Pierwszy samochód dla 18 latka

21 Gru 2009, 14:58

Szukam autka na pierwszy samochód, przeszukałem większośc postów dotyczących aut w kwocie którą mogę przerznaczyc na auto ale nie znalazłem niczego co by mnie w stu procentach zadawalało dlatego ten post. Moje wymagania to :

- cena do 14 000

- benzyna + LPG

- moc ok. 100 KM

- pojemnośc do 1600 ccm

- rocznik 1999 i nowsze

- coś co mogę znalesc zadbanego w tej cenie

Czekam na wszystkie wasze propozycje i spostrzezenia :)
w-w-w-w-w5
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Olkusz

21 Gru 2009, 15:26

Astra II hatchback.

- w tej cenie znajdziesz z pewnosci nawet 2001
- bena + lpg tez dasz rade
- moc kolo tego zalezy od wersji , jak na peirwse auto wystarczy
- dokladnie pojemnosc jak piszesz, ewentualnie 1,7 Diesel
- rocznik jak pisalem wyzej 2001 nawet jak poszukasz
- awaryjnosc znikoma, uzytkowanie tanie, czesci tanie, dostepnosc przeogromna.

Polecam to auto.
illusion
Aktywny
 
Posty: 343
Miejscowość: Poznań

21 Gru 2009, 16:14

Ciezko moze byc o rocznik 2001 a nawet 2000,predzej 1999
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Gru 2009, 16:24

fiat bravo 1.2 16V 82 km
Seat Ibiza
marcineq
Początkujący
 
Posty: 136
Miejscowość: Tychy

21 Gru 2009, 17:21

Toyote Corolle polecam
Kowalsky
Łukaszek
Początkujący
 
Posty: 65
Miejscowość: Hajnówka

21 Gru 2009, 20:15

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 20:18 ]
Napiszcie mi cos wiecej o tej astrze II .... Jakieś opinie od użytkowników bardzo by mi pomogly

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 21:18 ]
I powiedzcie co będzie lepsze diesel czy beznyna + LPG ??
w-w-w-w-w5
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Olkusz

21 Gru 2009, 21:38

Tutaj masz dużo opini o Astrze II od samych jej uzytkownikow: [link do autocentrum.pl wygasł]

Czy diesel czy benzyna+gaz? Jesli jezdzisz malo, to w diesla nie ma co sie pakowac. Jest duzo bardziej wrazliwy, naprawy sa drozsze, jest malo odporny na tęgie mrozy (np koelga ma seata ibize w dieslu i podczas jazdy mu zamarzla i za rozmrozenie i wymiane filtrow ponad 6stow zaplacil). Ale to twoj wybor.
LethalPwnager
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Miejscowość: Białystok, Polska

21 Gru 2009, 21:49

LethalPwnager napisał(a):jest malo odporny na tęgie mrozy (np koelga ma seata ibize w dieslu i podczas jazdy mu zamarzla i za rozmrozenie i wymiane filtrow ponad 6stow zaplacil)


Że co? Jak mu zamarzła co mu zamarzło? :shock:
Ja rozumiem, że -8stopni i wydziela się parafina ale żeby podczas jazdy coś zamarzło :shock:
A tak to się z tobą zgadzam.
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

21 Gru 2009, 22:50

Popatrzylem, poczytałem, zresztą już dużo wcześniej się oglądałem właśnie za astrą i myślę że bede szukał jakiejś coupe bertonki 1.8, tylko będę musial ponaciągac swoje oczekiwania. Także teraz prosił bym was o jakieś konkretne oferty jeśli gdzieś spotkacie jakąś astre bertone 1,8 benzyna + LPG w cenie myslę że do 16.800 zł to piszcie. Czekam też na wasze opinie na ten temat.
Wszystkim którzy się wypowiedzieli i tym którzy to zrobią z góry WIELKIE DZIĘKI ;)
w-w-w-w-w5
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Olkusz

21 Gru 2009, 22:55

Fiat Brava 1.6 16V 105KM, powinieneś znaleźć roczniki z końca produkcji tj. 2001.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to znaczy, że jedziesz zbyt wolno.
Quba
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 846
Miejscowość: Nowy Tomyśl
Prawo jazdy: 01 10 2006
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Fiat Marea Weekend
Silnik: 1.9 JTD 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Gru 2009, 23:02

Quba napisał(a):Fiat Brava 1.6 16V 105KM, powinieneś znaleźć roczniki z końca produkcji tj. 2001.


No ja myślę cały czas na tym Brava i Bravo ale coś nie do konca jestem przekonany ciągają mną stereotypy, że fiaty są awaryjne i że w Bravie i Bravo sypia sie ciągle jakieś drobne rzeczy .... Jak to jest ??
w-w-w-w-w5
Nowicjusz
 
Posty: 12
Miejscowość: Olkusz

21 Gru 2009, 23:24

To moze czas najwyższy przerwac te stereotypy :D Ogólnie rzecz biorąc, u mnie w domu jest Brava własnie 1.6 16V 99', także trochę o tym autku wiem. Mamy go ponad 2 lata i przez ten okres nic miał żadnej powazniejszej awarii , standardowo wymiana płynów etc. Jedyną rzecza, która sie posypała był alternator, ale to podobno przypadłośc tego modelu. A tak poza tym, autko jeździ bezawaryjnie, a naprawde sporo nim kulam km. Oaiągi całkiem przyzwoite, te 105 KM w zupełności wystarcza, spalanie rownież przyzwoite, wnętrze jak na tę klase w miare przestronne i ogólnie fajne autko. Jeśli zastanowisz się już nad Bravą (Bravo), to na pewno pomyśl o silniku 1.6 lub 1.2 16V. Radze unikac 1.4 12V (niestety wadliwa jednostka). Za te 14 tys. jak już wspominałem, możesz rozglądać się za rocznikiem 2000/2001. Jeśli chodzi o Astrę II, również ładne autko, mam z nią na co dzień kontakt, bo kumpel z roku ma takową. Te n sam rocznik co Bravka 99' silniczek 1.6 16V i również nie narzeka. Także decyzja należy do Ciebie. Ja ze swojej strony jednak mimo wszystko polecam Bravolota :wink:
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to znaczy, że jedziesz zbyt wolno.
Quba
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 846
Miejscowość: Nowy Tomyśl
Prawo jazdy: 01 10 2006
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Fiat Marea Weekend
Silnik: 1.9 JTD 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

22 Gru 2009, 09:34

Brava jak to Fiat, może się zdarzyć, że sprzęgło będziesz wymieniał co 50tys, amorki fabryczne to dno, najlepiej od razu zmienić po zakupie i mieć spokój. Auto samo w sobie nie jest takie złe, ale ja bym raczej się w to nie pchał. Do tego silniki - za słabe i za dużo palą. Niewątpliwą zaletą w tej klasie aut jest dobre zabezpieczenie antykorozyjne.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

22 Gru 2009, 11:19

jiGsaw napisał(a):Do tego silniki - za słabe i za dużo palą.

Co według Ciebie oznacza, za słabe silniki ? Masz podobną gamę silników jak w innych markach. Moja Brava 1.6 16V w miescie pali jakieś 7l i to z moją dość ciężką nogą, wićc nie wiem o co Ci chodzi. Mam kilku znajomych, którzy również śmigają bravkami i na nic nie narzekają.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą, to znaczy, że jedziesz zbyt wolno.
Quba
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 846
Miejscowość: Nowy Tomyśl
Prawo jazdy: 01 10 2006
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Fiat Marea Weekend
Silnik: 1.9 JTD 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

22 Gru 2009, 12:16

Astra II. Twarde zawieszenie, topornie w środku. Jeżeli więc wolisz auto komfortowe i ładne, to nie Astra. Jeżeli już jednak weźmiesz Opla, to odwdzięczy się niezłą bezawaryjnością, tanimi naprawami (12 lat na rynku w ciągłej produkcji robi swoje) i niezłymi właściwościami jezdnymi. To auto dobrze trzyma się drogi, jest pewne w zakrętach.
Polecam silnik 1.6 16v, lub właśnie 1.8.

Zarówno LPG, jak i dieslem trzeba umieć jeździć. Czasami lepiej na krótkich odcinkach jeździć na benzynie, niż na siłę uruchamiać LPG. do tego tankowanie co 300 km jest męczące. Ale paliwo kosztuje 2 zł, a nie 4,5... .
Diesle 1.7 DTI to produkcja ISUZU. Minusem jest to, że mają raptem 82 KM. Czyli jak na dzisiejsze czasy - niewiele. Ale autko ładnie rozpędza się do 140 km/h i dopiero przy 160 km/h dostaje muła straszliwego.
ISUZU to dobre, wytrzymałe silniki. Pada pompa wtryskowa, co objawia się gaśnięciem silnika. Koszt różnie, bo cała pompa to wydatek 2-3 tys. zł, ale idzie naprawić za ok. 1500 zł.

Moim zdaniem jedno z najciekawszych aut w kwocie ok. 15 tys. zł.

Fiat Bravo/Brava to trochę inna bajka.
Auto może ładniejsze z zewnątrz nie jest, ale w środku mimo też czarnych plastików czuć włoską finezję. Zdecydowanie ładniejsze.
W Fiacie usterki niestety nie są niczym dziwnym. Na pocieszenie dodam, że padają pierdoły, które naprawisz w każdym warsztacie i za niskie kwoty. A to komuś wycieraczka z tyłu nie działa, a to pompka od spryskiwaczy padła, a to termostat.
Czy amortyzatory w Fiatach są słabe? A kto w 10 letnim samochodzie ma oryginalne od nowości amortyzatory? Bez jaj.
Silniki warto polecić dwa: benzynowy 1.6 16v i diesel 1.9 JTD. Drugi zdecydowanie lepszy, jeżeli jest dobrze utrzymany. Jeżeli nie to zimą będzie problem. JTD to moim zdaniem równie niezawodna jednostka co TDI, a pracuje ciszej i spala mało paliwa. 105 KM w zupełności wystarczy.

Sam posiadam Bravo z niepolecanym silnikiem 1.4 12v. Chyba najpopularniejsza jednostka w Fiatach. Silniki zbierają złe recenzje dlatego, że wyciera się wałek rozrządu. Wyciera się z powodu niedostarczania oleju przez magistralę olejową i wałek jedzie mimo, że nie jest dostatecznie smarowany. Koszt naprawy w serwisie z częściami i robocizną to 2-3 tys. zł.
Łatwo temu zapobiec stosując olej syntetyczny, bądź półsyntetyk (a nie najtańszy mineralny), a kupując auto zobaczyć przez korek wlewu oleju czy wałek jest wytarty. Oznaką wytartego wałka są też nierówne obroty na biegu jałowym, co widać wyraźnie po rurze wydechowej.

Jeżeli pozna się problem i wie dokładnie o co chodzi, to diabeł przestaje być straszny.
Jeździłem Bravą z silnikiem 1.2 16v o praktycznie takiej samej mocy i muszę powiedzieć, że jest jednak słabsza i wymaga wyższego kręcenia. Jednak mniejsza pojemność litrażowa robi swoje.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725