Wiesz, trzeba zwracać uwagę na pewne prozaiczne wręcz szczegóły np. ta srebrna 206-tka ma z tyłu włożone inne lampy tanie zamienniki typu lexus i na zdjęciu widać że klapa do końca się nie zgrywa z lampami. Daje to taką opcję że tył był walony i poskładany. Zresztą wszystkie te auta będą miały jakąś tam przeszłość wypadkową, elementy po lakierowaniu itd.
Focusa odradzam ponieważ silniki Zetec wymagają regulacji zaworów na płytkach i jest to bardzo ważne i dość drogie. Jeśli jeździł bez gazu to nie powinno być źle, ale to jednak auta trochę droższe w eksploatacji. Wiem, bo też mam Forda. Focusy ogólnie gniły na drzwiach i progach ale to bardzo dobre mechanicznie auta i silniki od 1,6 do 2,0 bardzo fajne - ale kiepska opcja do gazu z racji tych zaworów. Focus mega dobrze się prowadzi i jest wygodny. Cena ok 5 tys. za Focusa z 2003 roku jest normalna.
Ogólnie staraj się omijać handlarzy to są cebule na maksa. Dzwoniąc mów że dzwonisz w sprawie ogłoszenia o auto - nie mów jaki konkretnie. Tak naprawdę na miejscu weryfikuj auto, samo ogłoszenie niewiele tutaj powie. Pożycz lub kup miernik lakieru, przeczytaj jak tam się nim posługiwać - mega przydatne. Patrz czy auto na zimnym/ciepłym silniku nie dymi, czy w trakcie jazdy nie dymi np. na niebieskawo lub biało. Zwracaj uwagę na
kontrolki przy zapłonie czy wszystkie się zapalają i gasną np. od poduszek, check engine itd.
Musisz jeździć od auta do auta i na spokojnie sprawdzać. To że auto tylu letnie miało coś lakierowane lub ma wgniotę to się nie przejmuj. Ale jak będzie miało kupę szpachli co wyjdzie Ci na mierniku to sobie daruj.