Pierwszy samochód. (ok. 6 tys.) Jazda po miescie + wyglad!

09 Lut 2009, 20:28

EDIT3:
bbr86 napisał(a):klasa C, pojemność -1300-2000 ccm, rocznik 1990-jak najmłodsze, cena do 6 k PLN razem z opłatami i podstawowymi wymianami :lol:

To zdaje sie bede najnowsze "wytyczne".
Temat ewoluuje, a wraz z nim moje oczekiwania...
W kazdym razie, niech cytat bbr86 bedzie najnowszym trendem dyskusji :P

Witam.

Jako nowy kierowca potrzebuje samochodu.

Czytalem wiele opinii na tym forum dot. samochodow dla "nowych".

Osobiscie bardzo podoba mi sie Opel Calibra (byle bez taniego tuningu.)

Mysle ze autko calkiem niezle sie prezentuje, a mozna je nabyc za 5-6 tys.

Jednoczesnie widzialem sporo negatywnych opinii dotyczacych tego modelu.
Mysle jednak ze sa one spowodowane urazem do wiejskiego tunningu, ktorego ofiarami czesto padaja wlasnie Calibry.

Nie jestem amatorem przyklejania fragmentow mebli ogrodowych do karoserii samochodu, wiec nie ma mowy o wiejskiej Cali.

Jak uwazacie drodzy uzytkownicy Forum Samochodowego:
Calibra bylaby dobrym wyborem jesli chodzi o pierwszy samochod do 6 tys zl?

Chodzi mi glownie o niezbyt duza awaryjnosc (mechanik ze mnie kiepski wiec ze wszystkim musialbym latac do warsztatu).

Zuzycie paliwa to inna rzecz: mysle ze gdybym kupil Calibre bez LPG w okolicach marca/kwietnia to we wrzesniu zainstalowalbym butle, takze byloby w miare oszczednie.

A moze to po prostu zly wybor i powinienem szukac czegos innego?

Prosze o wszelkie porady dotyczyce Calibry, ale tez innych (lepszych?) samochodow do ok. 6 tys zlotych :)

EDIT:
Jesli sie myle co do eksploatacji Calibry (tzn. benzyna/LPG) i naprawy <bo>, to bardzo prosze o propozycje aut które sa oszczedniejsze, ale tez nie wygladaja jak wraki. Nie musi to byc zaraz coupe, ale zeby to nie byla stylistyka a'la Golf II.

EDIT2:
Moze jednak sprecyzowac powinienem ze samochod bedzie glownie do jazdy po miescie.
Dobrze by bylo zeby eksploatacja byla tansza...

Moze Honda Civic?