Pierwsze auto - Panda? Yariska?

22 Lut 2024, 13:38

Cześć!
Jak w temacie, szukam pierwszego samochodu. Zastanawiam się nad Fiatem Pandą bądź Toyotą Yaris, ale jestem otwarta na inne propozycje.

Samochód uniwersalny, dla 3-osobowej rodziny.
Nie za duży, ale musi pomieścić nas i bagaże.
Do jazdy po mieście, ale na dłuższych trasach też się musi sprawdzać, bo planuję jeździć po Polsce i Europie niemało.
Koniecznie 5 drzwiowy.
Nie sedan.
Najlepiej napęd na 4 koła, bo gdyby nie różne ograniczenia, bralibyśmy Jeepa.
Używany, bo nie będę kupować nowego auta będąc świeżo upieczonym kierowcą.
Niezawodny i w miarę bezpieczny.
Tanie i łatwo dostępne części.

Nie kręci mnie szybka jazda, nowoczesny design, wypasione dodatki.

Budżet 5-25 tys. zł.

Nie znam się kompletnie na autach, dlatego z radością przyjmę wszelkie rady.
Z góry dziękuję
Gromka
Obserwowany

22 Lut 2024, 13:58

Panda ani Yariska raczej nie spełniają Twoich wymagań, zwłaszcza jeśli samochód ma być uniwersalny. Yaris nie ma też wersji 4x4 z tego co kojarzę. Może mnie ktoś poprawi?
Do czego Ci potrzebny napęd na 4 kółka? Mocno ogranicza do głównie starych SUVów.
W górnej granicy budżetu może jakaś Dacia Duster I gen z 1.6 4x4 się znajdzie. Jak nie potrzebujesz bajerów to jak znalazł.
Kia Sportage II też się nada, tak samo jak Toyota Rav4 2 gen.
To tyle chyba jeśli chodzi o 4x4.
hoderi145
Aktywny

Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

22 Lut 2024, 14:08

Czemu nie spełnią? :cry:

Z tym napęd się nie upieram, ot, zachcianka, żeby czasem się przyjechać jakąś offroadową trasą, a 4x4 lepsze w takiej sytuacji. Z tego co się orientuję, o to chodzi z tym napędem, że lepiej się sprawdzi na rozdrożach, ale może się mylę..?
Panda w każdym razie występuje w takiej wersji, tyle wiem.

Zerknę sobie na te samochody, o których piszesz. O Daci słyszałam wiele złego ale może to niepotrzebne uprzedzenia
Gromka
Obserwowany

22 Lut 2024, 14:16