Pierwszy samochód do 7000 zł

05 Sie 2013, 19:32

Witam, poszukuję pierwszego samochodu za 7000 - 8000 zł(mam łącznie 10 tys, ale chcę sobie zostawić na jakieś początkowe naprawy, rozrząd). Jestem świeżym kierowcą, lecz ze względu na sytuację, będę jedynym kierowcą w rodzinie i od samego początku potrzebuję przestronnego auta, którym będę mógł przewieźć w miarę komfortowo 4-5 osób. Co do pożądanych przeze mnie parametrów to: PS do 1.6, max 100KM (nie więcej), 4/5 drzwi, spalanie w granicach rozsądku. Auto będzie głównie używane do jazdy po mieście, raz w miesiącu trasa ok 300km, dwa-trzy razy do roku trasa 400km w jedną stronę.
Przeczesałem cały wtórny rynek samochodów i propozycji jest tak wiele, że mam sieczkę w głowie i nie mogę się zdecydować, jak już wcześniej pisałem interesują mnie głównie samochody klasy C,lub D, lecz jeśli jest jakiś przestronny samochód klasy b, to też mogę go rozważyć.
Moi faworyci w klasach:
B - Seat Cordoba I FL, Volkswagen Polo III, Skoda Fabia (Sedan, albo Combi)
C - Ford Focus I, VW Golf III i IV, Citroen Xsara, Skoda Octavia, Renault Megane I, Opel Astra II, Peugeot 306
D - Audi A4 B5, Opel Vectra B, VW Passat B4/B5

Wydaje mi się, że na sam początek, najlepsze byłyby pozycje klasy B, zgodnie z zasadą, że najlepiej przesiadać się z mniejszego, na większy, ale ważny jest też aspekt przewozu tych 4 osób. Nie obrażam się na diesla i LPG. Przepraszam za dłużyznę, ale chciałem jak najlepiej przedstawić problem, z góry dziękuję za pomoc.
karolumoj
Nowicjusz

Auto: Nie mam (w poszukiwaniu)

05 Sie 2013, 20:38

Z listy odrazu wykreśl Focusa,Golfa IV,Octavie,Astre II,Audi A4 i Passata B5 gdyż nie kupisz ich w dobrym stanie za te pieniądze.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback