Pierwszy samochód - ok. 11tys

12 Maj 2014, 19:29

Witam, przeglądałem już kilka tematów, ale niestety nie pomogło mi to wystaczająco, dlatego zakładam własny i proszę o jakieś sugestie, podzielenie się doświadczeniem.

Na wstępie dodam, że z motoryzacją do tej pory miałem mało wspólnego. Jestem całkowitym laikiem, dlatego proszę o wyrozumiałość.
Moje oczekiwania to przedewszystkim,
- w miarę mało awaryjny,
- nie gnijące
- miejsce dla 5 osób
- preferuję sedany
- maks pojemność 2.0
- cena w okolicach 11tys
- najlepiej byloby z gazem, ale jestem skłonny kupić bez ( i ewentualnie, później założyć na własną rękę), czy może lepiej diesel?

Moje typy z kilkoma na szybko znalezionmi przykładowymi ofertami.
Alfa Romeo 156 2003r - w cenie jakiej podałem, można znaleść co nie co. Czytałem troche opini i w sumie nie wiem nic. Ile pozytywnych opinii, tyle negatywnych. Najczęściej jednak wytykaną wadą jest delikatne zawieszenie, nie przystosowane do Polskich dróg.
[link do oferty na Olx wygasł]

Seat Cordoba 2003r - to chyba o wersje III mi chodzi, w tej kwocie też można coś poszukać. Cordoba podobno jest uboga wewnątrz, słabe wykończenie (plastiki), mało miejsca dla pasażerów z tyłu.

BMW e46 1999r - niby troche starsze, ale to nie znaczy chyba, że gorsze. Przedziały cenowe są tutaj naprawdę bardzo rozległe, ale w tych 11tys, też znalazło by się sporo ofert. Pytanie czy to nie są jakieś trupy z Niemiec, bo jednak różnica w cenie jest w niektórych przypadkach spora.

Najbardziej podoba mi się Alfa, jednak boję się troche tych negatywnych komentarzy, tutaj bardzo liczyłbym na wypowiedź kogoś, kto miał z tym samochodem naprawdę wiele do czynienia. Alfa często stawiana jest na równi z Fiatem, który najlepszej opinii też chyba nie ma.

Oglądałem też inne marki jak np. Mazda 323F, Ford Mondeo i jest to jakaś alternatywa.
Nie przepadam za markami takimi jak VV, Audi.

Pozdrawiam.
wingedhussar
Nowicjusz

Prawo jazdy: 01 12 2010
Auto: Nie mam

12 Maj 2014, 20:08