kirin88 napisał(a):Nie rozumiem dlaczego co niektórzy próbują na siłę przekonać założyciela tematu do sierry gdzie zdecydowanie lepiej wypada e30 i nie trzeba przekonywać, że ,,daje sobie radę".
Za e30 przemawia:
- zdecydowanie większa dostępność części potrzebnych do modyfikacji, praktycznie z częściami nie ma problemu nie licząc rarytasów dla kolekcjonerów,
- znacznie lepsze silniki seryjne, R6 2.0 czy 2.5 bardzo łatwo kupić, 1.8 is też się trafiają albo jaka ETA 2.7 ( do dziś żałuje, że sprzedałem
) Sierra w kwestii seryjnych silników wypada słabo żeby nie napisać bardzo słabo...
- znacznie prościej kupić samochód już w jakimś stopniu zmodyfikowany do ,,zabawy" bądź już po swapie na jakieś m50
- szybciej znajdziesz kogoś kto w miarę fachowo samochód Ci zmodyfikuje, e30 w sporcie jednak bardziej popularne
-e30 2.0 a szczególnie 2.5 już seryjnie nadaje się do jakiś tam szaleńst wystarczy jakiś krótszy most i można zaczynać
A swoją drogą sierra mnie zaciekawiła i na weekend mam umówioną jazdę sierra z silnikiem 2.9 ze scorpio bo się okazało, że mój dobry znajomy aktualnie ujeżdża ten samochód;)
Dlatego że E30 i tak będzie kupował bo kolega wałkuje je w drugim temacie w dziale tuning i podesłałem mu właśnie ETE i IS'a. Wyciągałem go z błędnego przekonania że ETA się sypie bo jakiś Cymbał mu tak powiedział... Próbuje go przekonać do sierry po pierwsze żeby miał porównanie między e30 a ścierką a nie nastawiał się na e30 już. Po drugie, że chce tym jeździć na co dzień a sieera wygodniejsza
. A E30 m20b20 z krótszym mostem do miej więcej taka Sierra 2.0 dohc. Tyle że za 6 tysięcy bez problemu mamy - XR4I ze zmienioną skrzynią. Czyli samochód który ma 4 tarczę, podwójny stabilizator z tyłu i szpere 25% która do - (jazdy po mieście i czasem polatać 10 - 15 treningów) - będzie po prostu nie zastąpiona. Wyjdzie nam za to jakieś 4 tysiące złotych. I zawsze można wpakować od razu 2k w drugi komplet kół, oc i przegląd na kolejny rok... A pro po tego że łatwiej można znaleźć kogoś do modyfikacji, z tego co zdążyłem się zorientować to chłopak bardzo chcę modernizować ten samochód sam i jeśli się nie myle, jak tak to przepraszam (bo nie wiem czy to te tamaty, a nie chcę mi się szukać tej wzmianki na jakichś 6 stronach) to ojciec może pomóc i jest zorientowany w temacie mechaniki. Poza tym który drifter oddaje swój samochód na modyfikacje komuś??? A co to za różnica oddać na przeróbkę np. zwrotnice do e30 a sierry? Poza strojeniem turbo lub zakładaniem klatki to 95% procent ludzi powiązanych z driftem robi te modyfikacje samemu. Jeśli chłopak chcę sam robić swapa to na bank poradzi sobie ze wszystkim bez problemu zarówno w Ścierce jak i w E30. A silniki sierry są bardzo wytrzymałe i często, gęsto dobrze znoszą turbo, między innymi tak samo jak eta. Ale Ete poleciłbym w drugim temacie, rozmawialiśmy już o niej na PW. Przypomnę, e30 i tak będzie... A to ma być między innymi samochód na co dzień. A jak chłopak uzna że chcę iść w tym kierunku to mając e30 czy sierre i tak nie będzie miał problemów.
jiGsaw napisał(a):Przeczytałem te raporty spalania i z 80 ponad opinii nt. Sierra 2.0 to tylko 2 osoby zeznały, że pali mniej jak 10 litrów w mieście. Także jak jest każdy widzi.
Ogólnie kirin88 ma rację. Co by nie było nawet jak na początek sierra jest dobra, to i tak jak będziesz chciał sprawnie rozwijać się w tym kierunku to będziesz praktycznie zmuszony nabyć E30, które wcale nie składa się jak pudełko z zapałek, bo konstrukcję ma solidniejszą od E36. No chyba, że mówimy o E30, które już miało kilka śmiertelnych wypadków za sobą albo trzyma się na korozji/szpachlu.
Tak, mieli byście rację gdyby nie drugi temat w dziale tuning gdzie autor i tak chcę do e30 wsadzać 2.8. W każdym razie mi Ścierka pali koło 9 w mieście przy spokojnej jeździe, może moja jest jakaś wyjątkowa
.
bmw-e30-nowy-silnik-vt64739.htmŚcierkę wpycham na siłę bo E30 będzie i tak i tak. Więc fajnie jakby miał porównanie, a nie kupował 2X E30. On nie chcę startować w D1 w tym sezonie tylko pojechać na 10 - 15 treningów i mieć RWD na co dzień. Z tego co się zorientowałem to z pieniędzmi aż tak problemu nie ma. Do polatania sobie, sprawdzenia jak się z tym czuje - Polecam XR4I ze zmienioną skrzynią. Już o niej wcześniej pisałem. A E30 i tak będzie...
Pomyślcie Panowie że TEN temat nie jest o driftiowozie, tylko o RWD na co dzień i żeby przy okazji czasem polatać. A o szpere 25% w E30 to tylko z is'a można szukać (z tych tańszych ale tanią bym jej nie nazwał, jeśli w ogóle da się znaleźć). Wyobraźcie sobie czy woleli byście na co dzień jechać w mieście sierrą ze szperą 25%, czy e30 z zasapawnym dyfrem? Każdy kto jeździł tymi samochodami szybko odpowie na to pytanie. Naprawdę na co dzień, nie fajnie...