Pierwsze auto za 6-8 tys. zł POMOCY !!!

27 Sie 2011, 20:29

Witam wszystkich serdeczne.

Drodzy użytkownicy ! 11.08 odebrałem prawko i od czasu gdy zdałem egzamin szukam samochodu. Spotkałem się z różnymi opiniami. Jestem kompletnie zielony w tym temacie. Rozróżniam ewentualnie marki. Mam zaledwie 18 lat i nigdy nie miałem swojego samochodu. Jestem pierwszym kierowcą w mojej dwuosobowej rodzinie i takiego auta szukam. Może być 2, 4 lub 5 osobowe. Liczba drzwi nie gra większej roli. Może być 3 lub 5 drzwiowe. Cena: Od 6000 do 8000 zł. Nie mam pojęcia co brać? Benzynę, Benzynę + GAZ czy też Diesla? Auto służyło będzie jako dojazd do szkoły i pracy dla dwóch osób po ok 40-50 km dziennie. Daje to 15-20 tysięcy kilometrów rocznie. Więc z tego co czytałem na waszym forum poniżej 30 tysięcy kilometrów rocznie najlepiej podobno??? wziąć silnik benzynowy. Ma być oszczędne i tanie w ubezpieczeniu ponieważ nie mam zupełnie żadnych zniżek w PZU czy jakiejkolwiek innej ubezpieczalni. Nie mialem samochodu czy też skutera. Mama również jest "czysta" jeśli chodzi o pojazdy mechaniczne tego typu. Więc nie chciałbym płacic zbyt wiele jako osoba 18 letnia za ubezpieczenie. Nawet jako współwłaściciel.

Co powinien posiadać mój samochód:

Myślałem o jak najlepszym wyposażeniu, w miarę niskim przebiegu i młodym roczniku, ponieważ kupuję samochód na okres ok 3 lat gdzie zrobię maksymalnie 100 tysięcy kilometrów.

Oczekiwane wyposażenie to:

ABS
Autoalarm
Minimum 2 poduszki powietrzne
Elektryczne szyby
Elektryczne lusterka
Wspomaganie kierownicy
Immobiliser
Centralny zamek

Dodatkowo mogłoby mieć coś jeszcze typu:

Radio CD
Skórzana tapicerka
Klimatyzacja
Wielofunkcyjna kierownica
itp.

Marki i modele które oglądałem:

Audi A3
Mercedes A klasa
VW Golf III i IV
VW Lupo
Seat Ibiza
Peugeot 206
Citroen C1, C2 i C3
Renault Clio
Opel Corsa oraz Astra
Ford Focus
Skoda Fabia
Toyota Yaris