Pierwszy samochód dla kobiety

28 Lip 2016, 12:49

Przy LPG oszczednosci zaczynaja sie po montazu instalacji. Jesli ktos oszczedza na instalacji przeklina pozniej ten rodzaj paliwa i brnie w koszty. Nie twierdze ze montaz LPG do streetka ma sens ekonomiczny, ale nie bedzie mial wplywu na zywotnosc silnika.
JanuszAndrzej
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 10 08 1998
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Volkswagen Passat B5FL
Silnik: 1,9 TDI PD130
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Lip 2016, 13:04

Po przeczytaniu opinii z internetu Peugeot 107 wydaje się OK. Może ktoś miał z nim styczność i powie mi coś więcej?
Forda Streeka jest moja nową miłością :D Tylko czy to rozsądny wybór na pierwszy samochód?
AgataO
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: nie mam

28 Lip 2016, 13:06

W 107 masz trwały silnik Toyoty, który dużo nie pali i jest całkiem zrywny. Dobrze, że rozpatrujesz tylko manuale, bo automaty (a raczej skrzynie bezstopniowe) nie są udane.
Naprawy tanie, bo w tym segmencie tak jest ogólnie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2016, 13:19

Od kiedy VVTi w 1SZ-FE jest trwale? Ten silnik wymaga bardzo dobrej opieki serwisowej, co jest zwyczajnie drogie. Wtedy faktycznie sie nie psuje, ale co z tego skoro ma wysokie wymagania chocby olejowe...
JanuszAndrzej
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 10 08 1998
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Volkswagen Passat B5FL
Silnik: 1,9 TDI PD130
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Lip 2016, 13:21

JanuszAndrzej napisał(a):Od kiedy VVTi w 1SZ-FE jest trwale? Ten silnik wymaga bardzo dobrej opieki serwisowej, co jest zwyczajnie drogie. Wtedy faktycznie sie nie psuje, ale co z tego skoro ma wysokie wymagania chocby olejowe...

Tak jest trwałe, bo nie każdy zalewa silnik olejem marki TESCO :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2016, 13:28

To moze nalezaloby napisac, ze silnik wymaga kosztownych wymian eksploatacyjnych chocby ze wzgledu na koszt materialow i jesli sie w niego inwestuje sporo gotowki to jest bezawaryjny. Jak poprzedni wlasciciel lal jednak olej w normalnej cenie to naprawa zmiennych faz rozrzadu bedzie horendalnie kosztowna. Po co ryzykowac? Dla uchylnych tylnych szyb nawet w wersji 5 drzwiowej, marnych plastikow czy braku wyciszenia kabiny? W czym takie 107/C1/Aygo jest lepsze od Lupo?
JanuszAndrzej
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 10 08 1998
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Volkswagen Passat B5FL
Silnik: 1,9 TDI PD130
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota S-FR Concept
    Koncepcyjne coupe S-FR jest dowodem na to, że napęd na tylną oś przez lata będzie znakiem rozpoznawczym sportowych samochodów Toyoty. Tym bardziej, że marka bierze pod uwagę wprowadzenie subkompaktowego coupe do produkcji. ...

28 Lip 2016, 13:38

JanuszAndrzej napisał(a):o moze nalezaloby napisac, ze silnik wymaga kosztownych wymian eksploatacyjnych chocby ze wzgledu na koszt materialow i jesli sie w niego inwestuje sporo gotowki to jest bezawaryjny.

Ale tam nie ma nic kosztownego tylko sobie coś ubzdurałeś... Nawet rozrząd masz na trwałym łańcuchu...
Konkrety napisz co jest kosztowne a nie jakieś głupie bajki pleciesz, (że olej w normalnej cenie to taki z Tesco?)
Jeśli nie napiszesz to zgłaszam do moderki, że w kolejnym temacie wprowadzasz ludzi w błąd.

JanuszAndrzej napisał(a):W czym takie 107/C1/Aygo jest lepsze od Lupo?

Lepsza dynamika, niższe spalanie, nowsza konstrukcja (czyt. bezpieczniejsza). Reszta jak w każdym aucie z segmentu A, czyli bez szału.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2016, 13:46

Lupo nie zachwyca mnie wyglądem. Choć jak już pisałam, wiem , że to nie jest najważniejsze. Jeśli chodzi o peugeot 107 bardziej pod uwagę brałabym 3 drzwiowy.
Co z Fordem Streetka? Czy to dobry pomysł ?
AgataO
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: nie mam

28 Lip 2016, 13:50

Co do Forda nie wiem wiele, ale zgadzam się, że ma duże problemy z korozją.

a Co z Toyotą Yaris np. 1,3? Doroślejsze autko od Aygo, bezawaryjne, niewiele palące, lepiej trzymające cenę i tylko trochę większe z zewnątrz od 107 itp.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2016, 13:51

Rozrzad na rozciagajacym sie lancuchu i wycierajacych sie slizgach to faktycznie zaleta.

Do swoich VW leje olej Selenia za 21-24zl/litr i dzialaja, interwal wymiany raz do roku lub 15 000 kilometrow.

Straszac mnie donosem sobie wystawiasz cenzurke, zakladam ze w szkole tez byles pupilem nauczycieli buehehe.
JanuszAndrzej
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 10 08 1998
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Volkswagen Passat B5FL
Silnik: 1,9 TDI PD130
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Lip 2016, 13:59

JanuszAndrzej napisał(a):Rozrzad na rozciagajacym sie lancuchu i wycierajacych sie slizgach to faktycznie zaleta.

Po ilu się wyciera? 250tys. czy 300tys. km? Co ile wymieniasz rozrząd na pasku?

JanuszAndrzej napisał(a):Do swoich VW leje olej Selenia za 21-24zl/litr i dzialaja

aha, a do japońskich są droższe bo 1zł więcej?

Czyli nie ma nic kosztownego tylko płaczesz próbują mnie obrażać :) Lepiej się nie wypowiadaj jak nie wiesz.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Lip 2016, 14:09

Toyota twierdzi ze musi byc olej 0w20 a to 44zl/litr.
Nie znam z autopsji tego silnika, ale internet zna przypadki awarii slizgow przy 60 000 kilometrow, a rozciagniecia lancusza przy 120-150 000 kilometrow.

Pasek w Passacie zmienialem przy 180 000 kilometrow, poprzednia zmiana wedlug ksiazki 92 0000km
JanuszAndrzej
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 10 08 1998
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Volkswagen Passat B5FL
Silnik: 1,9 TDI PD130
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

28 Lip 2016, 14:20

"W czym takie 107/C1/Aygo jest lepsze od Lupo?"

Przede wszystkim nie jest vw a to spory atut :)
Kolego ja nie chciałbym polemizować na tym poziomie ale chyba się zgodzisz że legendarna jakość vw się skończyła i to dawno temu. Pamiętaj że zmieniło się też spojrzenie użytkowników. A co do trojaczków to rewelacyjne bardzo proste i tanie w eksploatacji auta. Oczywiście wybrać należy to z francuskim znaczkiem co znacznie obniża koszty zakupu bo niestety podobnie jak kolega Janusz nadal myśli znaczna część naszych rodaków że znaczek na masce czy kierownicy jest gwarantem jakości czy bezawaryjności.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

28 Lip 2016, 14:24

Ford streetka to jest niestety ford ka w młodzieżowym nadwoziu. Protoplasta nie był niestety bezproblemowy. Ale jeżeli po takiej bandzie jedziemy to może opel tigra. Ten akurat jeżeli chodzi o podzespoły prosty jak drut i bezproblemowy (opel corsa)
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

28 Lip 2016, 14:26

Tak zgadzam sie ze obecie nawet grupa VW podupadla na jakosci dlaczego w zadnym watku nie polecam VW po 2005 roku
JanuszAndrzej
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 10 08 1998
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Volkswagen Passat B5FL
Silnik: 1,9 TDI PD130
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003