Pierwszy samochód dla studenta

22 Wrz 2018, 22:38

Witam wszystkich i każdego z osobna! :D

Widzę, że to forum tętni życiem, więc i ja postanowiłem z problemem zwrócić się do Was, szczerze mam nadzieję że dowiem się tego, czego pragnę. Ale, nie przedłużam już...

Tak jak w tytule, jestem świeżym kierowcą i jednocześnie studentem (zostało jeszcze mi parę lat). Przymierzam się do kupna swojego pierwszego samochodu, w okolicach 8-10k. Mieszkam za zachodnią granicą, więc możliwe, że uda mi się wyrwać coś po prostu taniej niż w wymienionych widełkach... Będzie na zestaw początkowy. :)

Krótko i zwięźle czego oczekuję od samochodu i jak będzie eksploatowany:
- dojazdy do szkoły, pracy, dziewczyny, zakupy (jakieś powiedzmy max. 60km dziennie)
- kilkukrotnie w roku zjazd do Polski (ok. 1k km w jedną stronę)
- komfort z jazdy (żadna taczka nie wchodzi w grę, no i klimatyzacja to już standard)
- rozmiar (o tyle ile nie dbam o to czy ktoś siedzący za mną będzie miał miejsce, to mając prawie 2m chciałbym nie uderzać głową w sufit :D )
- ekonomia, koszty utrzymania (jestem studentem, sami rozumiecie...)
- wygląd (chcę żeby to nie był babciowóz. autko musi mi się podobać z zewnątrz, wewnątrz nieco mniej. Rozważam jakieś coupe/hatchbacka)

Nie kręci mnie szpanowanie przed kolegami że bejcą taty pojadę 200, więc nawet coś z potencjałem nie musi być od razu wykluczone.
Nie mam konkretnych ugruntowań jeśli o markę chodzi, ale VW wolałbym pominąć.

Silnik tylko benzyna, ewentualnie z gazem (zależnie od gabarytów samochodu, żeby opłaty mnie nie wynosiły za dużo)

Zdaję sobie sprawę, że takich tematów i gagatków jak ja były już tysiące, ale każda sytuacja wymaga chyba innego podejścia, więc proszę nie krzyczcie za kolejny tego typu temat.

Pozdrawiam i spokojnego wieczoru życzę jak na ten moment. :)
YellowSnow
Nowicjusz

23 Wrz 2018, 08:39