Pierwszy samochód dla świeżaka

18 Gru 2020, 23:33

Cześć, dopiero co zdałem prawko i trzeba się rozejrzeć za jakimś bolidem. Gdyby to miało znaczenie to mam 20 lat.
Autem nie będę robił więcej niż 10.000km. Na ten moment, więcej będę robił tras poza miastem około 30km, raz/dwa razy na miesiąc taką 100km w jedną stronę. Za kilka miesięcy będę się przeprowadzał do innego miasta, gdzie auto będzie już jeździło więcej po mieście. Stąd też celuję od razu w benzynę, ewentualnie jak się trafi to z LPG.
No i najgorsze to nie wiem jaki budżet przeznaczyć na auto. Z jednej strony jestem świeżym kierowcą i zapewne bez jakiś obcierek parkingowych czy coś podobnego się nie obejdzie i nie warto ładować tyle kasy w pierwszą furę, ale z drugiej strony kupować auto za 6 czy tam 8 tys. które ma już swoje na karku, każda pierdoła może się popsuć i będę częściej odwiedzał mechanika niż nim jeździł to też lipa. Maksymalnie mogę wydać 20 tys. ale nie wiem czy warto ładować tyle w pierwsze auto :/ Nie mam określonego segmentu jeżeli chodzi o wielkość auta, ale nie potrzebuję limuzyny typu A6/E39 itp.

Moje typy, które wybrałem "wzrokowo":

Audi A3 8L [1.8]
Audi A3 8P [2.0]
Seat Leon I [1.8]
Seat Leon II [2.0]
Seat Toledo II [1.8]
BMW E46 [2.0]
Honda Civic Coupe VI/VII [1.6/1.7]
Volvo S40 I/II [1.8/2.0]
Peugeot 206 [1.6/2.0]
Opel Astra G Bertone [1.8/2.0]
Opel Astra H GTC [1.8]
Peugeot 406 Coupe [2.0]
Opel Vectra C [1.8]
Hyundai Coupe II [2.0]
Fiat Bravo II [1.4T]
Ford Focus II [1.8/2.0]
Ford Mondeo IV [2.0]
Audi A4 B6 [1.8T]
Volkswagen Passat B6 [2.0]
Kia Pro Ceed [1.6/2.0]
Chevrolet Cruze [1.8]
Honda Accord VII [2.0]
Lexus IS 200 [2.0]
Toyota Auris [1.6]
Mitsubishi Lancer IX [1.8]
Saab 9-3 II [1.8T]
Mercedes W203 [1.8/2.0]
Honda Civic VIII [1.8]

Jako "ciekawostki" jeszcze:
Toyota Celica VII [1,8]
Mazda MX-5 II [1.6/1.8]
Toyota MR2 III [1.8]
Volvo C70 I [2.0/2.4]
Mercedes W209 [1.8]
Jeep Grand Cherokee II [4.7]