Pierwsze auto Rwd do 6 tys zł

02 Maj 2013, 20:17

Witam, od pewnego czasu poszukuję auta do 6 tysięcy złotych, koniecznie rwd i benzyna(może być z LPG) rocznik mało ważny, nie wymagam klimy ani elek. szyb, najlepiej jak by było w wersji coupe/sedan. Chciałbym mieć jakieś +150km. Zastanawiam się nad E30 lub E36 ale znalezienie ładnego okazu w tej cenie graniczy z cudem.
mateuszf
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 26 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

02 Maj 2013, 20:52

Tak jak napisałeś, E30, E36 lub E34.Z innych marek to Mercedesy(ale podobnie jak z BMW trudno o fajną sztukę), Opel Omega B.
kejran
Początkujący
 
Posty: 133
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 5
Silnik: 2.0
Skrzynia biegów: Manualna

02 Maj 2013, 21:21

Opel omega b, hmm fajne, wygodne auto ale nie spotkałem sie jeszcze z omega ktora nie byla by zjedzona przez rdze, mercedesa nie dostane w tym przedziale pieniedzy biorac pod uwage osiagi.
Czekam na Ciekawe pomysły od was:)
mateuszf
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 26 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

02 Maj 2013, 21:35

wiecej propozycji nie bedzie bo malo jest takich samochodow, na nissana nie starczy na lexusa tez nie, patrzyles forda sierre?
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

03 Maj 2013, 08:51

Jak na początek przygody z rwd to zdecydowanie Sierra.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Maj 2013, 12:08

Ford sierra nie głupia myśl, ale problem jest mianowicie taki że części jest bardzo mało a jak już są to drogie, najlepsza wersja dla mnie to z silnikiem 2,5 od cossworda ale taki okaz kosztuje ponad 10 tys zl, nie chce dziwnych przeróbek, tuningów bo nikt nie da mi pewności że jest to zrobione dobrze a nie przez amatora który się na tym uczył, wole kupić coś w oryginale i dopiero powoli coś modyfikować, auta które podałeś to na pewno były mocno katowane, mówi o tym cena bo jest stosunkowo za niska co do przeróbek. Pierwsze auto ma za małą moc.
mateuszf
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 26 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Największy pakiet mocy: silnik - Audi RS 6 Avant
    Jednostka napędowa 4.0 TFSI montowana w nowym Audi RS 6 Avant rozwija 441 kW (600 KM) mocy oraz moment obrotowy 800 Nm dostępny w wysokim zakresie od 2100 do 4500 obr/min. Od 0 do 100 km/h to sportowe kombi rozpędza się w ...

03 Maj 2013, 14:21

A takie BMW myślisz że nie będzie skatowane? Ta pierwsza może i ma mała moc ale auto jest już przerobione więc jakoś to powinno jeżdzic.
Skąd jesteś?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Maj 2013, 16:34

W tej cenie nie kupisz niczego sensownego. Albo zardzewiała Omega albo E36 trup, żeby nie padaka.
Dasz 6 tys zł, a drugie tyle włożysz w naprawy, więc poważnie się zastanów.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

03 Maj 2013, 18:40

Więc ile waszym zdaniem musiałbym na takie auto wydać?? nie chce nic powyżej 2000r bo lubię stare auta
mateuszf
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 26 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

03 Maj 2013, 20:35

Problem w tym, że taka E30 kosztuje w dobrym stanie min. 12 tys. zł, pozostała reszta w 98% to trupy, 2% wyjątkowe okazje.
A z E36 to pytaj się https://www.forumsamochodowe.pl/jigsaw-u7881.html tego jegomościa. :wink:
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

03 Maj 2013, 21:10

Niema reguły na to, że każde BMW do ~6tyś zł jest skatowane.Trzeba jeździć i testować.
E30 to jest już klasyk i nie kupi się ideału, zawsze coś tam trzeba będzie zrobić ale jak już zrobisz masz zaje... auto.
kejran
Początkujący
 
Posty: 133
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW 5
Silnik: 2.0
Skrzynia biegów: Manualna

04 Maj 2013, 10:03

Zacznijmy od początku. To będzie Twoje pierwsze auto czy pierwsze auto z RWD? Czemu chcesz RWD? Jakie masz wymagania dotyczące samochodu? Bo z tą mocą co podałeś... BMW do 6 tysięcy z tą mocą to raczej sobie odpuść. Chociaż czasem da się znaleźć E30 2.7 eta lub E30 w kombi 2.5 zrobione do driftu bardzo tanio to musiałbyś śledzić to wszystko trochę czasu. Omega super, ale te 150 KM + przy tym budżecie, chociaż czemu nie... A tak to sierra. [link do Tablica wygasł]: Ale Ty chcesz samochód do Driftu czy do Jakichś Wyścigów czy co? Czy chcesz limuzynę do jazdy na codzień w której spalanie może wynosić 30 litrów przy normalnej jeździe i Ci to nie przeszkadza? I czemu te 150+ koniecznie? Przecież 150 KM w Sierra a np. w Scorpio w automacie to 2 różne rzeczy... Napisz dokładnie o co Ci chodzi.
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

04 Maj 2013, 19:06

A więc tak, jak już mówiłem sierra fajna ale jest problem z dostaniem częsci, a jak już są to ceny są kosmiczne.

Spalanie- dobrze by było gdyby nie przekraczało 15-18l/100km przy normalnej jezdzie

To moje 2 auto, aktualnie mam mazde 626 GE 1.8 benz. ale prawie całą zimę jezdziłem Oplem Omega B i jazda bokiem nawet fajnie mi wychodziła(ok 50-60 km/h) i teraz chciałbym potrenować na suchej nawierzchni stąd te minimum 150km. Ale także tego auta bd używał do codziennego użytku z taką różnicą że nie przeszkadza mi brak car audio, szyby na korbkę, ogólnie nie muszę mieć wygody.
mateuszf
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 26 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mazda 626
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

05 Maj 2013, 07:34

To może kupić Poloneza i zrobić mu swapa?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Maj 2013, 07:59

Zdecydowanie e30/e36
Zalety e30 względem e36
Zdecydowanie niższa masa e30 przekładająca się na osiągi ( e30 z takim samym silnikiem jak e36 zawsze będzie szybsze )
Klasyczna już kultowa linia nadwozia
Dobrze zachowane egzemplarze nie tracą na wartości, wręcz przeciwnie, drożeją
Prostota konstrukcji, nie jest naszpikowana elektryką i większość prostych usterek można eliminować we własnym zakresie
Samochód niespotykanie trwały, nie ma co się oszukiwać, większość egzemplarzy nie miała łatwego życia a mimo to jeżdżą i to cąłkiem nieźle.
Jazda e30 jest bardzo specyficzna, to taki narowisty nieokiełznany samochodzik, który trzeba poznać i umieć przewidywać by mieć nad nim 100% kontroli.
Jednak gdy już się poznacie to stanowicie jedność:))) Każdy fan e30 to rozumie;p
A co do minusów... dużo egzemplarzy nadgryziona zębem czasu bądź skrzywdzona przez domorosłych tuningowców i garażowych speców od motoryzacji.
Brak wyposażenia typu klima itd...
Komfort raczej średni... trzeba to lubić ;)

Co do e36
Na pewno większe i wygodniejsze od e30
Na pewno lepiej wyposażone
Bezpieczniejsze w prowadzeniu
Nie ma już takiej frajdy z jazdy jak w e30
Mniej sportowych doznań w stosunku do e30

Podsumowując
Do zwykłej codziennej jazdy polecam e36
Do cieszenia się z jazdy, dla osób z większym zacięciem sportowym zdecydowanie e30

Co do omegi/sierry... na pewno to fajne samochody choć nie miałem z nimi styczności jednak gabaryty już dość pokaźne, masa również więc pewnie doznania z jazdy RWD juz nie te same...
Kupowanie poloneza i swapowanie to z mojego punktu widzenia niepotrzebna droga pod górkę. Dużo roboty, która nie przełoży się na nic sensownego. No chyba, że jest się fanem modelu, wtedy kążdy grosz włożony w maszyne ma sens.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995