Witam wszystkich. Mam do was pytanie, szukam swojego 1 samochodu. Budżet mam do 3tyś zł. Wczoraj z rodziną byłem oglądać ich zdaniem idealny samochód jak na mój 1. Matiz 2000rok silnik 0,8 51km. Skończyło się na tym, że po "jeździe próbnej" bardziej się tego samochodu bałem niż byłem przekonany. Na początku myślę sobie taki mały silnik nawet będzie okej, troche poczytałem, ale za dużo o tym nie ma, mówię, mało pali itd powinno być okej. Stan auta nie zachwycał, ale jako auto do jak to moja mam twierdzi "nauki jazdy" będzie okej. Auto było tragiczne, ruszyłem ledwo z podwórka gościa, który sprzedawał i po prostu całe kółko jakie zrobiłem po osiedlu niecałe 5 min w samochodzie mogę smiało zaliczyć do moich najgorszych za kółkiem... Samochdód więcej wyje niż jedzie, rozumiem jestem młodym kierowcą, nie mam wyczucia itd, ale mama ma golfa 4 1,9 TDI 101km i jak nim jechałem 1 raz nie miałem takich problemów jak z tym matizem... W golfie tylko skrzynia biegów a dokładniej jej ułożenie, a ponieważ uczyłem się jeździć na clio, a tam jest inaczej, wsteczny jest po 5 biegu, a w golfie na "miejscu" 1 to musiałem tylko się przyzwyczaić, ale to chyba normalne u młodych przynajmniej tak mi się wydaje. Byłem przyzwyczajony do tamtego samochodu itd, ale mi to nie tak chop siup przesiąśc się do innego i jeździć. No i popytałem znajomych, spędziłem mnóstwo godzin na forach no i stwierdziłem, że seat ibiza II z silnikiem 1,4 w benzynie 60km bedzie dobrym wyborem. No i zapytałem paru znajomych którzy takowy posiadają i nie spotkałem się ze złymi opiniami.. Ale rodzice nie są przekonani bo jak oni to mówią "kiedyś na dyskoteki się chodziło po 2 km z buta bo samochodów nie była wy już chcielibyście dupe w bmw wozić" I chociaż bmw na 1 samochód to nie bardzo według mnie bo nie mam za dużo kasy żeby taką bemkę utrzymać, o tyle myslę, że jeżeli w samochodzie z silnikiem 0,8 po prostu źle się czuje i dla mnie ten samochód wczoraj więcej wył niż jechał to nie ma sensu pchać mnie na takie samo