Pierwsze auto-sedan [30k zł]

30 Cze 2018, 13:55

Witam, mam 24 lata i do tej pory nie miałem własnego auta, ale jeździłem kompaktami, z silnikami 1.2. Przebieg roczny jaki będę pokonywał to max 10k km rocznie, pewnie około 7-9k km. Doradźcie jaki silnik najlepiej wybrać, bo diesel chyba odpada. Tak to dojazdy do pracy 8 tras 2x35km w ciągu miesiąca drogami poza miastem, a reszta km to w mieście lub trasy po 5-10km.
Więc szukam auta:
-Sedan/Liftback, klasy C/D
-silnik 1.8-2.0, około 140-160KM z pośrednim wtryskiem
-możliwość założenia gazu/lub z gazem
-bezawaryjne, tanie w eksploatacji i w ewentualnych naprawach.
Czy silniki z bezpośrednim wtryskiem(oczywiście gaz wtedy odpada) są opłacalne przy tych przebiegach?
Chciałbym wydać około 25-30k zł na auto.
firefighter07
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 07 2013
Auto: nie mam

30 Cze 2018, 15:38

firefighter07 napisał(a):Czy silniki z bezpośrednim wtryskiem(oczywiście gaz wtedy odpada) są opłacalne przy tych przebiegach?


Generalnie ogromna większość aut z wtryskiem bezpośrednim jakie jesteś w stanie kupić za te 30k mają swoje problemy.

firefighter07 napisał(a):-Sedan/Liftback, klasy C/D
-silnik 1.8-2.0, około 140-160KM z pośrednim wtryskiem


Civic 8, Lancer, Megane 3, Focus 2/3, Astra H z końcówki produkcji (bo do J tzreba co najmniej 1.4T a kasy trochę mało na taką opcję)

Z większych Mondeo 4 2.0/145 (ale tutaj ceramiczne gniazda zaworowe i mechaniczna regulacja luzów - w focusie 2 to samo), accord vii (mechaniczna regulacja)

Możesz pomyśleć o czymś takim
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ciężko będzie znaleźć coś z lepszym stosunkiem jakość/cena/rocznik/wielkość.

Jeśli wolisz jednak coś "popularniejszego" to postawiłbym na vectrę c 1.8. Masz spore auto przy kosztach utrzymania kompaktu
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Cze 2018, 17:00

Więc auta z wtryskiem bezpośrednim odpuszczam.

Invi napisał(a):Civic 8, Lancer, Megane 3, Focus 2/3, Astra H z końcówki produkcji (bo do J tzreba co najmniej 1.4T a kasy trochę mało na taką opcję)

Auta które wymieniłeś szczerze mówiąc są dla mnie za małe. Bardziej szukam czegoś bardziej idącego w Sedan niż w Hatchback.

I teraz tak auta o których ja myślałem to właśnie:
1. Mondeo MK4 2.0/145 ale właśnie martwię się tutaj o te gniazda zaworowe, czy wytrzymają założenie gazu oraz czy takie auto później sprzedam za 4-5 lat?

2. Accord VII/VIII 2.0/156 tutaj martwi mnie korozja, a najbardziej martwi mnie branie oleju przez V-Tec'i co o tym sądzisz? Bo już szczerze mówiąc byłem zdecydowany na ten model.

3. Audi A4 B7 1.8T/163 tutaj znowu ciężko znaleźć coś z przebiegiem poniżej 200k km i z dobrym wyposażeniem i jak wypada to Audi w porównaniu do dwóch powyższych aut?

4. Laguna III 2.0/140, czytając inne tematy zauważyłem, że polecasz te auta, ale po przeczytaniu kilku artykułów i opinii te silniki źle znoszą gaz i regulacją zaworów nie jest prostą sprawą, bo trzeba wyjmować wałki, rozpinać łańcuch i trzeba wymieniać całe szklanki, co o tym sądzisz?
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i

30 Cze 2018, 17:24

rudi0018 napisał(a):1. Mondeo MK4 2.0/145 ale właśnie martwię się tutaj o te gniazda zaworowe, czy wytrzymają założenie gazu oraz czy takie auto później sprzedam za 4-5 lat?


Aż tak bym się nad tym nie spuszczał;P

rudi0018 napisał(a):2. Accord VII/VIII 2.0/156 tutaj martwi mnie korozja, a najbardziej martwi mnie branie oleju przez V-Tec'i co o tym sądzisz? Bo już szczerze mówiąc byłem zdecydowany na ten model.


VIII nadającej się do jazdy nie kupisz do 30k. Nie ma aut bez wad. To, że początek produkcji zaczyna chrupać rdza powszechnie wiadomo ale budżet masz na coś młodszego i w dobrym stanie.
Branie oleju w accordzie zdarza się ale nie jest jakimś powszechnym zjawiskiem (a na pewno nie bierze tyle co jakieś fsi). Zresztą uważam, że dla kilkunastoletniego auta nawet wlanie tego dodatkowego litra od wymiany do wymiany to nic strasznego.

rudi0018 napisał(a):3. Audi A4 B7 1.8T/163 tutaj znowu ciężko znaleźć coś z przebiegiem poniżej 200k km i z dobrym wyposażeniem i jak wypada to Audi w porównaniu do dwóch powyższych aut?


Daj sobie spokój z tym przebiegiem, każdy handlarz zrobi Ci taki jaki chcesz. Liczy się stan auta i to jak poprzedni właściciele o nie dbali. Auto mające 300kkm zrobione w trasie będzie mniej zużyte niż mające 150kkm po mieście.
A4 to w ogóle bym odpuścił, naszukasz się, najeździsz, pooglądasz masę szrotu i niewykluczone, że kupisz nie do końca dobry egzemplarz żeby po prostu mieć już spokój. Druga sprawa, że przepłacisz.

rudi0018 napisał(a):4. Laguna III 2.0/140, czytając inne tematy zauważyłem, że polecasz te auta, ale po przeczytaniu kilku artykułów i opinii te silniki źle znoszą gaz i regulacją zaworów nie jest prostą sprawą, bo trzeba wyjmować wałki, rozpinać łańcuch i trzeba wymieniać całe szklanki, co o tym sądzisz?


Laguna jest ok, ale:
-jeśli chcesz jeździć wyłącznie na benzynie to może być 2.0/140
- jeśli chcesz montować lpg to brać 2.0T

Popatrz na C5 2.0/140

BTW czy audi a4 1.8T to dla Ciebie "niskie koszty eksploatacji"?

Aaaaa no i zostaje lex gs300, lpg przyjmie a koszty będą niższe niż takiego a4 czy laguny 2.0T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Cze 2018, 17:43

1. To może tak, czy te ceramiczne gniazda zaworowe będą bezproblemowe jeśli założę gaz i dobrego gazownika?

2. Jeśli chodzi o VIII to mam okazję kupić za 35k zł salon polska, pierwszy właściciel, 180k km przebiegu 2008rok, serwisowany do końca od mojego znajomego sąsiada, co o tym sądzisz?
Albo od znajomego, który sprowadził z niemiec 3 lata temu, założył gaz i przejechał na nim 50k km (180k km teraz) 2009rok lub ta opcja. Która lepsza?

4. Ale 2.0T jest już kosztowna w ewentualnych serwisach, a po drugie są 3 sztuki na otomoto, więc wybór taki sam jak przy dobrym A4 z 1.8T lub Mondeo Mk4 o lifcie.
Więc 2.0/140 tylko przez tą regulację luzu się nie nadaje?

C5 nie ma tego samego silnika co laguna?
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i

30 Cze 2018, 18:00

Jeśli kupisz benzyniaka w bardzo dobrym stanie, założysz LPG na markowych podzespołach u dobrego gazownika i będziesz serwisował na bieżąco to będzie ok. Problem byłby gdybyś kupił benzyniaka z dużym przebiegiem lub zamierzał zrobić 200-300 tys. km na LPG.

W Lagunie III jest benzyniak 2.0 od Nissana.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mazda CX-5 - zwiększenie produkcji
    Mazda Motor Corporation poinformowała o planach zwiększenia produkcji Mazdy CX -5 z 200 000 do 240 000 egzemplarzy rocznie, dzięki uruchomieniu linii produkcyjnej tego modelu także w Zakładzie Ujina nr 1, obok Zakładu Ujina ...

01 Lip 2018, 05:03

Ossy napisał(a):W Lagunie III jest benzyniak 2.0 od Nissana.


Ale tylko ta regulacja luzu przez wymianę całych szklanek dyskwalifikuje ten silnik do pracy z gazem, czy są inne jeszcze wady tego silnika?

Ossy napisał(a):Jeśli kupisz benzyniaka w bardzo dobrym stanie, założysz LPG na markowych podzespołach u dobrego gazownika i będziesz serwisował na bieżąco to będzie ok. Problem byłby gdybyś kupił benzyniaka z dużym przebiegiem lub zamierzał zrobić 200-300 tys. km na LPG.


No tak ale jaki jest ewentualny koszt wymiany gniazd zaworowych mondeo?

Invi napisał(a):BTW czy audi a4 1.8T to dla Ciebie "niskie koszty eksploatacji"?


A jakie naprawy i części eksploatacyjne są drogie w porównaniu do takiego accorda/mondeo?

Invi napisał(a):VIII nadającej się do jazdy nie kupisz do 30k. Nie ma aut bez wad. To, że początek produkcji zaczyna chrupać rdza powszechnie wiadomo ale budżet masz na coś młodszego i w dobrym stanie.
Branie oleju w accordzie zdarza się ale nie jest jakimś powszechnym zjawiskiem (a na pewno nie bierze tyle co jakieś fsi). Zresztą uważam, że dla kilkunastoletniego auta nawet wlanie tego dodatkowego litra od wymiany do wymiany to nic strasznego.


Jeśli chodzi o VIII to mam okazję kupić za 35k zł salon polska, pierwszy właściciel, 180k km przebiegu 2008rok, serwisowany do końca, od mojego znajomego sąsiada, co o tym sądzisz?
Albo od znajomego, który sprowadził z niemiec 3 lata temu, założył gaz i przejechał na nim 50k km (180k km teraz) 2009rok lub ta opcja, tylko napisałeś, że przejechanie 200-300k km na gaze już może być problemem dla silnika. Która lepsza opcja?
rudi0018
Nowicjusz
 
Posty: 48
Auto: Honda CBR 600 F4i