 1.4 silnik 6500zł, zarejestrowany w PL i użytkowany przez jedną osobę b) mazda 2, 2005 rok, czterodrzwiowy 6500zł.
Wiem, że to są absolutnie podstawowe i niepełne informacje, jednak może jest w stanie ktoś wypowiedzieć się na temat tych dwóch aut bazując tylko na tych informacjach? Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu auta? Jakie pytania zadawać?
Na jakie modele aut warto zwrócić uwagę w tym przedziale cenowym? Auto będzie użytkowane praktycznie codziennie, głównie w mieście. Nie mam wysokich wymagań, jedynie świetnie gdyby na kilka najbliższych lat wytrzymał bez większego wkładu finansowego (wiem, że ciężko o tą kwestię, bardzo indywidualna sprawa) oraz ewentualne części do niego nie były drogie.
Za każdą odpowiedź będę bardzo wdzięczny.
12qwe4
Obserwowany

19 Sty 2021, 18:13

Zwracaj uwagę na to samo co w każdym aucie używanym- stan techniczny. Korozja, usuwanie usterek blacharskich jest droższe niż mechanicznych. Ogólnie najbardziej istotne w takim budżecie jest unikanie kosztownych napraw, dowiedz się czy i kiedy był robiony rozrząd i czy są na to papiery, sprawdź stan tarcz i klocków, opony (komplet/dwa i roczniki bo 8 letnie opony to żadna wartość dodana), długość opłat
Invi
Forumowicz VIP

Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Mazda CX-5 samochodem roku w Japonii