Pierwsze ładowanie akumulatora

13 Sty 2011, 15:39

Witam, rozładował mi się akumulator samochód stał nieużywany kilka dni a na dworze zimno.. jako ze nigdy w zyciu tego nie robiłem pytam was ile czasu go ładować i jaką mocą, akumulator jest centra plus 12v 50ah 450 en, prostownik mam jakis przed potopowy, mam tam do wyboru 1a 35ah 45ah i 60ah co wybrac i ile godzin go ładować ?

odpowie ktoś ? bo widze ze wyświetlenia są a odpowiedzi 0 a dla was na pewno to prosta sprawa, wystarczy napisać ile ah właczyć, zrozumcie nowicjusza :sad:
uz_piotrek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Sochaczew

13 Sty 2011, 17:27

z tego co ja słyszałem to im mniejszy prąd tym lepiej ktoś też mówił że 1/10 pojemności akumulatora ale nie wiem jaki symbol czy coś
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Sty 2011, 17:38

to pojemność jest 50ah czyli 1/10 pojemności będzie 5 a tu jest 1a albo 35 kolejny i wyzsze to wziaść na 1 czy jak ?
uz_piotrek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Sochaczew

13 Sty 2011, 18:42

Nie wiem jaki to prostownik i jaki jest tam prąd ładowania ale w przypadku akumulatora 50Ah powinno się ładować prądem 5A (amper). A jak nie ma oznaczenia jakim prądem ładuje prostownik to bierz najbardziej zbliżona pojemność.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

13 Sty 2011, 18:51

z tyłu jest napisane 220v 50Hz 120VA , a najbardziej zblizona to 1A będzie, a ile czasu ładować ? bo za długo tez chyba niewolno
uz_piotrek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Sochaczew

14 Sty 2011, 15:54

Sprawdź poziom elektrolitu poprzez odkręcenie korków i w razie braku dolej do poziomu wody DESTYLOWANEJ.
Ładuj 5A przez najlepiej 24 h a minimalnie 10.
Pozdrawiam
mkdan
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: WARSZAWA
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak polskie miasta wspierają elektromobilność?
    Cisza i dobra jakość powietrza – tego brakuje mieszkańcom wielu polskich miast. W odpowiedzi na ten problem coraz więcej samorządów promuje elektromobilność, ponieważ pojazdy elektryczne zapewniają transport ...

14 Sty 2011, 17:42

Ale wy tu pierdoły piszecie....
Prawidłowo akumulator powinien być ładowany prądem o wartości 1/10 pojemności akumulatora. Tak więc akumulator o pojemności 50Ah powinien być ładowany prądem 5A przez 10h.
Ale obecnie nie ma takich problemów, ponieważ na rynku jest całe mnóstwo prostowników automatycznych, które dobierają prąd ładowania w zalezności od rozładowania akumulatora i ładują go przez taki czas, jaki jest potrzebny do naładowania. Po naładowaniu prostownik przestaje ładować i przechodzi w tryb podtrzymania. Nie trzeba się wieć martwić o pilnowanie czasu ładowania ani o prąd jakim powinien być akumulator ładowany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lut 2011, 11:36

Jeśli Twój samochód nie chce zapalić, po chwili przestaje "kręcić" rozrusznik, a kontrolki i lampki przygasają - prawdopodobnie masz wyczerpany akumulator! Wystarczy go tylko naładować. Nie wiesz jak to zrobić?! Oto odpowiedź:

Trochę teorii:
Akumulator jest tzw. statycznym źródłem energii. Jego głównym zadaniem jest zasilanie odbiorników elektrycznych (głównie rozrusznika i oświetlenia) w przypadku, gdy silnik spalinowy jest unieruchomiony. Po odpaleniu silnika energia w akumulatorze jest uzupełniana przez prądnicę lub alternator.
Na skutek usterki układu ładowania (słabo naciągnięty pasek klinowy, uszkodzony regulator napięcia, itp.), zbyt dużego poboru energii przy wyłączonym silniku (pozostawienie pojazdu z włączonymi światłami lub radiem, itp.), samowyładowania się (naładowany akumulator traci z upływem czasu energię nawet bez obciążenia go odbiornikiem), itd., może zaistnieć konieczność doładowania akumulatora.
Akumulator można ładować tylko prądem stałym. Dlatego do ładowania stosuje się prostowniki przetwarzające prąd zmienny (z sieci elektrycznej) na stały.
Najczęstsze metody ładowania to:
 ładowanie wyrównawcze – polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/20 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 50Ah ładuje się prądem 2,5A);
 doładowanie - polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 1/10 jego pojemności do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 50Ah ładuje się prądem 5A);
 ładowanie przyspieszone - polega na ładowaniu akumulatora prądem o wartości 0,8 jego pojemności do czasu rozpoczęcia gazowania, a następnie zmniejsza się prąd do wartości 1/10 jego pojemności i ładuje się do oznak pełnego naładowania (np. akumulator 50Ah ładuje się prądem 40A do rozpoczęcia gazowania, a następnie prądem 5A); ładowanie to nie jest korzystne dla akumulatora i stosować je należy jedynie w wyjątkowych sytuacjach;
Oznaki pełnego naładowania - 3 pomiary wykonane w odstępach godzinnych wskazujące:
 stałą wartość napięcia na zaciskach (dla akumulatorów samochodów osobowych to 12-12,5V);
 stałą gęstość elektrolitu (1,27 – 1,28 g/cm3);
 intensywne gazowanie.


W praktyce:
1. Odłącz akumulator - pierwszy zacisk oznaczony(-), drugi (+) . UWAGA! w nowszych samochodach warto lub nawet należy podłączyć najpierw (może to być inny akumulator), w przeciwnym wypadku mogą powstać zakłócenia w elektronice sterującej pojazdem. Szczegóły dotyczące odłączenia akumulatora powinny znajdować się w instrukcji pojazdu.

2. Wyjmij akumulator z pojazdu (nie jest to konieczne, jednak wygodniej robić wszystkie pozostałe czynności kiedy akumulator jest na zewnątrz).

3. Jeśli akumulator jest zabrudzony - oczyść go (zaśniedziałe bolce najlepiej oczyścić papierem ściernym).

4. Odkręć korki na wszystkich celach i sprawdź poziom elektrolitu. Jeśli któraś z płyt jest odsłonięta – dolej wody destylowanej, ale tylko tyle by zakryć płytę.

5. Zacisk oznaczony (+) prostownika połącz z zaciskiem (+) akumulatora, natomiast zacisk (-) prostownika z zaciskiem (-) akumulatora.

6. Na prostowniku ustaw odpowiednią wartość prądu jakim będziesz ładować akumulator (najczęściej wykorzystywana metoda to doładowywanie – czyli ładowanie akumulatora prądem o wartości 1/10 jego pojemności przez nie dłużej niż 10 godzin).

7. Włącz prostownik.

8. Co jakiś czas sprawdzaj poziom gazowania. Jeśli gwałtownie wzrośnie – wyłącz prostownik.

9. Sprawdź stopień naładowania akumulatora (zmierz wartość napięcia na zaciskach i/lub gęstość elektrolitu). Powtórz pomiar po godzinie i dwóch.

10. Jeśli wartość pomiarów jest stała. Akumulator jest naładowany. Jeśli nie podłącz ponownie prostownik i ładuj dalej.

11. Jeśli nie masz czym zmierzyć napięcia lub gęstości, spróbuj godzinę po wyłączeniu prostownika, włączyć go ponownie. Jeśli zaobserwujesz intensywne gazowanie, wyłącz prostownik i powtórz próbę po godzinie. Jeśli proces gazowania dalej przebiega intensywnie, możesz uznać akumulator za naładowany.

12. Odłącz prostownik i sprawdź poziom elektrolit we wszystkich celach. Powinien on się zawierać się pomiędzy przedziałem min i max na podziałce z boku akumulatora. Jeśli nie ma podziałki sprawdź czy elektrolit przykrywa górne powierzchnie płyt, najlepiej 5 – 10 mm nad nimi. Jeśli nie dolej wodę destylowaną do odpowiedniego poziomu.

13. Przykręć korki i włóż akumulator do samochodu. Podłącz pierwszy zacisk oznaczony(+), drugi (-).

Ważne, żeby podczas ładowania przestrzegać kilku zasad bezpieczeństwa, należy uważać żeby: nie zbliżać się do akumulatora z ogniem (podczas ładowania wydziela się wodór!), nie rozlać elektrolitu (jest to żrący roztwór kwasu siarkowego!), przypadkiem nie zetknąć ze sobą przy pomocy jakiegoś przewodnika dwóch biegunów akumulatora (może to doprowadzić do pęknięcia izolatorów, wykrzywienia się płyt i w ostateczności do trwałego uszkodzenia).

Mam nadzieję że trochę pomogłem
Lesnicki76
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: Kędzierzyn-Koźle