Pierwsze auto Rwd do 6 tys zł

05 Maj 2013, 08:37

Sierra 105KM też daje rade.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Maj 2013, 09:27

Sierra to były i są w sumie naprawdę dobre fordy, jednak problem tam jest z mocnym silnikiem. Sierra 2.0 fajnie sobie radzi, bo podobnie jak E30 320i, ale pozostanie niedosyt. Dodatkowo 3/4 sierr będzie już przegnita na wylot. Według mnie należy szukać E36 w sedanie 325i z początku produkcji w tym budżecie, ew. E30 w sedanie/touring 325i... może jakimś cudem się trafi na coś co jest godne przekręcenia kluczyka w stacyjce. :)

Według mnie tylko BMW spełni tutaj kryteria autora, w tym budżecie to silnik m50b25, ew. m20b25 lub m50b20 (150 ps, tutaj tylko swap do E30, ale to ostateczność, w E36 już to nie zda egzaminu).
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

05 Maj 2013, 11:57

Ścierka jest wagi E30 jak nie lżejsza. Szczerze - jeśli to Twoje pierwsze RWD to radził bym Ci kupić ładną XR4I z 2.0 dohc (125 KM) za jakieś 3,5 tysiąca i zmienić skrzynie na tą ze zwykłego 2.0 żeby zrobić napęd na tył. Masz wtedy lepszy zawias (dwa stabilizatory z tyłu, troche inną geometrię kół itp.), szpere 25% która jest idealnym kompromisem między jazdą na co dzień a latanie bokiem, z tego co pamiętam to masz też tarcze na wszystkich kołach. Super samochód, ścierka dohc naprawdę daje rade, zwłaszcza jak ma szpere. Można nią polatać z 60 km/h na suchym asfalcie, a to na początek w mieście wystarczy. Spalanie to jakieś 8 litrów benzyny w mieście. I jest baaardzo wygodna, uwierz mi wbrew pozorom bardzo dobry samochód i naprawdę wart uwagi. A jeśli chodzi o rdzę to oczywiście prawda ale też dosyć mocno podkolorowana. Nie każda się sypię od rdzy. Widziałem 200 razy więcej civic'ów i e36 w gorszym stanie (ruuuudeeeee) od Ścierek które generalnie często oglądam. Jeśli chodzi o e30... Super samochód, tylko raczej musiałbyś spawać dyfer, trudno będzie znaleźć np. oryginalną szpere 25% z is. Ja osobiście kocham E30. Ale powiem Ci szczerze - jak to Twoje pierwsze RWD to nie szukaj takiego full rasowego auta, sierra też już łapie na wartości, już się odbija. E30 to taka taczka trochę, ale jest ich mało i większość jest zaciachana przez co jak już wcześniej napisał kolega ich cena idzie tylko w górę i za dobry egzemplarz trzeba się trochę wykosztować. Szpera 100% do jazdy na co dzień??? Będziesz podskakiwał na każdym łuku, jak do normalnej jazdy... To dosyć mało przyjemna sprawa. Jak furka ma być 100% do latania to E30 ze 100% szperą spoko. E36 Za te pieniądze sobie daruj bo będzie ciężko kupić coś powyżej 2.0, a e36 swoje waży. Sierra tu jest jest lepsza. Nie ucz się z mocy, te z 150 km jest Ci nie potrzebne. Sierra z zaspawanym mostem 150 KM na treningach na lotnisku - strzał ze sprzęgła i prędkość wejściowa w zakręt - 160 km/h. Tylko że waży 950 kg. A oryginał nie wiele więcej... Uwierz mi że jak wyczujesz sierre to będziesz mógł zrobić 300 razy więcej niż kozaczek w m3. I zacznij sobie na deszczu żeby sprawdzić na ile Cię to jara. Żebyś nie wydał na kapcie od razu 3 tysiące złotych.

Sierra jest bardzo nie docenianym samochodem/driftowozem który radzi sobie w zakrętach lepiej niż 65% bmw... I jest leciutka jak pióreczko ^^. Za tą cene mam na oku TERAZ Sierre o mocy 300 KM i bardzo łatwo można wskoczyć na 400 XR4Ti :). W Polsce oczywiście... I nie dawno stara Sierra Treli się gdzieś przewinęła przez aukcje, wiem że w końcu poszła za 7 k. Biała z bi-turbo.

Tak dla ścisłości:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Tu masz stary już trochę filmik z Warszawskiej Spalarni, Sierrą jedzie Przemek który był szczęśliwym posiadaczem zwykłego 2.0 DOHC EFI - 120 km i chyba jedyną WTEDY modyfikacją techniczną tego samochodu był zaspawany most. E30 ma zaspawany most i 2.5 silnik 170 KM m20b25...

A tu jeszcze Polody w seryjnym XR4TI. Przerobionym tylko na RWD tak jak już wyżej pisałem, chociaż może one w serii były RWD... Hmm... Nie pamiętam.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Ja lecę, info masz. Z tym zrobisz już co chcesz.
Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

06 Maj 2013, 10:44

Chłopaki dobrze Ci radzą odnośnie Sierry a Ty dalej swoje.. miałeś jeżdziłeś? Przejedz sie to zobaczysz o czym mówią. Drogie części? Kto Ci tak powiedział? Jest wiele zamienników,wiele używek za małe pieniądze.
Ten egzemplarz ciekawie wygląda [link do Tablica wygasł]:
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Maj 2013, 12:24

TFSI napisał(a):Chłopaki dobrze Ci radzą odnośnie Sierry a Ty dalej swoje.. miałeś jeżdziłeś? Przejedz sie to zobaczysz o czym mówią. Drogie części? Kto Ci tak powiedział? Jest wiele zamienników,wiele używek za małe pieniądze.
Ten egzemplarz ciekawie wygląda [link do Tablica wygasł] ... aaa94;r:;s:


Taaaaak, to jest bardzo dobre autko. Godne polecenia. Dla ciekawskich można je dokładniej obejrzeć na sierrafanie i sprawdzić w sumie jego historie :). Z tymi drogimi częściami... No jest w tym troszkę prawdy ale bez aż takiej przesady właśnie. W sumie co kupujemy do auta używane? Te silniki są bardzo trwałe, więc problemu naprawdę nie ma. Zawieszenie kupujemy nowe, hamulce nowe. Układ napędowy w Ścierce jest bardzo wytrzymały... No to w sumie co? Osprzęt silnika, środek i karoseria. Ale tego jest pełno. Poza tym części do sierry jest mało i są drogie na allegro. Ale na np. sierrafanie - wystarczy wejść i sprawdzić dział sprzedam jest milion gotowych swapów za 2 k i multum innych części jak alternatory za 30 zł i rozruszniki za 30 zł. Części do starych BMW to jest tak rozległy rynek że możesz wystawić je wszędzie i i tak ktoś to kupi. A ludzie troszkę się nauczyli i często od razu wystawiają na sierrafanie bo schodzi w moment :). Wiem też że autor tematu chce mieć drugi samochód - E30 i dlatego że to E30 i kompletnie to rozumiem. Ale jeśli E30 ma być drugim autkiem np. w weekend wieczorem takim cudeńkiem to na co dzień brał bym Ścierę bo szczerze to wygodniejsza dużo od BMW i 8 litrów pb w mieście. A zamienników jest od cholery i jeszcze trochę. Co więcej zamienniki dobrej jakości są naprawdę nie drogie.
Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

06 Maj 2013, 20:21

8 litrów w mieście silnik 2.0 i auto klasy średniej to marzenie ściętej głowy. Takie spalania osiągają silniki 1.2 - 1.6 max (chociaż ciężko zwykle 1.6 zmieścić się w 8 litrach po mieście). Reszta brzmi wiarygodnie. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Elektryczny Land Cruiser pracuje w kopalni miedzi
    Toyota Land Cruiser w wersji elektrycznej już jest – na razie w Australii. Niezniszczalna terenówka Toyoty, bardzo chętnie wykorzystywana w przemyśle ciężkim – w wersji elektrycznej okazała się idealnym ...
    Wyższe opłaty za badania techniczne od maja 2018 roku
    W przyszłym roku czekają nas zmiany opłat w stawkach za przeglądy na stacjach kontroli pojazdów. Od maja 2018 roku przewidywane są spore podwyżki i o nich napisze poniżej, a w związku z uwolnieniem cen będą one mogły ...

06 Maj 2013, 21:12

jiGsaw napisał(a):8 litrów w mieście silnik 2.0 i auto klasy średniej to marzenie ściętej głowy. Takie spalania osiągają silniki 1.2 - 1.6 max (chociaż ciężko zwykle 1.6 zmieścić się w 8 litrach po mieście).


przestraszyłeś mnie z tą sciętą głową :D ponieważ są silniki 1,8-2,0 które zejdą do 8l w mieście i to w dosyć sporych autach oczywiście bez eco pierniczenia i stania w korku bo wtedy trzeba przeliczyć spalanie nie na kilometry tylko motogodziny.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11016
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Maj 2013, 21:24

Oczywiście, diesele spokojnie schodzą do takich, a nawet niższych wartości.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

06 Maj 2013, 21:33

jiGsaw napisał(a):Oczywiście, diesele spokojnie schodzą do takich, a nawet niższych wartości

Ale ja myslałem o benzyniakach (R4) i tylko tankowanie pod korek a nie optymistyczne wskazania kompa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11016
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Maj 2013, 21:56

To chyba w nocy jak jest puste miasto(chyba, że masz na myśli nowoczesne turbobenzyny to wtedy tak ale nie w e36 :) )
kejran
Początkujący
 
Posty: 133
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 5
Silnik: 2.0
Skrzynia biegów: Manualna

06 Maj 2013, 23:27

kejran napisał(a):To chyba w nocy jak jest puste miasto(chyba, że masz na myśli nowoczesne turbobenzyny to wtedy tak ale nie w e36 :) )


Ale ja nie pisałem o e36.

jiGsaw napisał(a):8 litrów w mieście silnik 2.0 i auto klasy średniej to marzenie ściętej głowy. Takie spalania osiągają silniki 1.2 - 1.6 max (chociaż ciężko zwykle 1.6 zmieścić się w 8 litrach po mieście). Reszta brzmi wiarygodnie. :)


No fakt, koło 9 jak sobie spokojnie jadę ale naprawdę aż sam byłem zaskoczony spalaniem. Ścierka jest bardzo leciutka. Ale raportów spalania przecież nie robiłem :).

A pro po raportów spalania to mi się przypomniało :). Prossszzzę...

http://www.autocentrum.pl/spalanie/ford/sierra/ii/

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 00:12

Jak już pisałem spalanie nie jest aż takie ważne dla mnie(ale bez przesady).
Co do części to na sierrafanie nie patrzyłem więc może macie racje i tu zwracam honor.
Tylko teraz wyjaśnijcie, czemu na zawodach driftu bardzo rzadko widuje się sierry a często e30?
Dostęp do części tanich od e30 mam.

Moja mazda 626 GE 1.8 benz pali ok 8,5l w mieście:) więc nie można mówić że nie ma starych aut które palą koło 8-9l na 100km w mieście:)
mateuszf
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 26 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

07 Maj 2013, 00:25

Dlatego że E30 ma po prostu wyrobioną legendę. Poza tym wszyscy mega zawodnicy którzy jeżdżą w sss i mają pojęcie o driftcie z internetu wybierają E30 z planem wrzucenia kiedyś V8 bo myślą że to jest najważniejsze... Poza tym E30 pod względem mechanicznym jest dużo prostsze do przerabania i często, gęsto można je naprawić bardzo szybko - np. pomiędzy przejazdami. Chodzi też o to że łatwo można modyfikować dużo rzeczy, szybko zwiększyć skręt i załatwić ackermana. Trela np. nigdy na swoją Ścierkę złego słowa nie powiedział i myślę że pojeździł by nią jeszcze bardzo długo gdyby przesiadki na nissana nie wymógł sponsor. Ale E30 - głownie chodzi o legendę, popularność i sporo mitów. Co nie znaczy oczywiście że ten samochód nie jest świetny. Bo zdecydowanie jest. ..Ale najlepiej jest gdy ktoś mówi że E30 jest super a sierra to złom, a e36 też dobre. A w życiu nawet w żadnym nie siedział... Albo tylko np. w E36 ale słucha kolegów z jakiegoś bmw-sport czy innej... No... Ja bym nazwał sprawę tak - E30, tuż za nim Sierra, bardzo daleko E36. Chociaż wszystkie się jak najbardziej nadają. Tyle że E30 są już dosyć leciwe. No i przy odpukać stłuczce E30 składa się jak paczka zapałek. Bardzo łatwo je odelżyć, mają super rozłożenie masy i duży rozstaw osi. Ale na treningach DMP mamyyyy......... Chyba 4 E30 i 2 Sierry... Głowy nie dam. Nie patrz na zawodników sss bo to zwykle bogate dzieciaki zajarane tokyo-drift. Trochę jak barbórka jeśli mam być szczery... Ale dobra, tyle.

A części do sierry i tak są trochę droższe niż do BMW, nie ma co ukrywać. Tylko w niektórych miejscach można zdobyć je po prostu dużo taniej.

Poza tym w momencie gdy tamci kupowali te auta na driftowozy, Ci z mniejszym budżetem E30 kosztowało tyle co Ścierka a nawet mniej. Teraz Ściera jest w najniższym pułapie a E30 już pnie się w górę. Dostęp do części E30 wtedy, a teraz to niebo a ziemia. Mimo że i tak dalej jest dobry. A E30 nie były aż tak stare bo Ci ludzie mają je zwykle już ze 4/5 lat i powoli wszystko sobie przerabiają.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 00:53

Ja nie mówię że sierra to złom, a e30 to bóstwo, po prostu pisze to co słyszę od ludzi żeby porównać to co do waszej wiedzy, żeby jak najwięcej dowiedzieć się przed samym zakupem. Nie chce kupić czegoś co po 2 tyg zacznie mi się sypać na łeb i koszty bd przekraczały o wiele wartości auta. Wiem że przy takiej jeździe auto się męczy i części po po prostu się zużywają ale ja też nie bd leciał bokiem przy 150km/h ani kręcił bączków bez sensu dając cały gaz(tak jak to dla nie których w moim wieku wygląda szpan). Jeśli niemożliwe jest w tej cenie kupić auta które wytrzyma z 10-15 treningów (jazdy bokiem przy prędkości ok 50-60km/h, oczywiście wiem kiedy robić przerwy aby silnik się ochłodził) to podajcie cene, model auta, i silnik który bd najlepszy(w miare mały budźet ponieważ myśle nad 2 projektem który bd realizowany miedzyczasie:) (wiecej info w zakładce 'Tuning')
mateuszf
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 26 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

07 Maj 2013, 01:18

mateuszf napisał(a):Ja nie mówię że sierra to złom, a e30 to bóstwo, po prostu pisze to co słyszę od ludzi


Ja nie mówię, że Ty tak mówisz. Ja właśnie mówię co mówią ludzie którzy drift znają z need for speed'a. Nie słuchaj "ludzi"... Nie zawsze warto. Do tego co napisałeś - 10 - 15 treningów driftu 50 - 60 na godzine - sierra 2.0 dohc ze szperą. Nie ma co się pakować w BMW. Daje sobie radę ten samochód. Na mniejszej mocy nauczysz się dobrze wykorzystywać auto. Jakbyś zaczął od dużej to nie jeździł byś "masą" samochodu tylko jego mocą. Wbrew temu co mogą powiedzieć Ci "ludzie". A to bardzo duży błąd na początek, wychodzi potem przy większych prędkościach. Nagle się okazuje że nie są w stanie utrzymać poślizgu bez spinu. Ściera to dobry wybór na taki początek.

Prawdą jest że mocy zacznie Ci szybko (6 miesięcy) brakować... Ale pomijając etap jazdy samochodem który nie ma minimum tych 200 koni to tak jakbyś zrobił sobie schody do domu i nie zrobił pierwszych 5. Za każdym razem musiałbyś to przeskakiwać duży susem, męczące strasznie. A wnieść coś??? Nieeeee.

Chciałem znaleźć dobry film żeby Ci pokazać co robi Ściera w turbo. Znalazłem tylko to :<. Kierowca niestety odrobinę kuleje, więc dużo nie zobaczysz.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


A z tego co wyczytałem wsadzili w niego 400 euro - 1600 zł. Ma nie całe 180 KM. Widać że ta Sierra może dużo więcej.

DOHC (125 KM) ze szperą Ci narazie spoko wystarczy. Powtórzę, że dobrze jest zaczynać przygodę z driftingiem na małej mocy...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993