Pierwszy samochód do 30 tys.

01 Lis 2013, 22:25

Witam wszystkich serdecznie, w przyszłym roku mam zamiar kupić swój pierwszy samochód za w większości swoje oszczędności (aby nie zostać uznanym za głupiego nastolatka kupującego sobie samochód do wyrywania lasek z gadżetami typu sztuczne turbo za pieniądze rodziców). Chciałbym przede wszystkim aby jazda sprawiała mi frajdę dlatego samochód musi znieść okazjonalne jazdy po torze ponieważ wychodzę z założenia że lepiej poszaleć właśnie tam niż zabrać życie innej osobie czy sobie samemu przez potrzebę "wciśnięcia". Od małego zawsze chciałem mieć Porsche 911 ale jak wszyscy wiemy w naszym kraju zarobić na taki samochód od tak się nie da więc muszę poszukać alternatywy. Zależy mi aby silnik zasilany był benzyną i niczym innym. Wersje nadwozia jakie wchodzą w grę to sedan i coupé, ewentualnie coś przewiewnego typu cabrio. Napęd jaki by mnie uszczęśliwił to RWD lub AWD. Jako że to pierwsze auto to jestem pewien że wiele osób odradzi mi szybkie samochody i jestem w stanie to zrozumieć. Nie musi to być demon prędkości którym będę się ścigał od świateł do świateł bo nie o to mi chodzi. Kolejną sprawą są koszta utrzymania. Niestety nie stać mnie na spalanie wyższe niż +/- 12L/100 czy częste i drogie naprawy.
Prawdopodobnie wyklucza się to z moim zapałem do jazdy po torze ale myślę że znajdzie się jakieś rozwiązanie. W tej cenie widziałem sporo Boxterów ale nie wydaje mi się żeby samochód tej klasy za tak mało był w stanie nadającym się do użytkowania. Trasy jakie będę pokonywał to w większości miasto i wcześniej wymieniony tor o ile znajdzie się samochód, który to wytrzyma, jak również dłuższe trasy typu wypady w góry (dystans to ~500km). Nie lubię Audi nie licząc najnowszych modeli na które mnie oczywiście nie stać i Volkswagenów które mi się zwyczajnie nie podobają. Jeśli pojawią się jakieś sprzeczności to przepraszam ale czasami trudno jest składnie wyrazić czego się tak naprawdę chce.


Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Blockrock
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 25 01 1996
Auto: Nie mam

01 Lis 2013, 22:35

Jeśli masz a względzie koszty napraw to odpusć sobie AWD;-) Też marzyłem o takim bolidzie ale miałem chwilę rozsądku i statecznie kupiłem FWD. Jeśli chcesz pojeździć po torze to jak najbardziej RWD. Dużego wyboru nie ma, a najlepszym pewnie bedzie BMW. Nie jestem ani znawcą ani fanem marki, więc szczegółowych rad udzieli Ci ktoś mądrzejszy;-)
Dziadu
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 06 09 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Chevrolet Aveo
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

01 Lis 2013, 23:46

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lis 2013, 03:05

Dzięki za odpowiedzi. Wszystkie propozycje oprócz 3000gt wydają się mi ciekawe. 3000gt to już chyba dość stary samochód i do tego twin turbo co kojarzy mi się z dużymi wydatkami na części gdy coś się zepsuje.
Nie wykluczam oczywiście starszych samochodów bo taką 911'stkę brałbym nawet z pierwszych lat jej produkcji gdyby mnie nie puściła z torbami. Najbardziej chyba przypadło mi do gustu bmw, może bez drewnianych wstawek ale nikt nie mówi że ten konkretny samochód muszę kupić, rozumiem że to tylko przykład. Nie do końca rozumiem czym różni się dopisek Xi od Ci w bmw e46 więc jeśli ktoś ma o tym pojęcie to proszę o wyjaśnienie. Mimo moich wcześniejszych rozważań na temat tego w jakim to beznadziejnym stanie musi być boxter za 30 tysięcy, może ktoś mnie oświeci jak wygląda kupno tego samochodu.


Pozdrawiam
Blockrock
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 25 01 1996
Auto: Nie mam

02 Lis 2013, 03:31

Były to tylko przykłady.
Xi oznacza napęd na 4 koła xDrive.
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lis 2013, 09:09

KonradMB nie obraź ale chyba nigdy nie byłeś jednak na torze i nie wiesz jakie auto moze sprawić frajdę. Twoje propozycje są skrajnie nie na miejscu.
Nowsze Subaraki N/A przy ich masie, charakterystyce silnika, AWD są toczydłami i to takimi na maxa (zawieszenie, hebel, przyśpieszenie)
Mitsu GT3000 jest strzałem w kolano oczywiście finansowym a do tego jego masa i tak nie pozwoli powalczyć na torze.
BMW e46 ma napęd na 4koła ale trzeba się zapytać jiGsaw czy to jest xDrive bo wydaje mi się że nie. Generalnie nie wiem czy Xdrive nadaje się na wizytę na torze.

Autor tematu jeżeli ma około 30k powinien szukać z AWD
Subaru imprezy ale turbo
Mitsu EVO 4/5/6
Tak sobie myśle że z AWD może jakieś audi chociaż miałem trochę z tym autem prób ostrej jazdy i z wytrzymałością była klęska.
Ogólnie kupowanie wynalazku AWD mającego 15lat moze się źle skończyć dla kieszeni a tym bardziej na torze.
Jeżeli dopuszczasz RWD to
BMW e46/e36Mka
Honda s2000 fajny wygląd/ bardzo trwała i dosyć szybka tylko Twój budżet na styk
Nissan 200SX s14a super wyważenie/bardzo łatwa możliwość podkręcenia na 300KM

Ogólnie temat rzeka.

P.S
O 911 zapomnij :D

No i nie do czytałem o tym ile chciałbyś żeby auto paliło więc sądzę że AWD odpada. Impreza GT/EVO jak zejdziesz do 13-15l to będziesz szczęśliwy przy ostrej jeździe ulica 18l a tor 20-30l.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10778
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czym się różnią alufelgi od felg stalowych?
    Felgi stanowią jeden z istotnych elementów wizualnych i technicznych każdego pojazdu. Wybór między alufelgami, a modelami stalowymi nie sprowadza się tylko do estetyki – różnice między nimi obejmują ...

02 Lis 2013, 11:40

Tylko tu trzeba połączyć co co da radę na torze + oczekiwania co do spalania Blockrocka, a silniki uturbione przekroczą te limity. Poza tym jazdy na torze mają być tylko okazjonalne. I to chyba Ty nie byłeś nigdy na torze jeśli sądzisz że potrzeba nie wiadomo jakiego auta na tor, pojedź na jakikolwiek track day i zobacz czym ludzie jeżdżą i jaką im to sprawia frajdę :wink:

PS. E46 to jest xDrive, montowany on jest od 2003r.
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

02 Lis 2013, 14:55

Widzę że panowie lubią samochody AWD ;] Spodobała mi się honda s2000 ale tak samo jak z boxterem nie jestem pewien czy za te pieniądze nie będzie to zajeżdżony wrak.
Co do spalania to istotne będzie dla mnie tylko podczas normalnego użytkowania a na torze myślę że każdy samochód spali dużo więcej więc jeśli chodzi o trackday'e to jest totalna dowolność w spalaniu, jednakże na torze jak wcześniej napisałem będę się pojawiał okazyjnie.
Co do bmw to jednak e46 to najstarszy model jaki chciałbym mieć ponieważ e36 kojarzą mi się z wiejskim tuningiem, szperą i ogólnym rozbijaniem po ulicach/torze. Oczywiście nic nie mam do samego samochodu bo możliwe że jest świetny ale możemy podziękować naszej młodzieży która wykształciła mu jakże cudowny image. Podoba mi się też mazda rx 7 ale z tego co większość ludzi na forach o nich pisze wynika że żaden wiesio mechanik się tego nie dotknie + jest problem z wersją LHD więc mogę ją sobie odpuścić. W przypadku bmw e46, wątpliwości pojawiają się przy wersjach silnika. Silnik o pojemności 3.0L prawdopodobnie ma największą moc ze wszystkich dostępnych ale nie wydaje mi się żeby nie lubił wypić w mieście. Mniejsze silniki typu 2.0 prawdopodobnie mają odwrotny problem. Możliwe że jestem w błędzie, gdybym się na tym znał to tego tematu by nie było.

Pozdrawiam
Blockrock
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 25 01 1996
Auto: Nie mam

02 Lis 2013, 15:22

Za te pieniądze nie kupisz dobrej s2000, sam chciałem kupić ale zrezygnowałem.
Answer
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 02 02 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: civic viii
Silnik: 1.8 v
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

02 Lis 2013, 23:48

KonradMB napisał(a):Tylko tu trzeba połączyć co co da radę na torze + oczekiwania co do spalania Blockrocka, a silniki uturbione przekroczą te limity. Poza tym jazdy na torze mają być tylko okazjonalne. I to chyba Ty nie byłeś nigdy na torze jeśli sądzisz że potrzeba nie wiadomo jakiego auta na tor, pojedź na jakikolwiek track day i zobacz czym ludzie jeżdżą i jaką im to sprawia frajdę :wink:


Napisałem Ci delikatnie że pleciesz głupoty więc jeszcze raz apeluje jezeli czymś nie jechałeś, jeżeli czegoś nie porównywałeś to nie wypowiadaj sie w temacie bo ktoś Cię posłucha i zrobi sobie kuku.
Jak możesz polecać subaru legacy AWD 2,0 n/a jechałeś kiedyś takim?
Na ulicy dostaje baty od hondy 1,4 90KM na tor oczywiście że się nadaje bo zazwyczaj track deje :D są o złote kalesony tylko że jest problem blokowania toru.
Zrozum że cały pic polega na tym że nie patrzymy tylko na moc ale i na masę, hebel i rodzaj napędu. Więc jeżeli masz AWD to potrzeba trochę mocniejszego silnika z WIĘKSZYM NM!!!! a nie badziewia które nie posiada ani mocy ani niuta w karoserii ważącej 1500kg!!! Co do spalania to jeżeli myslisz że dokonasz epokowej oszczędności bo w subaru proponowanym przez Ciebie nie ma turbo to jesteś w wielkim błędzie. Oczywiście jadący emeryt w bereciku w ciężkim aucie AWD bez turbo zyska przewagę w spalaniu ale jeżeli przyciśniesz trochę w co nie wierze że autor tematu nie zrobi różnica zniknie turbo vs n/a
Jeżeli nie wiesz o czym piszę to weż sobie dowolne auto AWD na podnośnik i rusz kołami tylnymi i przednimi to może zrozumiesz czemu potrzebny jest Nm.
Reszta Twoich propozycji czyli Mitsu 3000gt jest finansową klęską na torze nawet jeżeli spędzisz tam jeden dzień.

Blockrock napisał(a):Widzę że panowie lubią samochody AWD ;] Spodobała mi się honda s2000 ale tak samo jak z boxterem nie jestem pewien czy za te pieniądze nie będzie to zajeżdżony wrak.


Musisz na spokojnie szukać, mój znajomy sprzedawał s2000 za 36k wywoławczo a sprzedał finalnie za 32k oczywiście nie jest to łatwy temat do znalezienia ale trzeba szukać.

Blockrock napisał(a):Co do spalania to istotne będzie dla mnie tylko podczas normalnego użytkowania a na torze myślę że każdy samochód spali dużo więcej więc jeśli chodzi o trackday'e to jest totalna dowolność w spalaniu, jednakże na torze jak wcześniej napisałem będę się pojawiał okazyjnie.


Spox z tym spalaniem masz rację ale AWD nawet na ulicy przy wartkiej jeździe swoje opitoli nie mówiąc już o takich weteranach jak su GTki albo EVO.

Okazyjnie będziesz się pojawiał na torze tylko że musisz to uwzględnić w zakupie szczególnie przy awd ponieważ zdarza się że zwykłe auto nawet 10min nie wytrzyma.

Blockrock napisał(a):Co do bmw to jednak e46 to najstarszy model jaki chciałbym mieć

Dobra opcja :ok:
O Madzi RX7 zapomnij :no:
Na szarpaninkę odporny jest też 350z, fajnie wygląda, fajny zawias z heblem, bardzo trwała skrzynka osiągi dupki :D nie urywają ale na początek starczą .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10778
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Lis 2013, 00:15

szybki napisał(a):Napisałem Ci delikatnie że pleciesz głupoty więc jeszcze raz apeluje jezeli czymś nie jechałeś, jeżeli czegoś nie porównywałeś to nie wypowiadaj sie w temacie bo ktoś Cię posłucha i zrobi sobie kuku.

Widzę mamy na forum jasnowidza, który wie więcej o mnie ode mnie :lol:
Zauważ że Blockrock szuka samochodu głównie do jazdy na co dzień i spontanicznych wizyt na torze, a Ty najchętniej zaproponowałbyś mu wydmuszkę. Jeżeli już tak bardzo patrzysz na dane papierowe to spójrz nie na maksymalny moment, a na przebieg krzywej momentu obrotowego, która w silnikach Subaru przebiega płasko przez co auto ciągnie z każdych rozsądnych obrotów do tego mamy jeden z lepszych seryjnych napędów na 4 koła przez co samochód prowadzi się jak po sznurku co jest świetnym rozwiązaniem dla auta do jazdy na co dzień i OKAZJONALNYCH wizyt na torze. Więc się już tak nie spinaj ;)
Blockrock mógłbyś się również rozejrzeć za starszym Legacy z H6 i wymianie zawieszenia na zawieszenie z B4 bądź jakieś inne dedykowane do tego auta. Tylko wtedy żadnych rajdów spod świateł itp. żeby utrzymać spalanie na wodzy :P
Powiedz jeszcze czy rocznik auta coś Ci robi.
Ostatnio edytowany przez KonradMB 03 Lis 2013, 00:32, edytowano w sumie 3 razy
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lis 2013, 00:17

Nissan 350z wygląda bardzo przyzwoicie. Jakby udało się znaleźć fajnego w tej cenie czyt. bez modyfikacji (W takim samochodzie nigdy nie wiadomo co, kto i jak robił) to byłbym zdecydowanie za takim samochodem. No i teraz po chwili zachwycenia znowu spada na mnie ten ciężar zwany pieniędzmi. Ile taka przyjemność kosztowałaby w użytkowaniu? Może ktoś posiada albo miał?

Narazie faworytami są:

BMW e46 330i/ci
Honda S2000
Nissan 350z (do wyjaśnienia kwestia utrzymania)
Porsche Boxter (do wyjaśnienia praktycznie wszystko bo nikt się o nim nie wypowiedział)
Subaru Impreza ( tylko z wyglądu bo mechanicznie panowie wprowadziliście zamęt)


W grę wchodzi sprowadzenie samochodu jeśli moja kieszeń poczuje że ubędzie z niej trochę mniej albo samochód będzie w znacznie lepszym stanie.


Pozdrawiam
Blockrock
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 25 01 1996
Auto: Nie mam

03 Lis 2013, 12:24

KonradMB napisał(a):Widzę mamy na forum jasnowidza, który wie więcej o mnie ode mnie :lol:
Zauważ że Blockrock szuka samochodu głównie do jazdy na co dzień i spontanicznych wizyt na torze, a Ty najchętniej zaproponowałbyś mu wydmuszkę. Jeżeli już tak bardzo patrzysz na dane papierowe to spójrz nie na maksymalny moment, a na przebieg krzywej momentu obrotowego, która w silnikach Subaru przebiega płasko przez co auto ciągnie z każdych rozsądnych obrotów do tego mamy jeden z lepszych seryjnych napędów na 4 koła przez co samochód prowadzi się jak po sznurku co jest świetnym rozwiązaniem dla auta do jazdy na co dzień i OKAZJONALNYCH wizyt na torze. Więc się już tak nie spinaj ;)


Nie jestem jasnowidzem tylko ostatnio jechałem Legacy 2,0 n/a i trudno to nazwać jazdą, zresztą sam właściciel przyznał że na wiosnę auto sprzedaje bo aż takim ekstremistą motoryzacyjnym nie jest żeby sie katować takim czymś.
Generalnie auto nie sprawia żadnej przyjemności z jazdy, jest nudne, powolne i dużo pali.
Nie proponuje wydmuszek bo jazda na torze ma być okazjonalna i możemy sprzeczać się o szczegóły ale jak ktoś proponuje dojazdy zabawowej legacy 2,0 N/A albo Mitsu 3000gt to tak za bardzo nie wiem czy sobie robi jaja czy ma jakiś uraz do autora tematu.

Blockrock napisał(a):BMW e46 330i/ci
Honda S2000
Nissan 350z (do wyjaśnienia kwestia utrzymania)


O utrzymanie raczej bym sie nie martwił ponieważ generalnie wszystkie części są dostępne i nie w jakiś kosmicznych pieniądzach. Oczywiście z BMW będzie najłatwiej bo jest najbardziej popularny.

Blockrock napisał(a):Subaru Impreza ( tylko z wyglądu bo mechanicznie panowie wprowadziliście zamęt)

Tak właściwie zamętu nie ma bo co ma być w boxerku n/a AWD i masie 1,5t. Na światłach objedzie cię zwykłe 1,4 JDM na torze nie poszalejesz bo to auto się do tego nie nadaje.
Jak nie wierzysz przejedź się BMW 330 a potem takim subaru to zobaczysz o czym piszę :D
Jeżeli interesuje Cię subaru to pomyśl o Imprezie GTku/WRX. Dupki nie urywa ale w miarę wygodny, na torze jakoś sobie poradzi i łatwo mozna go minimalnie podkręcić. Co do spalania to przy emerytowaniu będzie na styk Twoich planów.

Z P. Boxterem nigdy nie miałem doświadczenia ale też nigdy nie słyszałem nic pozytywnego na temat tego auta w szczególności o pierwszym modelu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10778
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Lis 2013, 13:05

szybki napisał(a):Na ulicy dostaje baty od hondy 1,4 90KM
szybki napisał(a):Na światłach objedzie cię zwykłe 1,4

Jak tak bardzo lubisz papierowe osiągi:
Honda 0-100 13,3s
Subaru 0-100 8,8s, a jak na torze załączy reduktor to będzie jeszcze szybciej.
szybki napisał(a):Tak właściwie zamętu nie ma bo co ma być w boxerku n/a AWD i masie 1,5t

Impreza waży 1315kg.
szybki napisał(a):Boxerem nigdy nie miałem doświadczenia

Nie ma to jak pisać o czymś o czym nie ma się zielonego pojęcia :ok:

Blockrock na okazyjne wypady na tor rozejrzyj się za jakąś ładną Imprezą n/a 2 litrową bądź RS.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ostatnio edytowany przez KonradMB, 03 Lis 2013, 16:09, edytowano w sumie 1 raz
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lis 2013, 15:12

KonradMB napisał(a):Jak tak bardzo lubisz papierowe osiągi:
Honda 0-100 13,3s
Subaru 0-100 8,8s, a jak na torze załączy reduktor to będzie jeszcze szybciej.


Czy Ty się dobrze czujesz? ja mówię Ci że jedno auto objedzie drugie a Ty mi piszesz o tabelkach wypominając mi papierowe osiągi...

KonradMB napisał(a):Impreza waży 1315kg.


A ja napisałem o legacy które sam zaproponowałeś i którym jeździłem .

KonradMB napisał(a):Nie ma to jak pisać o czymś o czym nie ma się zielonego pojęcia :ok:


Stwierdziłem fakt że nie jechałem tym autem (boxter) i nic nie napisałem o nim, chyba logiczne???
Co do reszty jechałem, próbowałem, porównywałem.

Autor tematu zrobi jak uważa niech się przejedzie proponowanymi przez Ciebie autami i opisze swoje doznania.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10778
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe