Toyota i hybrydy? Pierwsze nasze skojarzenie to Prius. Słusznie, bo model ten już 20 lat temu przetarł szlak dla seryjnych pojazdów hybrydowych. Z roku na rok jest ich coraz więcej: Yaris, Auris, RAV4, Toyota C-HR, a także wszystkie (z wyjątkiem terenowych GX i LX) modele marki Lexus. Zanim do produkcji trafiły pojazdy z napędem Hybrid Synergy Drive i logotypem na niebieskim tle, przez lata koncern eksperymentował z różnymi rodzajami napędu, łącząc je ze sobą. Dlatego też pierwszy hybrydowy napęd Toyoty jest co najmniej o dwie dekady starszy niż znany nam rewolucyjny Prius. 26 października 1977 r. rozpoczęła się 22. edycja Tokyo Motor Show. Hasło targów brzmiało „Fuel saving” (oszczędzanie paliwa). Sensacją na ekspozycji Toyoty był eksperymentalny prototyp Sports 800 Gas Turbine Hybrid. Prace nad jego budową rozpoczęły się jeszcze w 1969 r. Turbina gazowa współpracowała z elektrycznym silnikiem. Jedną z niewielu zewnętrznych różnic w porównaniu do seryjnego auta był dodatkowy wlot powietrza na masce. Pojazd testowano do końca lat 70. i często wystawiano, jednak tylko nieliczni wierzyli, że napęd hybrydowy trafi kiedykolwiek do masowej produkcji. Przełomu dokonała dopiero Toyota Prius, której pierwsze egzemplarze trafiły do japońskich salonów sprzedaży 10 grudnia 1997 r.
Sports 800 – pierwszy sportowy samochód Toyoty był i nadal pozostaje niezwykle istotnym punktem w historii marki. Dziś Toyota Sports 800 jest niezwykłym rarytasem dla zamożnych kolekcjonerów. Szacuje się, że przetrwało ok. 300 oryginalnych egzemplarzy, a zdecydowana większość znajduje się oczywiście w Japonii. Warto dodać, że niemal bliźniaczy silnik o symbolu 2U-B (moc 36 KM) od listopada 1967 r. był montowany w małym dostawczym MiniAce. Dziedzictwo "Yota-Hachi" przetrwało do dziś dzięki kolejnym sportowym modelom Toyoty, aż po aktualne sportowe coupe Toyota GT86. Pod jego maską pracuje silnik, którego cztery cylindry są ustawione w układzie bokser, tak jak w samochodzie Toyota Sports 800.
Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
Nowy silnik LPG w nowym Renault Clio i nowym Capturze Nowa jednostka ma zdecydowanie lepsze osiągi, a jednocześnie znacznie niższe zużycie paliwa i emisję CO2. Jest zasilana benzyną oraz gazem LPG i wykorzystuje sprawdzone rozwiązania fabryczne, jest łatwa w obsłudze, przystępna ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne TOYOTA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.