Pierwsze auto do ok. 40 tys. złotych

25 Sie 2019, 20:58

Witajcie,
Zastanawiam się nad zakupem auta po nowym roku i powoli się już rozglądam za modelem.
Aut będzie służyło do dłuższych tras, często zagraniczne, a więc kilkaset kilometrów.
Poczytałem trochę i wygląda na to, że Hyundai i30 III jest dobrym autem tzn. ma dobre opinie, nie jest bardzo awaryjne, niskie spalanie, niskie opłaty. Znajdę coś w podobnej cenie lepszego? Zależy mi na tym żeby koszty utrzymania (spalania,awarii, części, przeglądów) było niskie.
Dzonzi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 05 06 2013
Auto: Nie mam

25 Sie 2019, 21:48

Na długie trasy to raczej segment D, moze jakas Cytryna C5 z 2.0HDI
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1464
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

25 Sie 2019, 21:48

Ty chcesz dostać i30 III w budżecie do 40000zł? :shock:
Nawet 1.4 100 koni benzyny w budżecie do 40k nie dostaniesz, chyba, że bierzesz pod uwagę auta powypadkowe.

Do 40k na trasy szukaj Peugeota 508, Forda Mondeo, Citroena C5 ... wszystkie mają ten sam bardzo dobry silnik 2.0 HDi (TDCi w Fordzie) 140/163 konie, do tego są komfortowe.

Ojciec ma i30 III i ostatnio nim jeździłem i powiem Tobie, że ... C5-tka połyka trasy o wiele przyjemniej.
2.0 HDi 140 koni pali na trasie PL - DK 6l/100km ON, ale polecam Tobie dorwać wersję 163 konie, pali praktycznie tyle samo a będziesz miał więcej mocy (chociaż 140 koni w dieslu klasy D jest wystarczające do sprawnego poruszania się autostradą).
tomekdk
 

25 Sie 2019, 21:58

A coś takiego nie dałoby rady?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

C5 są stare za takie pieniądze, peugeoty to samo ;/ Wolałbym jednak coś nowszego i ekonomicznego. A na autostradzie i tak przecież pojadę te 160 km/h i to mi wystarczy chyba.

Warto w ogóle gazować takiego hyundaia? Ten co podałem to akurat diesel, ale może gdyby było warto to szukałbym benzyniaka.

A może po prostu starszą wersję tego i30? Też ma dobre opinie
Dzonzi
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 05 06 2013
Auto: Nie mam

25 Sie 2019, 23:37

Kolego, przecież to jest i30 II, które jest na rynku od 2012 roku.
A takie egzemplarze z 2017 w Niemczech zaczynają się od 12000eur (nowy kosztował ponad 20000eur z takim wyposażeniem).
Auta sprowadzone z niskim przebiegiem trzeba bardzo dokladnie sprawdzać, bo ryzyko zakupu auta powypadkowego jest bardzo realne, chyba, że sprzedający ma swoją renomę.
Nie podano jaki silnik, ale pewnie wersja 110-konna.

Peugeot 508 jest na rynku od 2011, ale jako nowy z 2.0 HDi kosztował ok. 100 000zl, takze nikt Tobie nie sprzeda 2-latka za 40k, dlatego te auta są dla Ciebie za stare, bo patrzysz na rocznik, a one po prostu są tyle warte.

C5 jest na rynku od 2008 roku a Mondeo od 2007, w 2010 był lifting.

C5 z 2.0 HDi na długie trasy to świetne auto, ma hydropneumatyczne zawieszenie i ogromny komfort, auto dobrze wyciszone a prędkości 150km/h w ogóle nie czujesz, przy tym spała 6l.
Co z tego, że pojedziesz 160km/h i30-tka, jak to nie będzie ta sama klasa przemieszczania się, i za to płacisz w klasie D w stosunku do C, za lepszy komfort.
Mondeo tez fajnie polyka trasy.
508 ma z nich chyba najmniej komfortowe nastawy, ale jest najkrócej na rynku.
No i wszystkie mają w/w świetnego diesla.

A różnice 110 koni vs. 140 (nie mówiąc o 163) w dieslu da się odczuć, mam 2 diesle... drugi ma 112 koni i już tak komfortowo nie jest.
Co miales na myśli pisząc coś bardziej ekonomicznego?
Diesel 1.6 112 koni pali nam tyle samo co diesel w C5 140 koni, nie myśl, że i30 1.6 diesel 110 koni spali Tobie jakieś mniejsze wartości, tym bardziej przy 160km/h, gdzie będzie na wyższych obrotach.

Ale wszystko zależy i tak od tego czego oczekujesz od auta, może akurat Tobie i30 starczy, ale posłuchaj też osób, które miały okazję spróbować większej ilości aut w swoim życiu.
P. S. i30 ma strasznie niekomunikatywny układ kierowniczy.
Sprawdź jeszcze czy komfortowo siegasz lewarka zmiany biegów, z tego co pamiętam ja się trochę wyginalem przy zmianie biegów.

No, ale i tak na długie trasy to jak wcześniej polecalem C5, Mondeo albo 508, oczywiście z "osobistym naciskiem" na C5, bo to rewelacyjne auto na trasy, wysiadasz i w ogóle nie czujesz się polamany. Do tego masz pełna 2-strefowa klime, czyli kierowca i pasażer nie tylko mogą sobie nastawić różne temperatury, ale też kierunek nawiewu, czyli np. kierowca 15 stopni na twarz a pasażer 18 na stopy.
Peugeot 508 też ma taki system.

P. S. W przypadku zakupu auta klasy D z dieslem szczególną uwagę zwróć na prawdziwość przebiegu.
tomekdk
 

26 Sie 2019, 10:37

Jazda po autostradach - diesel z długą skrzynią najlepiej z segmentu D.
Wszystko z 2.0 HDI będzie godne polecenia:
Citroen C5
Ford Mondeo MK4 (tutaj silnik nazywa się TDCI, ale to jest to samo)
Peugeot 508

Odpuść segment C, bo to nie są auta na takie trasy (tym bardziej z takimi dieslami 1.6).

Alternatywnie Laguna 2.0 dCi, Accord 2.2, Insignia 2.0.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

26 Sie 2019, 13:11

Jeśli rocznik to takie must have, to z segmentu D możesz szukać AR 159 2.0 JTDM
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14169
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004