Pierwszy samochód głownie do miasta za około 8-9tyś.

21 Sty 2020, 23:39

Witam, jestem młodym (2 letnim) kierowcą, który poszukuje fajnego samochodu - głównie miasto, raz na jakiś czas krótka trasa. Szukam konsensusu pomiędzy czymś oszczędnym, niezawodnym i w miarę żwawym. Obecnie jeżdżę fiatem bravo 2 1.4 90km, nie jest to petarda, ale mi wystarcza (stąd poszukiwałbym czegoś w okolicy 100 koni). Zależy mi na czymś niedużym (mam na myśli to, aby samochód nie był szeroki - ułatwia parkowanie). Z takich aut które rzuciły mi się w oczy to:
1) Opel Astra G (1.6 101km)
2) Fiat Grande Punto (1.4 95km)
3) Seat Ibiza 3 (1.4 100koni)
4) Ford Fokus mk1 (1.6 101km)
Tutaj proszę Was o porady, za i przeciw tego co wy byście wybrali, może jakieś inne propozycje ;D - ja o tych samochodach wiem tylko tyle co z wikipedii, Youtube i googla.
* Samochód prawdopodobnie będzie kupowany w Niemczech *
bogatyjezus
Nowicjusz

0

22 Sty 2020, 09:57

bogatyjezus napisał(a):Opel Astra G (1.6 101km)

Lubi olej ale z drugiej strony dostaniesz całkiem młody rocznik z niskim przebiegiem ale weż to póżniej sprzedaj.

bogatyjezus napisał(a):Fiat Grande Punto (1.4 95km)

Ciężko w tym budżecie o coś konkretnego tylko nie pisz że sprowadzisz z Niemiec bo wcale taniej tam nie wychodzi.

bogatyjezus napisał(a):Seat Ibiza 3 (1.4 100koni)

Ok można szukać i to będzie raczej najlepsza opcja.

bogatyjezus napisał(a):Ford Fokus mk1 (1.6 101km)

Rdza,rdza i jeszcze raz rdza,już lepiej trochę dołożyć i szukać mk2.
TFSI
Stały forumowicz

Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003
1

22 Sty 2020, 13:28

1. Dzięki za info, a gdyby biorąc pod uwagę trochę większy budżet powiedzmy 10-11 to jak wtedy prezentowałaby się sytuacja punto vs ibiza? + może masz jakieś inne propozycje samochodów godnych polecenia.