Pierwszy samochód do kwoty 7000 zł.

04 Cze 2014, 22:12

Witam wszystkich forumowiczów.

Tak jak w temacie, jestem zainteresowany zakupem samochodu za kwotę nieprzekraczającą 7000 złotych. Byłby to mój pierwszy samochód.

Przeglądałem już różne fora na ten temat, ale jak wiele tematów, tak wiele odpowiedzi. Zwykle opis użytkowników, którzy zakładali podobny temat, ograniczał się do podania kwoty i by auto było ekonomiczne, także nie dowiedziałem się żadnych konkretów, tylko ogólne informacje, by wybrać "ten model, bo jest najlepszy w tej cenie". Oczywiście, spotkałem się również z wyczerpującymi odpowiedziami, ale nie czuję się dostatecznie usatysfakcjonowany zdobytymi informacjami, toteż postanowiłem założyć konto i ten temat.

Na samym początku warto zaznaczyć, że nie posiadam zbyt dużej wiedzy na temat samochodów.

Przygotowałem sobie wymagania, które chciałbym by auto spełniało - nie są jakieś wygórowane, ale mam nadzieję się dowiedzieć, czy aby z nimi nie przesadziłem i nie żyję z głową w chmurach. A więc, czego oczekiwałbym od samochodu w tej kwocie:

- by spalanie nie było duże
- by nie było zbyt podatne na działanie rdzy (jak najmniejsze) (dowiedziałem się także o ocynku, czy to dobra opcja (chodzi mi o to, czy nie jest to przereklamowane), a jeśli tak, to czy w tej cenie się zmieszczę z tymi udogodnieniami)
- tanie części w razie awarii oraz by ich dostępność nie stanowiła problemu
- najlepiej 5-drzwiowy, aczkolwiek nie będę niezadowolony, gdyby miał 3, to nie jest aż tak istotna kwestia
- chciałbym też, by auto pojeździło jeszcze przez kilka lat (3,4 na pewno, jeśli więcej, to świetnie)
- mała awaryjność (jak najmniejsza)
- hatchback najlepiej, ewentualnie sedan.
- uogólniając, ekonomiczny i niezawodny.


Dodam również, że samochodem jeździł będę głównie po mieście, od czasu do czasu gdzieś dalej, raz w roku na wakacje za granicę (w tym planuję wyjazd do Chorwacji, dobrze by było, gdyby samochód w tej cenie nie zepsuł się gdzieś tam, bo, nie zaprzeczam, byłoby to dla mnie dosyć kłopotliwe. Chciałbym, by dotarło tam i z powrotem bez nieprzyjemnych niespodzianek).

Absolutnie nie będę auta tuningował ani nic z tych rzeczy.

Jeżdżę ostrożnie, nie szarżuję, aczkolwiek na ekspresówkach/autostradach lubię sobie "depnąć", mimo wszystko nie zależy mi na czymś bardzo mocnym.

Klimatyzacja, elektryczne szyby, abs, wspomaganie - wiadomo, auto staje się droższe. Fajnie gdyby były, lecz nie stanie się nic złego, jeśli nie będzie tych udogodnień w standardzie.

Aktualnie jeżdżę samochodem ojca - Seatem Ibizą II, rocznik 97, 1.4 65KM, nie narzekam, jeździ mi się nim dobrze, ale nadeszła pora na kupno własnych 4 kółek.


Podsumowując, wolę kupić samochód starszy, bez udogodnień, który pojeździ jeszcze kilka lat, nie będzie problematyczny, który nie zmusi mnie do wydawania góry pieniędzy na jego utrzymanie, niż coś nowszego, czy lepszego, ale zepsuje się w niedługim czasie lub będzie trzeba co chwila do niego dokładać.

No i ten wyjazd do Chorwacji - trochę kilometrów się przejedzie, mam nadzieję, że można znaleźć coś, co nie polegnie na tej próbie.

Czy w tej cenie można coś dobrego znaleźć, co spełnia moje wymagania?

Z góry dziękuję za pomoc.
mattt
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Nie mam

05 Cze 2014, 05:58

Moja pierwsza myśl to Renault Laguna i jego polece.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Cze 2014, 10:49

fiat bravo I ?
golf 3?
opel corsa?
seat ibiza
vw polo?
Adamautko
Początkujący
 
Posty: 114
Zdjęcia: 24
Prawo jazdy: 29 08 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kolejny body kit dla Lexusa LC
    Lexus LC zaskarbił sobie sympatię tunerów. Nic dziwnego, w końcu nie dość, że seryjnie wygląda świetnie, to jest klasycznym coupé z napędem na tył i V-ósemką albo mocną jednostką hybrydową pod maską. ...