Pierwsze auto na długo ? kwota nie ustalona

28 Sie 2013, 19:41

Witam

Chcę kupić samochód lecz nie wiem jaki :(

Cel - auto ma być wygodne, nie wiem ile będę robił nim km, auto ma być moją zabawką, nie będę nim jeździł do pracy, może być taka sytuacja że będzie ono stało miesiąc bez jazdy 8) Teraz nie posiadam samochodu własnego a obcymi autami robię ok 1000km miesięcznie, wygląda to mniej więcej tak że biorę auto i jadę się gdzieś przejechać ( zazwyczaj 2-3 osoby ze mną), trasa ok 300-500km, gdy używam samochodu sam są to trasy maksymalnie 50km (podjechać gdzieś coś załatwić itp) samochodzik będzie garażowany :ok:
Wymagania: silnik hmm auto musi mieć przyspieszenie w miarę sensowne aby dało się włączyć do ruchu itp prędkość maksymalna z jaką będę jeździł to 140km/h (autostrada) po normalnych drogach jeżdżę przepisowo :yes: (często używam opla vectre C 1.9d 150km i ten motor mi odpowiada)
Spalanie - powiem tak, koszt przejechania 100km nie może być większy niż 50zł (vectra C kombi 1.9 cdti pali mi średnio 5,5l/100km z bagażami oraz 3 osobami) , może to być diesel lub benzyna ewentualnie zagazowany (dlaczego ewentualnie wytłumaczę poniżej)
Skrzynia biegów MANUALNA, nie chce automatów.
Napęd najchętniej tył może być też przód oraz cztery koła
Nie kupie auta bez elektrycznych szyb, lusterek, klimy
Planuje kupić auto i od razu go doinwestować zależnie jakie ono będzie takie inwestycje będą, np myślałem nad BMW 3 do którego bym od razu założył gwintowane zawieszenie, nowe felgi, oraz wymiana wszystkich filtrów itp, generalnie o auto chce dbać, nie mam zamiaru kupować zamienników lecz gdy coś będę wymieniał będę szukał części droższych od tych które proponuje aso (w tym przypadku choćby gwintowanie zawieszenie) Auto chcę używać minimum 10 lat. Samochód nie może być starszy od mojej przyszłej żony więc zaczynamy szukać auta 2005+ :mrgreen: ,pewnie zastanawiacie się jaką mam kwotę do wydana i tu jest problem że to Wy tą kwotę ustalacie, ja za auto dam tyle ile będzie trzeba a taka górna granica to 50 000 zł

Mój gust - Range Rover, BMW 3, Mietek E, BMW 5, Volvo s80, X-type, XJR, Mazda 6 dlatego wyżej pisałem że zagazowane auto zniosę ale tankować gaz do takich samochodów ?
slavers
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Ni mom

28 Sie 2013, 20:12

Mam podobny problem, też szukam nowego samochodu. Jakiego typu auta szukasz? Typowa osobówka? Ja bardziej auto w teren, myślałem coś o 4x4, z błyszczącymi metalowymi rurami i miejscem na namioty itp. Tak między nami, z automatem mniej spalisz benzyny i auto będzie zużywało się w mniejszym stopniu.
Garażer
Początkujący
 
Posty: 57
Auto: Opel Astra
Rok produkcji: 1998

28 Sie 2013, 20:20

Chcę wygodne auto :) obojętne czy suv czy osobowe, kombi tez może być. Chętniej osobówkę ponieważ mniej spali (mniejsze gabaryty i koła, opony) Range Rover mi się marzy :roll: choć BMW 5 tez byłoby fajne :) Oglądałem też BMW 7 i także wchodzi ono w grę, cudowne auto :) lecz model troszkę starszy niż 2005
slavers
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Ni mom

28 Sie 2013, 23:27

50zł za 100km i bierzesz pod uwagę BMW serii 7 albo Range Rovera? Prędzej 100zł za 100km :) a spalanie w tym wypadku i tak będzie kroplą w morzu w porównaniu z kosztami utrzymania takiego samochodu na ktory imo nie stać kogoś kto szuka ekonomii w spalaniu(nie chcialem urazić ;-) )

Z twoimi wymaganiami bierz coś bardziej cywilnego ale i świeżego. Może e90 320d ? świeży diesel, pali malo, dynamika jak na 163km niezła. Do przepisowej jazdy wystarczy ;-)

link podgladowy
[link do oferty na Allegro wygasł]
DauK
Początkujący
 
Posty: 106
Prawo jazdy: 08 01 2005
Auto: BMW e92
Silnik: 335i
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

29 Sie 2013, 10:42

Nie uraziłeś :) jeżeli piszemy o BMW 7 miałem na myśli e38 z roku 2000, taki model kosztuje ok 15 000, chciałbym wersję v8 4.0 i zagazować ją oraz dofinansować i jeździć minimum 10-15 lat taką 7er. W tym przypadku poszedłbym na kompromis, gaz ale za to jaka wygoda :) Czytałem na forum 7er.pl i ludzie pisali tam pozytywne odczucia z e38 v8 4.0 lpg, także pisali że taka instalacja kosztuje ok 7000 zł lecz nie jest to profanacja samochodu :) Użytkownicy tych samochodów także pisali o spalaniu gazu w granicach 15-18 litrów więc jest tanio. Dodatkowo te samochody nie mają ąz tyle elektroniki co nowe samochody i właśnie zastanawiam się czy nie kupić tej 7er doinwestować i jeździć długie lata. W przypadku Range Rovera to samo, gaz i jeździmy :)
slavers
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Ni mom

29 Sie 2013, 12:57

Dla samej idei dobrym pomysłem jest kupno takiego samochodu, zrobieniu go na igłe i śmiganiu długie lata. Jeśli bierzesz pod uwagę, że eksploatacja(nie mam na mysli paliwa/lpg) do tanich należeć nie będzie to 300km i V8 robi niezle wrażenie.
DauK
Początkujący
 
Posty: 106
Prawo jazdy: 08 01 2005
Auto: BMW e92
Silnik: 335i
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymóg opon zimowych w Europie
    Już w 29 państwach Europy wprowadzony jest wymóg jazdy na oponach sezonowych, a przepisy jasno precyzują okres lub warunki ich użytkowania. W 16 krajach są to konkretne daty kalendarzowe (Bułgaria, Czechy, Słowenia, ...

29 Sie 2013, 13:26

A może Honda Legend? Bardzo fajne autko.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

29 Sie 2013, 14:48

Wszystkie wymienione auta będą dosyć drogie w utrzymaniu,nie ma się co oszukiwać,wliczają c w to opłaty OC. Pomyśl może raczej nad nowszym silnikiem diesla,co powiesz np o Audi A3?
Laserwash
Początkujący
 
Posty: 162
Auto: M3

29 Sie 2013, 15:03

Tak jeszcze powiedz ze A3 z 2.0 TDI..
A co powiesz na to?
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthre ... kiet-ST220)
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Sie 2013, 22:18

Dzisiaj znalazłem ciekawe auto, ze względu na spalanie jakie oferuje jego 2,5 diesel. Chodzi o ISUZU DMAX, w terenie pali 6,5L/100km, a w cyklu mieszanym 7,4, a na mieście mniej niż 9L. Zwróciło to moją uwagę, bo porównywałem z Rangerem i ten ma gorsze spalanie. Dlatego też tutaj wam to pisze, bo widziałem dyskusja o spalaniu...
Garażer
Początkujący
 
Posty: 57
Auto: Opel Astra
Rok produkcji: 1998

30 Sie 2013, 22:27

W terenie pali najmniej?
Podajesz dane katalogowe które ciężko osiągnąć, znajomemu redaktorowi w teście D-max spalił 9,8/7,8/8,6 co biorąc po uwagę marne osiągi nie jest super wynikiem.
No niestety ale porządne limuzyny i SUV'y ciężko znaleźć w manualu, bo po co kupować luksusowe auto i ręcznie zmieniać biegi? to się mija z celem.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sie 2013, 07:54

Po co manualna? Nie każdy trawi automat. A jak ktoś ma kupę kasy to bierze to co lubi. Z drugiej strony jak automat się popsuje to mamy drogą naprawę. ISUZU DMAX 6,5/7,4/8,9, tak to jest z katalogu, dla Rangera też patrzyłem w katalogu 7,2/8,3/7,6 (cykle teren/miasto/mieszany). Ja wiem, że pewnie takiego spalania bym nie osiągnął, ale to jest punkt odniesienia. Masz linka do tego testu? Chętnie poczytam.
Garażer
Początkujący
 
Posty: 57
Auto: Opel Astra
Rok produkcji: 1998

31 Sie 2013, 11:01

Proszę bardzo:
[link do AutoGaleria wygasł]
[link do AutoGaleria wygasł]
2.5 jednak znacznie oszczędniejsze.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

31 Sie 2013, 11:18

Chyba nie zdajesz sobię sprawy jakie są koszty utrzymania Range Rovera...
Miałem p38 z 2000r co prawda w dieslu. Ceny części przyprawiają o zawrót głowy. Mało, który elektryk odważy się grzebać w rangu, nawet nie mają oprogramowania. Renomowany serwis kosztuje krocie :o
Range rover v8 zagazowany spali ok 20-25l gazu.

Ale ma też plusy... niesłychanie wygodny, super bezpieczny, jak jedziesz rangem to mało kto próbuje wymuszać pierwszeństwo przed takim czołgiem:))) Jak już ogarnie się niezwykle problematyczną elektrykę to będzie ok. Nie ma problemów z korozją, większość blach jest aluminiowa:) Nie wiem jak nowsze modele ale p38 było na ramie.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

31 Sie 2013, 11:43

Panowie, to autko ma być na lata. Jeżeli mówimy o 7er kupiłbym taką za 20 000 i zostaje mi 30 000 na naprawy oraz doinwestowanie, myślę że takie stare autko ma mniej elektroniki i jak zrobię z nim raz to mam święty spokój, szczególnie ze będę robił 10 000 km rocznie i nie będzie to autko katowane w żaden sposób. Potrzebuję porządne auto które będzie moim oczkiem w głowie, nie będzie to auto którym pojadę po węgiel na zimę :D Nie wiedząc dlaczego im dłużej szukam samochodu ciągle przeglądam auta z lat 95-00, jednak ta elektronika mnie przeraża. Kolega wyżej pisał o RR i wysokich kosztach, sprawdziłem to i faktycznie RR raczej odpada nie podoba mi się pneumatyczne zawieszenie które ciągle się psuje :x Ja potrzebuje samochodu w który mogę władować nawet 25 000 ale będzie to autko działało minimum 10 lat bez większych usterek (czyli 100 000km) Powiem Wam że ten D-MAX...no jakbym widział Hiluxa :D piękna buda
slavers
Nowicjusz
 
Posty: 20
Auto: Ni mom