rudi0018 napisał(a):1. Mondeo MK4 2.0/145 ale właśnie martwię się tutaj o te gniazda zaworowe, czy wytrzymają założenie gazu oraz czy takie auto później sprzedam za 4-5 lat?
Aż tak bym się nad tym nie spuszczał;P
rudi0018 napisał(a):2. Accord VII/VIII 2.0/156 tutaj martwi mnie korozja, a najbardziej martwi mnie branie oleju przez V-Tec'i co o tym sądzisz? Bo już szczerze mówiąc byłem zdecydowany na ten model.
VIII nadającej się do jazdy nie kupisz do 30k. Nie ma aut bez wad. To, że początek produkcji zaczyna chrupać rdza powszechnie wiadomo ale budżet masz na coś młodszego i w dobrym stanie.
Branie oleju w accordzie zdarza się ale nie jest jakimś powszechnym zjawiskiem (a na pewno nie bierze tyle co jakieś fsi). Zresztą uważam, że dla kilkunastoletniego auta nawet wlanie tego dodatkowego litra od wymiany do wymiany to nic strasznego.
rudi0018 napisał(a):3. Audi A4 B7 1.8T/163 tutaj znowu ciężko znaleźć coś z przebiegiem poniżej 200k km i z dobrym wyposażeniem i jak wypada to Audi w porównaniu do dwóch powyższych aut?
Daj sobie spokój z tym przebiegiem, każdy handlarz zrobi Ci taki jaki chcesz. Liczy się stan auta i to jak poprzedni właściciele o nie dbali. Auto mające 300kkm zrobione w trasie będzie mniej zużyte niż mające 150kkm po mieście.
A4 to w ogóle bym odpuścił, naszukasz się, najeździsz, pooglądasz masę szrotu i niewykluczone, że kupisz nie do końca dobry egzemplarz żeby po prostu mieć już spokój. Druga sprawa, że przepłacisz.
rudi0018 napisał(a):4. Laguna III 2.0/140, czytając inne tematy zauważyłem, że polecasz te auta, ale po przeczytaniu kilku artykułów i opinii te silniki źle znoszą gaz i regulacją zaworów nie jest prostą sprawą, bo trzeba wyjmować wałki, rozpinać łańcuch i trzeba wymieniać całe szklanki, co o tym sądzisz?
Laguna jest ok, ale:
-jeśli chcesz jeździć wyłącznie na benzynie to może być 2.0/140
- jeśli chcesz montować lpg to brać 2.0T
Popatrz na C5 2.0/140
BTW czy audi a4 1.8T to dla Ciebie "niskie koszty eksploatacji"?
Aaaaa no i zostaje lex gs300, lpg przyjmie a koszty będą niższe niż takiego a4 czy laguny 2.0T