Zdecydowanie e30/e36
Zalety e30 względem e36
Zdecydowanie niższa masa e30 przekładająca się na osiągi ( e30 z takim samym silnikiem jak e36 zawsze będzie szybsze )
Klasyczna już kultowa linia nadwozia
Dobrze zachowane egzemplarze nie tracą na wartości, wręcz przeciwnie, drożeją
Prostota konstrukcji, nie jest naszpikowana elektryką i większość prostych usterek można eliminować we własnym zakresie
Samochód niespotykanie trwały, nie ma co się oszukiwać, większość egzemplarzy nie miała łatwego życia a mimo to jeżdżą i to cąłkiem nieźle.
Jazda e30 jest bardzo specyficzna, to taki narowisty nieokiełznany samochodzik, który trzeba poznać i umieć przewidywać by mieć nad nim 100% kontroli.
Jednak gdy już się poznacie to stanowicie jedność:))) Każdy fan e30 to rozumie;p
A co do minusów... dużo egzemplarzy nadgryziona zębem czasu bądź skrzywdzona przez domorosłych tuningowców i garażowych speców od motoryzacji.
Brak wyposażenia typu klima itd...
Komfort raczej średni... trzeba to lubić
![Wink ;)]()
Co do e36
Na pewno większe i wygodniejsze od e30
Na pewno lepiej wyposażone
Bezpieczniejsze w prowadzeniu
Nie ma już takiej frajdy z jazdy jak w e30
Mniej sportowych doznań w stosunku do e30
Podsumowując
Do zwykłej codziennej jazdy polecam e36
Do cieszenia się z jazdy, dla osób z większym zacięciem sportowym zdecydowanie e30
Co do omegi/sierry... na pewno to fajne samochody choć nie miałem z nimi styczności jednak gabaryty już dość pokaźne, masa również więc pewnie doznania z jazdy RWD juz nie te same...
Kupowanie poloneza i swapowanie to z mojego punktu widzenia niepotrzebna droga pod górkę. Dużo roboty, która nie przełoży się na nic sensownego. No chyba, że jest się fanem modelu, wtedy kążdy grosz włożony w maszyne ma sens.