25 Sie 2019, 23:37
Kolego, przecież to jest i30 II, które jest na rynku od 2012 roku.
A takie egzemplarze z 2017 w Niemczech zaczynają się od 12000eur (nowy kosztował ponad 20000eur z takim wyposażeniem).
Auta sprowadzone z niskim przebiegiem trzeba bardzo dokladnie sprawdzać, bo ryzyko zakupu auta powypadkowego jest bardzo realne, chyba, że sprzedający ma swoją renomę.
Nie podano jaki silnik, ale pewnie wersja 110-konna.
Peugeot 508 jest na rynku od 2011, ale jako nowy z 2.0 HDi kosztował ok. 100 000zl, takze nikt Tobie nie sprzeda 2-latka za 40k, dlatego te auta są dla Ciebie za stare, bo patrzysz na rocznik, a one po prostu są tyle warte.
C5 jest na rynku od 2008 roku a Mondeo od 2007, w 2010 był lifting.
C5 z 2.0 HDi na długie trasy to świetne auto, ma hydropneumatyczne zawieszenie i ogromny komfort, auto dobrze wyciszone a prędkości 150km/h w ogóle nie czujesz, przy tym spała 6l.
Co z tego, że pojedziesz 160km/h i30-tka, jak to nie będzie ta sama klasa przemieszczania się, i za to płacisz w klasie D w stosunku do C, za lepszy komfort.
Mondeo tez fajnie polyka trasy.
508 ma z nich chyba najmniej komfortowe nastawy, ale jest najkrócej na rynku.
No i wszystkie mają w/w świetnego diesla.
A różnice 110 koni vs. 140 (nie mówiąc o 163) w dieslu da się odczuć, mam 2 diesle... drugi ma 112 koni i już tak komfortowo nie jest.
Co miales na myśli pisząc coś bardziej ekonomicznego?
Diesel 1.6 112 koni pali nam tyle samo co diesel w C5 140 koni, nie myśl, że i30 1.6 diesel 110 koni spali Tobie jakieś mniejsze wartości, tym bardziej przy 160km/h, gdzie będzie na wyższych obrotach.
Ale wszystko zależy i tak od tego czego oczekujesz od auta, może akurat Tobie i30 starczy, ale posłuchaj też osób, które miały okazję spróbować większej ilości aut w swoim życiu.
P. S. i30 ma strasznie niekomunikatywny układ kierowniczy.
Sprawdź jeszcze czy komfortowo siegasz lewarka zmiany biegów, z tego co pamiętam ja się trochę wyginalem przy zmianie biegów.
No, ale i tak na długie trasy to jak wcześniej polecalem C5, Mondeo albo 508, oczywiście z "osobistym naciskiem" na C5, bo to rewelacyjne auto na trasy, wysiadasz i w ogóle nie czujesz się polamany. Do tego masz pełna 2-strefowa klime, czyli kierowca i pasażer nie tylko mogą sobie nastawić różne temperatury, ale też kierunek nawiewu, czyli np. kierowca 15 stopni na twarz a pasażer 18 na stopy.
Peugeot 508 też ma taki system.
P. S. W przypadku zakupu auta klasy D z dieslem szczególną uwagę zwróć na prawdziwość przebiegu.