Pierwszy samochód do 6500zł

11 Gru 2012, 15:13

Witam
Chciałby zakupić swój pierwszy samochód do kwoty max. 6500zł. Auto będzie sprowadzone z Niemiec przez zaufaną osobę, która zajmuje się tym od lat. Ale do rzeczy.
Mam dylemat odnośnie tego jakie auto wybrać. Mój studencki budżet nie jest zbyt stabilny, stąd samochód musi być mało awaryjny, ekonomiczny i ma posłużyć mi przez kolejne kilka lat. Autem będą podróżować max. 4 osoby, natomiast w dużej mierze będę jeździł sam. Generalnie powinno być wygodne dla każdego. Prócz aspektu technicznego, chciałbym aby design auta nie był zbyt przestarzały.
Nie znam się dobrze w kwestii motoryzacji, a mnogość różnych modeli utrudnia wybór.
Moje typy to:
- Honda Civic VI 1.5 (Ponoć mało awaryjne. Czy wersja 2-drzwiowa nie jest zbyt mało przestronna w srodku?)
- Nissan Almera II N16 (coś koło 2000r)
- Mazda 323F VI gen.
- Renault Megane 1.4 przed liftem (choć słyszałem wiele różnych i zarazem sprzecznych opinii dot. awaryjności)

Proszę Was o poradę, który samochód będzie najlepszy w tym przedziale cenowym.
herrscher
Nowicjusz

Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Renault Megane
Silnik: 1.4 16V K4J
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Gru 2012, 21:09

Czy te 6500zł to kwota przeznaczona wyłacznie na zakup samochodu czy wliczasz juz w tę kwote koszt przyprowadzenie auta i zarejestrowania?
W moich żyłach płynie benzyna a zamiast serca pracuje turbina
Marcin0116
Początkujący

Miejscowość: WLS
Prawo jazdy: 19 12 2011
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Audi A4 B5, Ford Mondeo MKIII
Silnik: 1.9TDI, 2.0 TDDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 1999

12 Gru 2012, 22:02

6500zł na zakup i samą procedurę sprowadzenia auta, prócz rejestracji i ubezpieczenia.
Zacząłem rozważać Punto II 1.2 5-cio drzwiowe. Wizualnie wygląda dosyć świeżo i słyszałem, że prócz małej awaryjności jest dosyć żwawe w jeździe miejskiej. W sumie jak na pierwsze moje auto to chyba dobra opcja.
Co o tym sądzicie?
herrscher