Pierwsze auto Rwd do 6 tys zł

07 Maj 2013, 09:14

Nie rozumiem dlaczego co niektórzy próbują na siłę przekonać założyciela tematu do sierry gdzie zdecydowanie lepiej wypada e30 i nie trzeba przekonywać, że ,,daje sobie radę".

Za e30 przemawia:

- zdecydowanie większa dostępność części potrzebnych do modyfikacji, praktycznie z częściami nie ma problemu nie licząc rarytasów dla kolekcjonerów,

- znacznie lepsze silniki seryjne, R6 2.0 czy 2.5 bardzo łatwo kupić, 1.8 is też się trafiają albo jaka ETA 2.7 ( do dziś żałuje, że sprzedałem :( ) Sierra w kwestii seryjnych silników wypada słabo żeby nie napisać bardzo słabo...

- znacznie prościej kupić samochód już w jakimś stopniu zmodyfikowany do ,,zabawy" bądź już po swapie na jakieś m50

- szybciej znajdziesz kogoś kto w miarę fachowo samochód Ci zmodyfikuje, e30 w sporcie jednak bardziej popularne

-e30 2.0 a szczególnie 2.5 już seryjnie nadaje się do jakiś tam szaleńst wystarczy jakiś krótszy most i można zaczynać ;)

A swoją drogą sierra mnie zaciekawiła i na weekend mam umówioną jazdę sierra z silnikiem 2.9 ze scorpio bo się okazało, że mój dobry znajomy aktualnie ujeżdża ten samochód;)
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

07 Maj 2013, 09:58

Przeczytałem te raporty spalania i z 80 ponad opinii nt. Sierra 2.0 to tylko 2 osoby zeznały, że pali mniej jak 10 litrów w mieście. Także jak jest każdy widzi.

Ogólnie kirin88 ma rację. Co by nie było nawet jak na początek sierra jest dobra, to i tak jak będziesz chciał sprawnie rozwijać się w tym kierunku to będziesz praktycznie zmuszony nabyć E30, które wcale nie składa się jak pudełko z zapałek, bo konstrukcję ma solidniejszą od E36. No chyba, że mówimy o E30, które już miało kilka śmiertelnych wypadków za sobą albo trzyma się na korozji/szpachlu.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

07 Maj 2013, 13:55

kirin88 napisał(a):Nie rozumiem dlaczego co niektórzy próbują na siłę przekonać założyciela tematu do sierry gdzie zdecydowanie lepiej wypada e30 i nie trzeba przekonywać, że ,,daje sobie radę".

Za e30 przemawia:

- zdecydowanie większa dostępność części potrzebnych do modyfikacji, praktycznie z częściami nie ma problemu nie licząc rarytasów dla kolekcjonerów,

- znacznie lepsze silniki seryjne, R6 2.0 czy 2.5 bardzo łatwo kupić, 1.8 is też się trafiają albo jaka ETA 2.7 ( do dziś żałuje, że sprzedałem :( ) Sierra w kwestii seryjnych silników wypada słabo żeby nie napisać bardzo słabo...

- znacznie prościej kupić samochód już w jakimś stopniu zmodyfikowany do ,,zabawy" bądź już po swapie na jakieś m50

- szybciej znajdziesz kogoś kto w miarę fachowo samochód Ci zmodyfikuje, e30 w sporcie jednak bardziej popularne

-e30 2.0 a szczególnie 2.5 już seryjnie nadaje się do jakiś tam szaleńst wystarczy jakiś krótszy most i można zaczynać ;)

A swoją drogą sierra mnie zaciekawiła i na weekend mam umówioną jazdę sierra z silnikiem 2.9 ze scorpio bo się okazało, że mój dobry znajomy aktualnie ujeżdża ten samochód;)


Dlatego że E30 i tak będzie kupował bo kolega wałkuje je w drugim temacie w dziale tuning i podesłałem mu właśnie ETE i IS'a. Wyciągałem go z błędnego przekonania że ETA się sypie bo jakiś Cymbał mu tak powiedział... Próbuje go przekonać do sierry po pierwsze żeby miał porównanie między e30 a ścierką a nie nastawiał się na e30 już. Po drugie, że chce tym jeździć na co dzień a sieera wygodniejsza :). A E30 m20b20 z krótszym mostem do miej więcej taka Sierra 2.0 dohc. Tyle że za 6 tysięcy bez problemu mamy - XR4I ze zmienioną skrzynią. Czyli samochód który ma 4 tarczę, podwójny stabilizator z tyłu i szpere 25% która do - (jazdy po mieście i czasem polatać 10 - 15 treningów) - będzie po prostu nie zastąpiona. Wyjdzie nam za to jakieś 4 tysiące złotych. I zawsze można wpakować od razu 2k w drugi komplet kół, oc i przegląd na kolejny rok... A pro po tego że łatwiej można znaleźć kogoś do modyfikacji, z tego co zdążyłem się zorientować to chłopak bardzo chcę modernizować ten samochód sam i jeśli się nie myle, jak tak to przepraszam (bo nie wiem czy to te tamaty, a nie chcę mi się szukać tej wzmianki na jakichś 6 stronach) to ojciec może pomóc i jest zorientowany w temacie mechaniki. Poza tym który drifter oddaje swój samochód na modyfikacje komuś??? A co to za różnica oddać na przeróbkę np. zwrotnice do e30 a sierry? Poza strojeniem turbo lub zakładaniem klatki to 95% procent ludzi powiązanych z driftem robi te modyfikacje samemu. Jeśli chłopak chcę sam robić swapa to na bank poradzi sobie ze wszystkim bez problemu zarówno w Ścierce jak i w E30. A silniki sierry są bardzo wytrzymałe i często, gęsto dobrze znoszą turbo, między innymi tak samo jak eta. Ale Ete poleciłbym w drugim temacie, rozmawialiśmy już o niej na PW. Przypomnę, e30 i tak będzie... A to ma być między innymi samochód na co dzień. A jak chłopak uzna że chcę iść w tym kierunku to mając e30 czy sierre i tak nie będzie miał problemów.

jiGsaw napisał(a):Przeczytałem te raporty spalania i z 80 ponad opinii nt. Sierra 2.0 to tylko 2 osoby zeznały, że pali mniej jak 10 litrów w mieście. Także jak jest każdy widzi.

Ogólnie kirin88 ma rację. Co by nie było nawet jak na początek sierra jest dobra, to i tak jak będziesz chciał sprawnie rozwijać się w tym kierunku to będziesz praktycznie zmuszony nabyć E30, które wcale nie składa się jak pudełko z zapałek, bo konstrukcję ma solidniejszą od E36. No chyba, że mówimy o E30, które już miało kilka śmiertelnych wypadków za sobą albo trzyma się na korozji/szpachlu.


Tak, mieli byście rację gdyby nie drugi temat w dziale tuning gdzie autor i tak chcę do e30 wsadzać 2.8. W każdym razie mi Ścierka pali koło 9 w mieście przy spokojnej jeździe, może moja jest jakaś wyjątkowa :D.

bmw-e30-nowy-silnik-vt64739.htm

Ścierkę wpycham na siłę bo E30 będzie i tak i tak. Więc fajnie jakby miał porównanie, a nie kupował 2X E30. On nie chcę startować w D1 w tym sezonie tylko pojechać na 10 - 15 treningów i mieć RWD na co dzień. Z tego co się zorientowałem to z pieniędzmi aż tak problemu nie ma. Do polatania sobie, sprawdzenia jak się z tym czuje - Polecam XR4I ze zmienioną skrzynią. Już o niej wcześniej pisałem. A E30 i tak będzie...

Pomyślcie Panowie że TEN temat nie jest o driftiowozie, tylko o RWD na co dzień i żeby przy okazji czasem polatać. A o szpere 25% w E30 to tylko z is'a można szukać (z tych tańszych ale tanią bym jej nie nazwał, jeśli w ogóle da się znaleźć). Wyobraźcie sobie czy woleli byście na co dzień jechać w mieście sierrą ze szperą 25%, czy e30 z zasapawnym dyfrem? Każdy kto jeździł tymi samochodami szybko odpowie na to pytanie. Naprawdę na co dzień, nie fajnie...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 14:46

Szpera 100% nie nadaje się nacodzień. E30 w serii jest w miarę wygodne, Sierra może być nieco wygodniejsza, bo jest większa. Natomiast czy to będzie sierra, czy E30 to po przerobieniu do driftu nie będą tu auta wygodne. Na początek jak ma być auto i do tego i do tego to lekka gleba, trochę utwardzić zawias i 25% szpera. W E30 będzie taki setup chyba droższy po prostu.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

07 Maj 2013, 15:15

jiGsaw napisał(a):Szpera 100% nie nadaje się nacodzień. E30 w serii jest w miarę wygodne, Sierra może być nieco wygodniejsza, bo jest większa. Natomiast czy to będzie sierra, czy E30 to po przerobieniu do driftu nie będą tu auta wygodne. Na początek jak ma być auto i do tego i do tego to lekka gleba, trochę utwardzić zawias i 25% szpera. W E30 będzie taki setup chyba droższy po prostu.


No i właśnie o to mi cały czas chodzi. XR4I + przerzucenie skrzyni od zwykłej RWD to koszt jakieś 5k z robocizną i bardzo ładnym egzemplarzem sierry. XR4I - podwójny stabilizator z tyłu, szpera 25% i tarcze na 4 kołach w serii... W E30 to najwięcej zabawy było by ze szperą 25%. XR4I ze skrzynią od RWD to jakby bardzo podobna konstrukcja co e30 318is. Nada się... Nie mówiąc już o tym ile e30 zostało już niestety bardzo konkretnie przekatowanych. Sierry w 50% kupuje się od starszych Panów, w E30 jest to już niestety prawie nie realne.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

07 Maj 2013, 17:00

Panowie, męczy mnie tylko jedna myśl.

Mianowicie, czy autor tematu zdaje sobie sprawę, że kupno auta do driftu to 20%, jak nie mniej, pieniędzy włożonych w kupno auta - bazy, a reszta to modyfikacja wozu?
Podejrzewam, że to będzie samochód do brawurowej jazdy przed koleżankami, a od czasu do czasu przejażdżka z kumplami na parking pod Tesco, żeby porobić bączków, czyli to, co przechodził każdy z nas. Dlatego nawet takie E36 by mu wystarczyło, albo nieco walnięty Opel Omega :wink:
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...
    Jak polskie miasta wspierają elektromobilność?
    Cisza i dobra jakość powietrza – tego brakuje mieszkańcom wielu polskich miast. W odpowiedzi na ten problem coraz więcej samorządów promuje elektromobilność, ponieważ pojazdy elektryczne zapewniają transport ...

07 Maj 2013, 22:52

Killaz napisał(a):Panowie, męczy mnie tylko jedna myśl.

Mianowicie, czy autor tematu zdaje sobie sprawę, że kupno auta do driftu to 20%, jak nie mniej, pieniędzy włożonych w kupno auta - bazy, a reszta to modyfikacja wozu?
Podejrzewam, że to będzie samochód do brawurowej jazdy przed koleżankami, a od czasu do czasu przejażdżka z kumplami na parking pod Tesco, żeby porobić bączków, czyli to, co przechodził każdy z nas. Dlatego nawet takie E36 by mu wystarczyło, albo nieco walnięty Opel Omega :wink:


Z tego co autor mi powiedział tooo... Tak nie jest. Ale autor chyba wie czego chcę ale nie do końca zna koszta itp. W drugim temacie widać, że jeśli chodzi o pieniążki to albo nie ma problemu albo autor nie myśli o tym aż tak poważnie. Nie wiem, nikogo nie oceniam. Tylko doradzam ;). Poza tym autor chyba też nie myśli o tym jeszcze tak poważnie. Raczej 4 fun, a nie na dmp :). I dobrze. Po jednej jeździe omegą na śniegu nie powinien od razu budować S14 do driftu. Koszty budowy driftowozów typu e30 czy sierra... Zaczynają się od 20 tysięcy złotych wsadzonych w same graty do modyfikacji nie licząc robocizny. 4fun opony tak drogo nie wychodzą bo się bierze kapcie z odzysku za darmo/groszę. W zawodowym Driftcie kapcie dopiero zaczynają konkretnie uszczuplać portfel... A benzyna... No nie da się dokładniej określić widełek ale minimum 2 razy tyle co w mieście w korku, warcząc silnikiem...

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

11 Maj 2013, 10:37

zapomnieliscie o volvo seria 7 i 9
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo